Zpět na článek

Diskuze: GDC: Sony odhaluje Project Morpheus

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
19. 3. 2014 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No však já Oculus Rift neobhajuju, jak jsem napsal níže - myslím si o tom své (efektní, wow efekt, ale v důsledku k ničemu).

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
19. 3. 2014 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@randum: Když nebudou brýle VR reagovat na pohyby hlavy, bude vzniklý rozpor jen dalším potenciálním zdrojem nevolnosti nebo alespoň nepříjemného pocitu.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
19. 3. 2014 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro mě to zatím pořád je spíše taková frajeřinka, kterou si člověk vyzkouší, uchvátí ho to, ale pak stejně zjistí, že hraje bez toho.
Mám Oculus Rift (SDK verzi, nikoliv HD) k dispozici a zkoušel jsem např. TF2, ale bez něj je hráč prostě nesrovnatelně lepší.

Lahva
Lahva
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PlayStation
19. 3. 2014 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem zvědavý na ty reference. Oculus Rift i v té nové HD verzi prý není úplně nejkomfortnější.
Každopádně palec hore, že se snaží tlačit technologie kupředu a je to dobře i pro konkurenci (OR) že na sebe budou navzájem vyvíjet tlak.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
19. 3. 2014 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KOKAS: Přesně tak a dokonce dává možnost až 110° horizontálně a 90° vertikálně. Už se nemůžu dočkat až vyhodím 7 tis za gadget pro anorektiky :) Původně jsem viděl jako jasný krok koupi QuadHD monitoru ale VR začíná klepat na dveře! To je bomba! Jen doufám, že mi nebude furt blbě.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
19. 3. 2014 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@randum: Já jsem zrovna toto téma shodou okolností před pár týdny v práci zkoumal a prakticky zkoušel. Oculus Rift poskytuje už poměrně uvěřitelný virtuální zážitek, takže se opravdu cítíš být součástí toho virtuálního světa (když si zvykneš na nízké rozlišení). A mozek prostě očekává chování, na jaké je zvyklý. Pokud otočím hlavu, musí virtuální svět zůstat na svém místě - což docílíš jen tím, že patřičným způsobem otočíš i virtuální kameru. Pokud senzory natočení ignoruješ a svět vykresluješ pořád stejně, pak máš při každém pohybu hlavy extrémně silný pocit, že se vše kolem tebe pohybuje. Zkoušel jsi to? Jestli máš možnost, zkus si to a pochopíš.
I čtení senzorů a aplikovaní patřičného natočení s lagem je v konečném důsledku lepší, než neprovádět natáčení vůbec. Samozřejmě ale ideální řešení je nízký lag.
A ohledně ležení v posteli a koukání před sebe - opět stejný problém. Přímé zobrazení obrazu např. z 3D filmu ani není možné, protože byl s největší pravděpodobností natočen s jiným úhlem záběru, mnohem nižším. Takže jediná možnost (kterou jsem rovněž testoval) je zobrazit před divákem jakési virtuální plátno (obrazovku) a 3D obraz zobrazit na něm. Jenže pak samozřejmě mozek také očekává, že při otočení hlavy stranou toto plátno zůstane kde bylo - tedy nyní zřejmě mimo zorné pole. V opačném případě prostě kolem tebe plave, lítá. Ale nepříjemný pocit je v tomto případě menší, protože obrazovka zabírá jen část pohledu (předpokládám, že zbytek je černý).

Reklama
Reklama