FIFA 22 se představuje v “gameplay” záběrech, známe další detaily a novinky pro všechny verze
i Zdroj: Electronic Arts
FIFA 22 Novinka FIFA 22 se představuje v “gameplay” záběrech, známe další detaily a novinky pro všechny verze

FIFA 22 se představuje v “gameplay” záběrech, známe další detaily a novinky pro všechny verze

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

20. 7. 2021 20:46

Nový ročník fotbalové simulace FIFA už pomalu klepe na dveře, autoři tedy začínají představovat konkrétnější informace. Před pár dny jsme mohli vidět jen nicneříkající teaser, tentokrát jsme se konečně dočkali gameplay záběrů, i když ne úplně plnohodnotných. V zhruba půlhodinovém streamu se hodně povídá, dozvídáme se tak spoustu detailů o použitých animacích.

Reklama

  • Autoři ve videu představují gameplay FIFA 22
  • Spoustu času věnují novým animacím a technologii HyperMotion
  • Dozvídáme se také spoustu informací o novinkách v aktuální i edici pro staré konzole a PC
  • Uvidíme expected goals, nové komentátory nebo balancování hry

Video (samotné dění začíná až zhruba v 28. minutě) poměrně podrobně představuje, jak bude fungovat nová technologie HyperMotion. Ta by měla zajišťovat plynulé a uvěřitelné pohyby hráčů na hřišti. Každý hráč by měl mít k ruce větší množství animací a variant jak zpracovat, centrovat, hlavičkovat nebo vystřelit míč. Vedle toho by měli sportovci, kteří zrovna nedrží míč, projevovat více emocí. Nechybí vztekání, výbuchy radosti i smutku a živější gestikulace by měla probíhat i přímo během hry. Zda je nějaký pokrok viditelný se můžete přesvědčit sami v občasných záběrech přímo ze zápasů.

Společně se streamem zároveň některá zahraniční média zveřejnila dojmy přímo z hraní nejlepší verze FIFA 22. Texty působí poměrně nadšeně, i když novináři dostali možnost vyzkoušet klasický výkop a zatím nemůžou hodnotit klíčovou část hry, tedy multiplayer. Shodují se na tom, že HyperMotion není jen marketingový gimmick, ale je patrný především při hraní jako takovém. Pohyb hráčů má být výrazně pružnější a smysluplnější, virtuální fotbalisté se prý méně zasekávají.

Vedle toho se objevují i další doplňující informace. Autoři se například snaží lépe vybalancovat hru, potlačit extrémní sílu velmi rychlých a hbitých hráčů a naopak více akcentovat schopné, i když pomalejší obránce. Tomu má napomáhat lepší umělá inteligence, která by měla lépe předvídat a hrát pozičně. To je však prvek, o kterém slýcháme pravidelně každý rok. Další novinky se týkají i verzí pro starou generaci konzolí (tedy Xbox One, PlayStation 4 a bohužel i PC). Do všech variant hry (kromě Switche) by měla přijít přepracovaná fyzika míče, lepší animace brankářů (ti jsou prý znatelně schopnější a je obtížnější je prostřelit), novinka v podobě intenzivnějšího, explozivního sprintu, čtyři nové triky nebo třeba propracovanější systémy taktiky. Nově totiž bude možné nastavit různou strategii pro útočnou a obrannou fázi hry.

O dění na ostatních hřištích pak bude informovat Alex Scott, legenda anglického ženského fotbalu.

Mezi detaily pak patří třeba implementace extrémně populárního ukazatele očekávaných gólů (expected goals) nebo výměny na komentátorských pozicích. Dereka Raea nově doplní bývalý záložník Arsenalu a West Hamu Stewart Robson. O dění na ostatních hřištích pak bude informovat Alex Scott, legenda anglického ženského fotbalu, která v současnosti působí na BBC. Jde o první ženu, která se v sérii v pozici komentátora objeví. Ženský mezinárodní fotbal je součástí hry už od ročníku 16.

FIFA 22 vychází 1. října letošního roku na Xbox Series, PlayStation 5, Stadia (plnohodnotná verze), PC, Xbox One, PlayStation 4 (old-gen verze) a Switch (aktualizovaná Legacy Edition).

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama