Facebook chce nalákat i hardcore hráče
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Facebook chce nalákat i hardcore hráče

Facebook chce nalákat i hardcore hráče

David Rozsíval

David Rozsíval

6
Reklama

Facebook ve spolupráci s Unity připravuje videoherního klienta, který si klade za cíl konkurovat nejenom mobilním tržištím, ale třeba i Steamu. Facebook Arcade si můžete v betaverzi vyzkoušet už nyní. Nová služba by se měla vyvarovat rušivých elementů, které s sebou doposud hraní na Facebooku přinášelo.

První zprávy o tom, že Facebook chystá stažitelnou aplikaci pro hry, se objevily v květnu, ale od včerejška až do 31. srpna se vývojáři mohou ucházet o okamžitý přístup do uzavřené alfa verze Unity 5.4. Nová verze enginu vývojářům umožní vytvářet a snadno exportovat hry pro Facebook jak na web, tak pro stažitelného klienta.

„Integrace nástrojů, které poskytují snadný přístup k síti Facebooku je klíčovou součástí snahy pomoci vývojářům dosáhnout úspěchu, jaký si zasluhují," tvrdí viceprezident Unity Elliot Solomon.  Kdo by ale čekal, že nová platforma nabídne pouze hromady zaměnitelných her pro občasné hráče, může být překvapen vyjádřením, že Facebook plánuje na své platformě podporovat i hardcore hraní. Přímo by tak konkuroval Steamu.

Na Facebooku měsíčně hraje až 650 milionů hráčů.

Pro vývojáře může být velkým lákadlem hráčská základna - na Facebooku měsíčně hraje až 650 milionů hráčů. Samotné uživatelské rozhraní nové platformy i nabízené hry však v tuto chvíli nejvíce připomínají nikoli Steam, ale spíše klienta společnosti WildTangent Games, předinstalovávaného na některé notebooky. Zůstává tedy otázkou, do jaké míry lze tvrzení Facebooku o soustředění se na hardcore obsah brát vážně.

Z pohledu vedení společnosti jde patrně o snahu zvrátit pokles příjmů z herního obsahu. Zatímco ve čtvrtém kvartálu roku 2014 dosáhly výdělky z hraní na Facebooku 257 milionů dolarů, v posledním čtvrtletí klesly na 197 milionů. Pokles tržeb je přičítán zejména odlivu hráčů na mobilní platformy, což ostatně souvisí s faktem, že počet přístupů k Facebooku přes mobil na úkor desktopů setrvale narůstá. Vedení největší sociální sítě světa si navíc jistě dobře uvědomuje, že se hraní stává stále více běžnou součástí životů i těch lidí, kteří by sami sebe nikdy za hráče neoznačili.

Nabízí se otázka, zdali bude nový klient do budoucna zahrnovat i hry pro virtuální realitu. Nákup firmy Oculus VR za 2 miliardy dolarů jasně ukazuje, že Facebook vidí VR jako jednu ze zásadních technologií budoucnosti. Oculus nicméně už vlastního klienta, sloužícího i pro nákup aplikací, má - jde o službu Oculus Home.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama