Zpět na článek

Diskuze: Fantasy: království nejistoty

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

s.tygr
s.tygr
Level 1 Level 1
23. 7. 2007 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasím s Bl.Sharkem. Ten článek mně taky pěkně naštval. To ale neznamená, že nemají částečně pravdu...SAKRA CO TO PLÁCÁM! Jakej je rozdíl mezi Fantasy a Sci-fi? ŽÁDNÝ!!! obojí bylo "vymyšleno", obojí se "zrodilo" v hlavě autora. Jistě některý věci jsou "obšlahnuté" ale hlavní je, že to ty lidi baví ne? Četl jsem Fantasy knížky a četl jsem sci-fi knížky. Vždyť je to úplně stejné. Tam, kde není magie tam jsou bláznivé teorie. Ale obojí je vlastně jakýsi "sen". Jo a u těch potvor má autor článku "částečně" pravdu, existují však malé výjimky. Zkuste si porovnat třeba horského trola z filmu Harry Potter a trola ve hře The Elder scrolls: Oblivion. Na druhou stranu zkuste porovnat Vlkodlaka z Filmu Van Helsing a Vlkodlaka ve filmu Harry Potter...
Můj názor je: Každý člověk se rád ponoří do svých snů, záleží jen na tom, kdo má jaký vkus. Kdyby člověk neměl sny, neměl by ani fantazii. A v takovém případě bychom zůstali v době kamenné!

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
23. 7. 2007 23:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@s.tygr Ať žije surrealismus ! :D
Já bych byl pro psychedelické výlety do nejhlubších niter duše pološílených autorů, které by byly jistě obohacující, jenže ono nic nezaručí autorům, že to bude nejen kvalitativně hodnotné, ale i výnosné. Třeba v Psychonautech je úžasně originální svět ( světy ), ale kasovní trhák to zrovna nebyl a pěkně s Majescem zamávalo. To pak dokáže odstrašit vydavatele, aby financovali něco tak odvážného. Raději investují do jistoty. A tou jsou momentálně meče a firebally.
Třeba za padesát let si budeme stěžovat, že se ve hrách neustále probírá podstata lidské existence, že už to lidi nudí a že si tajně představují hry, ve kterých se kouzlí a mlátí mečem. Kdo ví. :)

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 05:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K čemu nám měl posloužit takový starý, řekl bych i informativně zastaralý článek?

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
21. 7. 2007 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a co přesně tímto článkem chtěl autor říct?Jestli je myšleno to, že pokud nebudou vznikat hry s nápadem, tak jsou hry "o ničem", tak s tím se nedá nic jiného než souhlasit...akorát nevím, proč je to zaměřeno pouze na fantasy...co si budem povídat, hry bez nápadu vznikají ve všech "kategoriích".

ovce.zlenina
ovce.zlenina
Level 1 Level 1
29. 1. 2008 02:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle napsat to je docela nepromyslene, kde by byly hry bez fantasy? bez toho by rpg zanr dost utrpel a co svet M&M =>HOMAM3.....? jako bez fantasy by malem nebylo co hrat, takove barevne svety vseho mozneho,co chtit vic? Jestli je neco blbe a nenuti nas premyslet tak to mozna takoveto clanky, ve hrach to je o necem jinem

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
23. 7. 2007 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na fantasy mám právě rád, že u ní nemusím nijak výrazně přemýšlet. Když už mi klišé lezou krkem, prostě fantasy nehraji, a po několika měsících třeba zase na fantasy-fiction dostanu chuť. Jak mezi sci.fi, tak mezi fantasy se najde ohromné množství plevele, ale je pravdou, že ta kvalitní flora převažuje spíše u science fiction, s tím musím s Pavlem Dobrovským souhlasit. Neznamená to, že by fantasy neměla potenciál být kvalitní, spíše tomu tak často není (onen současný stav). Dokáži vyjmenovat více opravdu kvalitních sci-fi knih, než fantasy. A to myslím platí i o hrách. Tedy pokud bereme v platnost rovnici: kvalitní = inteligentní.

Star Wars jsou podle mne neprávem označována jako Lucasova pohádková světélka. Ano, filmy takové jsou, ale Star Wars je především svět, a ten tvoří také comicsy. A tam se dají najít opravdu vynikající zápletky. Teď nemluvím zrovna o příběhu Darta Maula, i když ten je hodně stylový :) ... Ale třeba taková proměna Anakina Skywalkera je v comicsech krásně rozvrstvena a podrobně rozpitvána. Na rozdíl od filmů, kde se sesumíruje jenom to nejdůležitější, a s jemnými detaily, které dokreslují veškeré postavy a celou galaxii, se nehraje.
Osud Jediů v Clonových válkách je tak poté mnohem pohnutější, když čteme o jednotlivých osudech, bitvách a o dilematu mezi učením o Síle a povinností vést tisíce klonů do bitev v nových pozicích generálů.

A třeba koukat na pomstu sithů bez předešlého shlédnutí animovaných Star Wars: Clone Wars mi přijde vyloženě barbarské. To pak člověk dopadne jako moje sestra, můj otec a moje matka, kteří absolutně netuší, co se ve filmu děje (a znají předhcozí díly). Co tam dělá ten chrchlající robot, pískající ještěrka nebo co jsou ti magna-guardi zač ? A pak jsou tu vlastně ještě Star Wars knihy, ale ty mně nikdy nechytli.

PS: Podle mě je Neil Gaiman spíše Mytologie, než fantasy.

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
23. 7. 2007 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ykarne Star Wars jsou "ted" svet, ale vznikly jako fantasy presazena do vesmiru. Hodny carodej, zly rytir, farmarsky synek, princezna.

Widl_CZ
Widl_CZ
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Arcanum je spíš takovej kříženeček ne? :)

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 23:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Widl_CZ Kříženeček čeho ? :)
Vždyť je to prostě Fallout ve steampunku. Aha, vida, ono to není zase tak úplně fantasy...

Widl_CZ
Widl_CZ
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 Bingo :)

Možná se budu rouhat, ale bavilo mě dokonce víc než Fallout. Hodně povedená hra.

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Widl_CZ Však nazvat ho Fallout 3 by nebylo od věci. Sice není postnukleární, ale je to Fallout. Je to na něm vidět, vlastně je to vidět na každém kroku, který v něm člověk udělá. Škoda že nová podobná hra vznikne tak leda od indie týmu. :/

Screamer
Screamer
Level 1 Level 1
23. 7. 2007 06:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Widl_CZ EldoRado: pravda pravdouci :'(

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ha ! Co to plácám, že nevím jaká je nejlepší fantasy hra ... přece ta, co má fantasy v názvu - Final Fantasy. Konkrétně FF IX mi přišla naprosto geniální. Byla tam princezna, pomyslný rytíř ( nemyslím Steinera, ale Zidana :), králové a královny, pohádkovou atmosféru, která však poukazovala na nesmyslnost válek, varovala před ovladatelnými vladaři toužícími po moci, vlastně i proti nevěře ( gwok ) a přitom to z pohádky postupně dotáhla na filozofické otázky o životě ( mágové, obyvatelé Bran Bul ) a jeho samotné podstatě, přátelství, bratrství, lásku ( jedna z mála her, u kterých jsem brečel a většina z ostatních byly jiné díly série ) a prostě celkově to byla geniální hra. A myslím, že je to spíš fantasy než scifi, a jestli opravdu je, pak je to dle mého názoru jednoznačně nejlepsí fantasy hra všech dob.

P.S. Ostatní Final Fantasy až na zmatenou cyberpunkovou FFVII ,FFVIII kterou jsem nehrál a FFXII která mě strašně zklamala nominuju na druhé místo. :)

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 Vidis,

Zelda by se treba taky dala brat jako fantasy?

Genesan
Genesan
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 myslím, že Zelda fantasy je...teda, je to určitě fantasy

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je s podivem, ze si temer nikdo, nebo nikdo? Neuvedomuje, ze fantasy a zvlaste pak fantasy pocitacove hry jsou ovlivnovany prevazne pravidly d&d? Ze jsou tam, skritci, elfove, barbari, ze jako v kazdych jinych klasickych pribezich sehraje na lasku, zradu, hrdinstvi a pratelstvi? Ze se bojuje? O tom fantasy prece je! Kdyby to tam nebylo, nebylo by to uz fantasy, ale treba jen pohadka pro deti.

Nebo mi neco unika?

A na jedne strane hanit fantasy a na druhe vyzdvihovat sci-fi? To proste nechapu. Fantasy je dobra cetba pro dospivajici, nebo uz i starsi lidi. Kdyz mi bylo 16, 17, necetl jsem nic jineho a bavilo me to, podbizelo to mou fantazii. Ted uz tolik fantasy nectu, a i kdyz si procitam Dostojevskeho a Klimu, pricemz bych moch hanit klidne i sci-fi, jako ctenar vyssi literatury, proc bych to delal?

Zajimalo by me, kdo nesnasite fantasy a milujete sci-fi, jake uzasne sci-fi originalni tituly jste za posledni dobu cetli?

* a, sem ujel * Ted sem si uvedomil, ze to ma byt cele o hrach, takze si to pretransformujte na hry :)

Jake uzasne sci-fi hry jste za posledni cas hrali? Ktere jsou o tolik lepsi, proti fantasy hram?

Genesan
Genesan
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 prostě si Dobrovský chtěl zahrát na intoše a nepovedlo se mu to...protože není intoš. A ten článek byl dementní před lety a je dementní i teď. Tohle vyvyšování jedné části kultury nad druhou nefungovalo nikdy...

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Genesan Ze to chapes jako vyvysovani je prave omyl a nepochopeni puvodniho textu.

Genesan
Genesan
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar "Fantasy je blbá, ohraná a nechutná odnož či spíše panož amerického zábavního průmyslu, kde efekty a kýčovitost přebíjejí realističnost a rozumovost...Jedinou správnou cestou v symbiotickém vývoji fantazie a inteligence je sci-fi."

Aha, něco mi opravdu uniklo. Nazval bych Dobrovského novým Hemingwayem, protože je nejspíš nejlepším prosazovatelem metody ledovce, co znám :-)

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Sam se tomu divim, :)

Ale musim souhlasit s genesanem,

ne ani tak jaky kdo je, ale jak to vyzni.

Fatallty
Fatallty
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Genesan asi Pavla moc neznas..jinak bys o nem takhle nemluvil..

Screamer
Screamer
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Fallout :D
nj, scifi her moc neznam..
ty co znam se moc scifi tematem nezabyvaj

ja bych rozdelil dnesni masove hry (hlavne po E3) do nekolika skupinek (zrejme na nektere vynecham, nepamatuju si vsechno):
"fantasy"
valecne
experimentalni
podle filmu
a ... nj to bude asi vse..

pricemz samozrejme hra muze patrit do vice skupin zaroven, z myho pohledu neni moc z ceho vybirat

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Nejlepší scifi ? Jednoznačně Freelancer. HalfLife 2 sice JE scifi, ale jak padlo například v hPodu, ten příběh se celkem vytratil. Valve ukáže pár šokujících "zvratů" a tím příběh zakryje. Nic se nedozvíme, protože ono tam vlastně ani nic není. Nejhezčí na příběhu HalfLife je, že si ho domýšlíme. :)
Ale Freelancer byl perfektní. Jak atmosférou, tak příběhem a vším ostatním. Je to moje nejoblíbenější scifi hra. A jestli chceš novější, Darkstar One by podle všeho taky měla být parádní hra.

Jinak já bych byl vřele pro hru na motivy Vesmírné Odyssey od A.C. Clarka, ale vlastně ani radši ne, protože by to nikdo nezvládl udělat tak skvěle, jako udělal Stanley Cubrick film.

Horší je, že fakt kvalitní fantasy hru si vážně nepamatuju. Longest Journey, jestli se o ní dá říct, že je to fantasy. To je možná spíš taky scifi, a tím bych ji předsunul ještě před Freelancera. :D

Já si myslím, že by to chtělo do her ( neříkám do všech, samozřejmě ) více filozofie. Více přemýšlení a meditování o podstatě života, o lidském bytí a duši, o metafyzice vesmíru... prostě hra, která vás psychicky silně obohatí. Něco jako Microsoft Virtual Ghándí Visit, ve které by jste za ním přišli a rozjímali na rozličná témata, zadával by vám hádanky a logické problémy a tak podobně. :)

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 Ano, vice filozofie. Sci-fi se zabyva vlastne kritikou nebo obrazem budoucnosti tak, aby se dala vztahnout na soucasny vyvoj spolecnosti a na nejake veci poukazovat, tak aby se clovek mohl nad necim zamyslet.

Ja jsem Freelancera nehral, takze kdyztak se omlouvam, ale bylo tam neco takoveho?

Treba postapokalipticky svet Falloutu takovym varovnym znamenim pro nas je, ale take by se dalo rict, ze z hlediska sci-fi literatury je to klise. Vetsina sci-fi her mi pripada stejne obsahove klise jako fantasy.

Ale me to teda nevadi, aby se nemyslelo :) Samozrejme bych rad vice odusevneni, ale zase jen se to nesmi prehanet s kritikou, ktera je rekl bych dost nesparvedliva.

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Cetls nekdy neco dejme tomu od Gaimana? Prijde ti, jako ovlivneny D&D nebo Tolkienem? A prijde ti, ze jeho knizky snad nejsou fantasy?

Tak ci onak, ja sam ten clanek nechapu jako utok na zanr, ale jako utok na stav, ktery v nem nastal. A ten je - ve hrach obzvlast - tristni. Zacatek druheho odstavce Pavlovy provokace mi prijde jako zasadni a - zcela pravdivy.

A jen tak mimochodem, jako ctenar vyssi literatury tezko budes hanit Clarka, Lema, P K Dicka nebo bratry Strugacke..

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Ja nebudu hanit nic, protoze by mi byla hanba :)

Ale proste fantasy hry jsem vzdycky bral jako zpracovani d&d na monitoru, nikdy jsem v nich nehledal nic vic, takze mozna jsem ani nebyl zklaman?

Strugacky hanit budu! Nedavno jsem se pokousel zacist do Dravcu meho stoleti a nak me to nechytlo,... Ale treba jsem nemel zrovna naladu :)

Gaimana jsem teda necetl a ani to neznam, takze jestli nekde uvidim...

deadkennedy
deadkennedy
Level 1 Level 1
23. 7. 2007 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Ano, ano, Pan Neil Gaiman, tomu říkám fantasy, žádná klišé, maximálně jím vytvořená. A ještě China Miéville. Díky těmto dvěma autorům jsem se o tento zatuchlý žánr začal zajímat. Žádní elfové, trpaslíci a podobná fantasy veteš:)

Colombo
Colombo
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Více blábolů na jednom místě může být snad jen na stránkách greenpeace. Jestli má autor něco proti fantasy, prosím, já mu to neberu. Spousta lidí si vybere v lince fantastiky, kde fantasy přechází ve sci-fi, spíše tu sci-fi stranu. Prosím, já si sem tam taky rád přečtu DOBROU sci-fi. Ale to neznamená, že autor může házet špínu na něco, čemu absolutně nerozumí. Srovnám-li ztrouchnivělé dřevo pravé kanadské borovice s překližkou, dojdu k závěru, že překližka je lepší. Tohoto se tu autor(a valná většina až nechutně radikálních diskutujícíh) dopouští. Je spousta skvělých a ORIGINÁLNÍCH, PROMYŠLENÝCH fantasy. Jestli je autor blbec a čte si jen knihy pro masového čtenáře, tzv. oddechovky, je to jeho věc, já mu to neberu. Ale jakožto veřejný projev, nedej bože v časopise, kde není velikým písmem vytištěné "Toto je můj zkreslený a naprosto nepodložený osobní názor", není tu něco v pořádku a rozhodně to není fantasy, ale nejspíše psychický stav autora.

Doporučuji třeba Uršulu La-guine(doufám že se tak píše) a její Zeměmoří nebo perfektního Erikssona a jeho Malažskou knihu padlých. A příště, až bude chtít napsat podobný pseudointelektuální článek, kde bude chtít cokoliv srovnávat, doporučuji se ponořit(no řekněme po lopatě, přímo potopit) do problematiky, ať nežvatlá bláboly(podobný článek bych čekal v sekci blogy na gameparky, kde píší podobné články děti ve věku 12-ti let).

Screamer
Screamer
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Colombo hmm, jsi stejny v tom v cem kritizujes autora, autor pise predevsim o hrach, to za prve, za druhe pise o tom co je na prednich mistech, tedy, to co je videt vsude a hodne se to vyzdvihuje, tohle vsechno v tom clanku je napsano, kdybys to cetl (ponoril do problematiky), vedel bys to, pokud na to mas jiny nazor, sdel nam ho, ja si ho rad poslechnu, nemusis jen a pouze kritizovat

tomas.jejkal
tomas.jejkal
Level 1 Level 1
24. 7. 2007 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Colombo Vynikající fantasy co jsemzrovna dočetl je Zelazny - Prokletý Dilvish
skoro žádné z tolik obávaných klišé se tam nevyskytuje :-)

Screamer
Screamer
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja osobne s autorem sdilim podobny nazor, je fakt ze jak uz v diskuzi bylo zmineno, tak nektere fakta se dotykaj her vseobecne, ale ja osobne uz zanr fantasy nesnasim a divam se na nej jako na odpad, ikdyz jsem vyrustal na Panu prstenu atd. a to co me opravdu zaujalo jsou klasicke scifi (rozumej, klasicke nerovna se klisovite) jako je treba Nadace apod.

ja osobne dnesni sajrajty nazyvane fantasy za fantasy vubec nepovazuju, protoze kde je fantasy, kdyz u vsechn "fantasy" knizek si ten svet predstavite temer prakticky stejne? skritkove, elfove, magove s plnovousem, namakani barbari s meci vetsimi nez jsou sami, proste staci rict slovo a vsichni hned vi celkem presne jak to vypada, to neni zadna fantasy, kdyby vyvojari, autori a vsichni lide zabyvajici se tvorenim "fantasy" zkusili doopravdy zapojit svou fantasii (nejen na to jak neotrele odhalit vnadne boky herni slapky), urcite by vsechno bylo mnohem zajimavejsi, ovsem to by pak nestacilo do knihy napsat, byl to paladin s mecem kovanym elfy jeste za stare ery, ale musel by se popsat takovyto svet i jeho tvorove velmi podrobne, jenze mozna je problem v cele spolecnosti, ktera lne k overenym tematum, k pohodlnosti, k opakovani atd.

uvedomuju si ze svym prispevkem nastvu spoustu lidi a taky to, ze neni vse dobre vysvetleno, vsazim trochu na to, ze si kazdy vsima nekterych zvlastnich veci kolem sebe, nejen na druhych ale i na sobe a na cele spolecnosti..
doufam ze me tu nesezerete zaziva >)

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to co píše Genesan- "to, že jsou hry násilné a proto je potřeba spousta nepřátel je chyba heního průmyslu a ne fantasy...tahle kritika je prostě mimo". No, ono je to trochu složitější. Problém není v herním průmyslu, ale v lidech. Ano, lidi mají opravdu raději násilný než-li mírový způsob řešení situace, a to se projevuje v poměru "násilných" her a "nenásilných". Aneb raději někoho zastřelit, rozsekat, usmažit, nežli se s ním dlouze domlouvat.... :-)

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 19:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat Ovsem jde taky o ty situace, zejo.. prekonani protivnika je jednom jedna z mnoha.

A nesoudil bych, co maji lidi (hraci) radsi. Ta nabidka je tolik vychylena smerem k "valceni", ze nelze prijit s objektivnim zaverem.

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar V Little Big Adventure se taky bojovalo, a přece to bylo o něčem jiném. To byla alespoň Scifi hra. Teda myslím dvojku, jedničku jsem bohužel nějak prošvihl. Snad až na létající talíře tam nebylo nic klišovitého a neoriginálního, přitom tam byla jak magie, tak scifi prvky a inteligentní příběh s úžasnými postavami navrch. Tu hru jsem si užil jako máloco. I graficky na tom byla výborně, ještě dnes vypadá k světu, protože používala předrenderovanou grafiku a krásné modely bez používání textur.

Souboj se nemusí odstranit, stačilo by ho jen pojmout trochu jinak.

Screamer
Screamer
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 napriklad by pri nich nemusel nikdo umirat >)
to myslim vazne, napada me spousta zpusobu jak nad nekym zvitezit, bez toho ze bych zabil

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar souhlasím, že jde také dost o situaci, která v danou chvíli nastala

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co teprve hry, kde si fantasy a sci-fi podavaji ruce :)) The Longest Journey - Dreamfall

Ja nevim jak vam, ale me ta fantasy cast byla vzdy milejsi, nez ta sci-fi, a zadnou vyssi hodnotu v budoucnosti sem nevidel :)

Ono sci-fi a fantasy, tak jak jsou ve hrach vyuzivane, je to stejne jen stylizace. Kdyz bude Diablo like hra se skretama a elfama, tak to bude Fantasy, kdyz to bude s Robotama, ktery se v budoucnosti zblaznily a zacly utocit na cloveka, tak to bude sci-fi, a pritom principem to bude furt jedna a tataz hra.

Kritika se ma snaset na hry jako takove, jejich obsah, ci neobsah, kus od kusu, konkretne a ne ze fantasy je blbe a sci-fi dobre.

