E3 2004 na vlastní oči aneb L.A. Live (díl 2)
Sotva jsme dokončili dopsání a zadání premiérového E3 reportu pro nás web, zamířili jsme na první z dlouhé řady schůzek a prezentací, které nás na výstavě první den čekaly. Privelegia naší první návštěvy se dočkal stánek společnosti Eidos, která podle očekávání nepředstavila nového Tomb Raidera, a tak byla schůzka poměrně krátká, nicméně ne nezajímavá. Stranou si nás totiž vzali vývojáři ze španělských Pyro Studios, aby nám za zavřenými dveřmi předvedli svou chystanou realtimovou strategii Imperial Glory. Ta je zasazena do prostředí neklidné Evropy 19. století, ve které budete muset uplatnit nejen své bojové a taktické dovednosti, ale i diplomacii a pod. Autoři nás utvrdili v tom, že hodlají svou hru pojmout skutečně komplexně, a že nechtějí opomenout skutečně žádnou z historických reálií daného prostředí. Hned z Eidosu jsme pospíchali na stánek Bioware, kde jsme měli domluvenu další exkluzivní prezentaci. Ta se ovšem netýkala již dávno vyspekulovaného projektu Star Citadel, jenž je ve vývoji bohužel pouze pro Xbox platformu, ale překvapivě polské hry The Witcher, kterou připravuje CD Projekt na motivy fantasy knih Andrzeje Sapkowského. Důvodem tohoto propojení je to, že Bioware poskytli CD Projektu licenci na Aurora engine, který popoháněl například Neverwinter Nights. Před osmi měsíci se tedy na technické stránce Zaklínače začalo pracovat prakticky od začátku, ovšem nutno poznamenat, že to zřejmě stálo za to. Hra totiž vypadá jako jakýsi mix mezi Neverwinter Nights a Dungeon Siege, přičemž by měly být zachovány všechny zvláštnosti a specifika Sapkowského světa. Ze zhruba dvacetiminutového povídání již momentálně připravujeme dvoustránkové preview, které si budete moci přečíst ve 114. Levelu. Ale pojďme dál. V dalším průběhu dne se naše výprava rozdělila a zatímco Petr Bulíř absolvoval údajně velmi zajímavé prezentace firmy Sony (především high-eng handheld PSP prý stojí za to), Ondřej vyrazil na stánek SCI, kde byl svědkem předváděčky dlouho očekávaného Richard Burn’s Rally. Jeho dojmy byly veskrze kladné, a tak mohl směle vyrazit vstříc další schůzce, tentokráte na stánku Electronic Arts. Pokud jde o mou maličkost, zmákl jsem mezitím nejen rychlý oběd, ale i představení strategie Wartime Command na stánku Codemasters. Hra vypadá na první pohled dost komplikovaně, ovšem jeden z autorů nás přesvědčoval, že ovládání bude velmi intuitivní. Tak uvidíme.