ea-chce-z-piratu-udelat-platici-zakazniky
Novinka EA chce z pirátů udělat platící zákazníky

EA chce z pirátů udělat platící zákazníky

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

9
Reklama

Společnost Electronic Arts ušla notný kus cesty od doby před takovými třemi, čtyřmi lety, kdy se jednalo o velký, těžký a hlavně naprosto nepřístupný kolos. Těžko říct, zda za touto změnou stojí hlavně John Riccitiello, ale nelze mu upřít to, že má hlavu plnou nápadů. Nápadů třeba i na to, jak přimět piráty, aby alespoň něco odváděli do kasy EA. Jak? Jednoduše. Prostřednictvím stahovatelného obsahu. Jak je vidět, lidé si rádi připlatí menší částku za to, že dostanou něco navíc. Riccitiello samozřejmě pirátství odsuzuje, ale na druhou stranu ho přirovnává k boji proti větrným mlýnům.

Ten, kdo si bude chtít hru ukradnout, ten si ji vždycky ukradne a neodradí ho od toho ani příznivá cena, ani její kvality. Ale stahovatelný obsah, ten ukradnout jednoduše nejde, alespoň tedy na konzolích. "A spotřebitelé, ať už piráti nebo regulérní zákazníci, zkrátka chtějí bonus navíc. Tudíž si za něj zaplatí." Riccitiello nicméně přiznal, že tato filozofie byla víceméně nutnou, neboť jak Xbox Live tak PlayStation Network, které EA používá k šíření stahovatelného obsahu, jaksi nerozlišují mezi zánovní kopií (tedy hrou z bazaru) a pirátskou kopií.

Ve výsledku tak bylo jednodušší se vykašlat na jakákoliv DRM a distribuovat DLC jednoduše pro všechny. A nyní se ukázalo, že to byla správná volba. Riccitiello navíc doufá, že spousta lidí nezůstane jenom u nakupování menších přídavků, ale rozhoupe se i k nakupování samotných her. Jistě, pět dolarů za brnění pro koně nevynahradí padesátidolarovku za zbrusu novou krabici s plnou hrou, ale lepší vrabec v hrsti, nežli holub na střeše.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama