Electronic Arts hledá, kdo je k sežrání
Jeden z největších herních vydavatelů Electronic Arts přemýšlí o nákupu nových studií. Když se EA blog v článku Breaking Into The Industry zeptal manažerky firemního rozvoje Carolyn Rohde, zda "EA aktivně sonduje trh, aby zjistilo, kdo je na prodej," Rohde odpověděla: "Ano, určitě!" EA to totiž dělá pořád.
Rohde prozradila způsob, jakým velká vydavatelství jako je Electronic Arts obecně získávají lepší know how a nový komerční potenciál. "Když máme zájem proniknout například do určitého herního žánru nebo odvětví, v nichž nemáme silnou pozici, hledáme na trhu studia, která ji mají a z nich vybíráme potenciální zájemce o spojení," uvedla manažerka.
Electronic Arts podle tohoto mustru vlastně nepřemýšlí, jestli vůbec může někoho koupit, ale pouze zda mu konkrétní investice za to stojí. Samozřejmě ale i rozhodnutí druhé strany je v byznysu s Electronic Arts důležité. "Oslovíme mnoho společností, ale pohlcení nakonec musí vyhovovat oběma stranám. Je to něco jako chodit na rande a pak si někoho vzít," vysvětluje Rohde.
V posledních pěti letech EA takto uzavřelo několik výhodných sňatků, především s casual studii PopCap, Chilingo a Playfish. Důvody byly jasné - "proniknout do určitého herního odvětví..."