Genesan
Genesan
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 to samé jsem tady dřív tvrdil i já

Widl_CZ
Widl_CZ
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Souhlasím :)

Aby měl Ganesan a jeho ego radost ,)

Genesan
Genesan
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 ehm

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Genesan Aha, no ja popravde necet uplne vsechny prispevky, tak kdyztak za zdvojeni se omlouvam :)

Genesan
Genesan
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 to bylo v dobrém, jen jsem si chtěl polehtat ego, až s tebou všichni začnou souhlasit :-)

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Jo tak, to jo :)

Screamer
Screamer
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 nesouhlasim, z tohoto duvodu se mi zosklivilo Too human, zvlastni to pocin, vypada to jako "fantasy" v habu scifi, proste hnus

kvuli tomu to nazoru je mi jasny ze Fallout 3 bude mit uspech ze stejneho duvodu ho zatracuji, ackoliv si mysli ze spatna hra to nebude

scifi nebo fantasy zcela urcite neni jen stylizace, ukaz jak by vypadal Fallout 1, 2 kdyby to byla "fantasy"

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Screamer Zatracovat hru, o ktere si myslim, ze bude dobra, to teda promin, ale tomu nerozumim.

Jak by vypadal Fallout 1,2 ve fantazy? Mam ti to nakreslit, nebo co? :)

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 ...Arcanum ? :D

Screamer
Screamer
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 nakreslit, popsat, jak chces, cim podrobneji tim lip >), nemam zrejme takovou predstavivost jako ty

zatracuji jako Fallout, ne jako hru, jestli mi rozumis, mozna nekdo kdo bude chtit videt, jak vypada Oblivion jako scifi by mohl vyzkouset F3, je fakt, ze nektere veci o kterych sem slysel, ze tam maj spoustu veci, ktere jsou lepsi nez v Oblivionu, jenze to se da prirknout prirozenemu vyvinu serie (TES), i Oblivion je lepsi Morrowind ze? no uvidime, kdyz to bude stat za zahrani, budu rad, kdyz to bude Fallout budu nadsen a uchvacen..

Colombo
Colombo
Level 1 Level 1
23. 7. 2007 06:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Screamer Oblivion lepší než Morrowind? Na to si přišel jak? Podle mého je Morrowind mnohem lepši, začneme hudbou, půjdem dál přes zpracování, množství questů, množství bočních příběhů atd.

spoock
spoock
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na Star Wars mi nešahejte, tohle je moje oblíbená pohádka :)

Genesan
Genesan
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hlavně si myslím, že v oboru blbosti si můžou sci-fi hry a fantasy hry podat ruce...

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je sice pravda, že drtivá většina fantasy je stejná jako vejce vejci, vykrádá se navzájem a je ohraná, jenže to se stane s čímkoliv, co je momentálně prudce populární.
Kolik vzniklo špatných scifi, když si autoři řekli, že jeden asteroid + laser + vesmírná loď = kasovní trhák. Ale to se týká všech populárních témat. Když se to vezme kolem a kolem dokola a zpět, vždyť jak moc ohrané jsou lidské emoce ? Kolik filmů se jimi v různých obměnách zabývalo ? Určitě tisíce. Smrt, smutek, strach, láska, nenávist, pomsta, napětí... to všechno už tu bylo tolikrát, dokonce v hodně velkém množství případů šlo totálně stejnou konstrukci příběhu jako u filmů jiných.
Ono to totiž není tím zklišovitěním. Skrývá se to pod něčím trochu více realistickým a lépe vysvětlitelným - spousta lidí prostě chce změnu. Nechce se koukat na to stejné dokola, chce pořád něco nového. A ono je vážně hodně težké, něco nového vymyslet. Tady ale jasně vítěží surrealismus, okno do duše autora. A každý má tu duši jinou, proto je surrealismus krásný.
Jenže surrealismus mezi lidmi není moc dobře přijímaný. Navíc ho někteří jen zneužívají jako tahák, přitom se jen snaží film trochu "zdivnit" a myslí si, že to je to co se lidem líbí.

Fatallty
Fatallty
Level 1 Level 1
22. 7. 2007 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

proc tak autor odsoudil zanr fantasy a uprednostnil sci-fi?to neni fer..dost ctu fantasy knizky a sou to obrovske popracovane svety se svymi rady a historii..nedsuzuji ale ani sci-fi i kdyz ho nectu..myslim ze tenhle clanek neni moc povedeny a spise nastve dost lidi nez aby mel informacni hodnotu

Reklama
Reklama