Frost Giant je nové studio vyvíjející RTS
Real-time strategií podobných StarCraftu nebo Warcraftu dnes už moc nenajdeme. Obě dvě zmíněné hry patří pod taktovku Blizzardu, který ale nedávno oznámil, že právě StarCraft 2 se dočkává ukončení aktivního vývoje, což svědčí o tom, že hra studiu už moc nevydělává. Zájem o tvorbu podobných her ale tady stále je.
Jen pár dní po tomto oznámení totiž přichází bývalí zaměstnanci Blizzardu a veteráni herního průmyslu Tim Morten a Tim Campbell, kteří oznámují založení studia Frost Giant Studios. Morten byl vedoucím produkčním na StarCraft 2: Legacy of the Void, vedle toho ale pracoval také v Santa Monica Studio, Activisionu i v EA, kde se staral o franšízu Command & Conquer. Ve FGS bude zastávat pozici produkčního a studiového ředitele. Campbell zase pracoval na expanzi Frozen Throne do W3, pomohl založit SuperVillain i FireForge a v nedávné minulosti pracoval na System Shock 3 či Wasteland 3. V nově oznámeném studiu zastoupí pozici herního režiséra a prezidenta studia.
K odhalení nového týmu se vyjádřil i Jason Schreier, který údajně slyšel příběhy o tom, že se lidé v Blizzardu snažili protlačit nové RTS hry, které ale nikdo nepovolil. Frost Giant je tak výsledkem nezájmu Blizzardu a naopak vášně několika vývojářů.
Frost Giant si už zajistilo financování svého startu. Během prvního kola vybrali vývojáři 4,7 milionu dolarů od Bitkraft Ventures, 1 Up Ventures i Riot Games.
I've heard stories of Blizzard folks trying to get RTS games greenlit in recent years with no success, so it's sadly no surprise to see a bunch of devs who love the genre starting their own company.
— Jason Schreier (@jasonschreier) October 20, 2020