GDC mělo rekordní návštěvu
O sedmnáct procent meziročně vzrostla návštěvnost mítinku pro profesionály z herní branže Game Developers Conference. Do San Francisca se začátkem března sjelo rekordních dvaadvacet a půl tisíce vývojářů a podnikatelů. Pořadatelé tak mohli slavnostně oznámit, že konference se na jihozápad USA příští rok zase vrátí a to v termínu 25. až 29. března 2013.
Letošní GDC otevřelo diskuzi nad rostoucím sociálním a mobilním hraní, nad budoucností free-to-play a nad dalšími možnostmi jak financovat hru, například přes crowdfundingový Kickstarter.
V hlavní části konference si pak vzalo slovo téměř sto řečníků včetně Sida Meiera, producenta Falloutu Tima Caina nebo Willa Wrighta. Ten mimo jiné zavzpomínal, že k tvorbě The Sims se kdysi nechal inspirovat Pinball Construction Setem.
Diváci byli také svědky soutěže, kdy tři talentovaní designéři museli vymyslet hru na téma "vyzdvihujeme lidství". Zvítězil Richard Lemarchand z Naughty Dog (Uncharted) se hrou, která si vzala na paškál "ostudu".
Součástí konference bylo rovněž vyhlášení výroční ankety o hru roku, kterou opanovala Bethesda se svým Skyrimem. Tři vedlejší ceny pak posbíralo Valve za Portal a ve dvou případech se dostalo na nezávislé tvůrce ze SuperGiant Games za RPG Bastion