Experiment nevyšel. Battlefield 2042 se vrací k systému tříd, i když specialisté úplně nezmizí
Studio Dice v oficiálním blogovém příspěvku vysvětlilo, jak bude od velké aktualizace 3.2 fungovat přepracovaný systém přizpůsobení postav v Battlefield 2042. Kritizovaný systém specialistů se částečně vrátí ke starší a oblíbené formě tříd. I když specialisté úplně nezmizí, nově už je na mapě budete potkávat jako starou známou čtveřici Assault, Support, Engineer a Recon.
- Battlefield 2042 představuje, jak bude fungovat vracející se systém tříd
- Specialisté do nich budou rozřazení, každá třída bude mít výhody u určitých zbraní a unikátní gadgety
Autoři tak učinili na základě zpětné vazby hráčů, a s přepracovaným systémem samozřejmě přicházejí významnější změny balancování a fungování týmů. Zajímavé je, že se v původní podobě nevrátila omezení zbraní. Každý hrdina může používat jakoukoliv zbraň ve hře, v závislosti na zvolené třídě ale může dostat určité bonusy. Specialisté třídy Assault tak dostanou víc munice pro útočné pušky, Engineeři dokáží lépe střílet z lehkých kulometů a Recon ulehčí míření odstřelovačkou.
Tvůrci si od toho slibují zachování volnosti rozhodování a mixování hrdinů v kombinaci s větším profilováním a zaměřením, vhodným třeba i pro nové hráče.
Omezené budou na druhou stranu některé vymoženosti. Například jen Engineer dokáže používat raketomet, takže se opět projeví jeho důležitost v boji proti technice. S tím mimochodem souvisí i to, že budou loadouty nově vázané na třídy. Zdá se, že volba specialistů zůstane jen čistě kosmetickou záležitostí.
Současně vytvořené výzbroje budou s aktualizací vymazány a bude potřeba sestavit nové, podle aktualizovaných pravidel.
Od původní, kritizované podoby Battlefieldu 2042 urazil multiplayerový titul dlouhou cestu. Kromě systému postav byla od vydání v roce 2021 zásadně přepracována řada map, autoři napravili spoustu závažnějších chyb a napumpovali nabídku obsahu. Jak změní názor hráčů chystané novinky se teprve uvidí.