ESRB nově varuje před mikrotransakcemi
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka ESRB nově varuje před mikrotransakcemi

ESRB nově varuje před mikrotransakcemi

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

17
Reklama

Americká ratingová společnost ESRB se po dlouhých diskuzích rozhodla k ráznému kroku v problematice mikrotransakcí, zákonů a ratingu. Po bok klasických hesel varujících před násilím, nahotou a dalšími mládež ohrožujícími herními prvky přibydou upozornění na existenci jakékoliv formy příplatkového obsahu. To znamená, že nové označení získají hry poskytující zpoplatněnou herní měnu, lootboxy, nákup DLC, season passu nebo jakéhokoliv podobného obsahu, ať už kosmetického či ovlivňujícího herní obsah a hráčovu výkonnost.

Společnost tím reaguje na celosvětovou kauzu spojující videohry a gambling. Vzhledem ke svému zaměření zasáhne tato novinka většinu současné herní produkce, určitou formu vnitřních poplatků v dnešní době nabízí prakticky každá hra libovolného formátu. Upozornění se objeví jak na obalech fyzických nosičů, tak i v profilech on-line distribučních kanálů. ESRB spravuje pouze zaoceánskou produkci, varovné symboly se proto zatím objeví pouze na americkém, kanadském a mexickém trhu.

První reakce jsou zatím spíše smíšené. Jedním z dotazů komunity bylo například to, proč varovné označení staví na stejnou úroveň hry jako Battlefront 2 a The Legend of Zelda: Breath of the Wild, ačkoliv jsou ty první "hamižnější a horší".  ESRB ale tvrdí, že v případě peněz rodičů jsou si všechny tituly rovny, a že je tento krok pouze začátkem dlouhé cesty za “bezpečným světem pro rodiče malých hráčů”.

Náš evropský trh zajímá především reakce místního protějšku, společnosti PEGI. Web Eurogamer získal od Dirka Bonsmanse, projektového vedoucího, jasnou odpověď: “PEGI toto samozřejmě řeší. Už v současné době nabízíme upozornění na in-game nákupy pro určité hry (ty, které získávají rating PEGI prostřednictvím IARC systému, například v digitálních obchodech Google Play nebo Nintendo eShop). Ale in-game nákupy umožňují i hry prodávané na discích, takže by dávalo smysl abychom podobné informace poskytovali v kompletní šíři nabídky. Stále na tom pracujeme.”


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama