ER - svět sirén, zpocených saniťáků, sličných sestřiček a zachmuřených doktorů
ER - jen málo her mělo kratší název. Když se dvojpísmenná zkratka rozvede na Emergency, leckdo už si ale vzpomene. Lehce simsoidní a Theme Hospitalovská hra z prostředí oblíbeného TV seriálu Pohotovost se blíží dokončení..."Vítejte v Cook Country General Hospital." Těmito slovy své kupce pravděpodobně po prvním spuštění uvítá realtimová strategie ER, která stojí na pomezí The Sims variace a budovatelské strategie typu Theme Hospital. K dosažení kýženého komerčního efektu si totiž autoři z Legacy Interactive vypůjčili licenci oblíbeného TV seriálu Pohotovost, takže se ve hře objeví nejen známé kulisy, ale i klíčové postavy jednotlivých dílů: doktor John Carter, dr. Susan Lewis, Gregory Pratt a další. Hráči je ale nedostanou přímo do rukou. Jejich alter ego bude začínající medik, který právě opustil školy a začíná svou kariéru na nízkých postech v nemocnici. To znamená krom jiného, že jedním z prvních kroků ve hře bude tvorba postavy, přidělování bodů různorodým skillům a modelování tváře a vzhledu. V průběhu času potom doktor bude získávat zkušenosti a v jednotlivých dovednostech se zlepšovat. Hra by měla zpracovávat jednotlivé epizody seriálu. Hráči tak na vlastní kůži prožijí problematické případy a budou řešit závažná zranění, nemoci a zaobírat se i morálními dilematy, podobně, jako je to v televizních dílech. Konkrétní prací hráče bude přijímat pacienty, správně je vyšetřovat a zajišťovat správně různé operační či léčebné zákroky. K dispozici bude celá řada diagnostických zařízení a prostředků. Prvky The Sims se do hry dostávají v oblasti starání se o způsobilost samotného doktora. Ten bude disponovat vlastnostmi jako hygiena, energie či psychické rozpoložení. Jejich slušná úroveň je nejen podmínkou dobré pracovní výkonnosti, ale v krizových případech i bytí a nebytí, či získání nebo ztráty budované pozice v nemocnici. Každá úspěšná diagnóza přidává lékaři na zkušenostech, které lze investovat do oblastí pediatrie, toxikologie, kardiologie, neurologie, ortopedie, či obecného lékařství. Jejich úroveň pak ovlivňuje úspěšnost diagnóz v daných oblastech a způsobilost k provádění zákroků. Variabilitu hře zajišťují speciální perky, jimiž jsou odměněny specifické dějové či náročnější případy. Stejně důležité jako kariérní postup budou ale i mezilidské vztahy v samotné nemocnici. Autoři slibují živý systém, kde jednotliví doktoři, sestry a další zaměstnanci budou specifickými osobnostmi. Čas od času tedy hráč bude muset zapracovat i na zlepšování pracovní atmosféry. Vyloučeny nejsou milostné románky, pomluvy, závist, či různé podobné průvodní jevy společné práce v tak trochu rodinné atmosféře menší nemocnice. Těsně před dokončením (hra by měla vyjít ještě na konci tohoto měsíce) se zdá, že ER naservíruje zájemcům o nemocniční tematiku velice chytře namixovaný koktejl starání se o pacienty, RPGčkovského vylepšování hlavní postavy, příběhových misí a speciálních úkolů a "life managementu" a la The Sims. Ani vizuální zpracování podle několika nových screenshotů zveřejněných spolu s preview článkem na Worthplaying nebude výraznější slabinou virtuální Pohotovosti. Uvidíme 31. května...