Drakorození už nejen ve Skyrimu. Baldur's Gate 3 láká na novou dračí rasu i více než 170 hodin filmově střižených dialogů
i Zdroj: Larian Studios
Baldur's Gate 3 Novinka Drakorození už nejen ve Skyrimu. Baldur's Gate 3 láká na novou dračí rasu i více než 170 hodin filmově střižených dialogů

Drakorození už nejen ve Skyrimu. Baldur's Gate 3 láká na novou dračí rasu i více než 170 hodin filmově střižených dialogů

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

30. 6. 2023 08:30

Vedle čerstvého oznámení toho, že vydání třetího dílu Baldur's Gate bude na PS5 a PC nakonec přeci jen pár týdny odděleno, bylo oznámeno i něco o obsahu hry. Michael Douse, který je pro studio Larian ředitel vydavatelství a který posunutí vydání obou verzí oznámil, totiž také zmínil, kolik dialogových filmečků hra obsáhne a kolik obsahu k nim dostaneme.

Reklama

  • Baldur's Gate 3 nabídne v plné verzi přes 174 hodin filmečků pro dialogy
  • Odhalena byla také dříve potvrzená třída Monka a rasy Dragonborn a Half-Orc
  • Dragonborn budou studiem Larian odhaleni během 7. července v rámci Panel From Hell: Reveal Showcase 

Douse potvrdil, že počet hodin cinematiků vytvořených v enginu hry dosahuje v případě Baldur's Gate 3 už tříciferné hodnoty. Ve svém textu upřesnil, že hra bude mít v součtu všeho více než 170 hodin in-game filmečků, což z ní dělá prý "více než dvojnásobek délky celé Hry o trůny a více než trojnásobek dialogů všech tří románů Pána prstenů vzatých dohromady". 

Hovoří se rovněž o tom, že hra bude zhruba čtyřikrát větší než Divinity Original Sin neboli předchozí a rozhodně ne malý projekt studia. Dosažení technické laťky, která odpovídá ambicím studia je totiž podle studia to hlavní, zatímco zdržování PC, u které již ví, že je hotova, připadalo týmu jako špatný krok, a proto ji posunuli kupředu.

Baldur’s Gate 3 vyjde zároveň dříve i později. Na PS5 bylo mírně odloženo a na PC zase posunuto blíž. Xbox verze je stále otázkou
i Zdroj: Larian Studios

Baldur’s Gate 3 vyjde zároveň dříve i později. Na PS5 bylo mírně odloženo a na PC zase posunuto blíž. Xbox verze je stále otázkou

Třetí díl Baldur's Gate, který měl pod Larian Studios vyjít 31. srpna pro PC i PS5, bude nakonec vydán ve dvě různá data. V…

30. 6. 2023 07:25

Podle Larianu nejsou filmově střižené scény a dialogy rovněž jedinou devízou celého titulu, jelikož obsahuje také více než 600 kouzel a dalších příbuzných akcí. Když už je řeč o akcích, Baldur's Gate 3 nově obsáhne i některé další. Horní hranice vaší postavy – dříve plánovaná na 10. úroveň – byla kupříkladu zvýšena na 12. úroveň, což vzhledem k celkovým 20 úrovním páté edice Dungeons & Dragon znamená, že hra poskytne přístup i ke kouzlům 6. úrovně. Neboli řečeno jinak – dojde na obří nárůst síly.

„Původně jsme sice plánovali, že 10. úroveň bude pro postavu ta nejvyšší možná, ale kdybychom to udělali, příliš mnoho kouzel vysoké úrovně by zůstalo mimo váš dosah. Místo toho budou moci hráči Baldur's Gate 3 dosáhnout 12. úrovně, čímž se jim odemknou schopnosti jako Planar Allies [dovoluje přivolat božského spojence až na 10 dní], Otto’s Irresistible Dance [donutí vaše nepřátele k pobíhání bez záchranného hodu] a Chain Lightning [kde lze bleskem zasáhnout až čtyři cíle najednou, a to s vysokým bleskovým poškození].“

Jen tato tři kouzla mají tedy potenciál napáchat na bojišti pořádnou neplechu, nicméně i ta nejsou jedinou novinkou. Zmíněny jsou také dvě nové rasové možnosti: Půl-Orkové a Drakorození – čili Half-Orcs a Dragonborn. První se pochlubí tím, co už znáte ze starších dílů série. Jejich doménou bude především jejich přirazená odolnost a vzpurnost, která se projeví tím, že ačkoli jsou sraženi na kolena, pak zase vstanou. Díky své klíčové schopnosti, Neúprosné vytrvalosti, jsou tito půlčíci totiž schopni jednou za dlouhý odpočinek překonat smrt, což znamená, že místo abyste po vyčerpání zdraví rovnou zemřeli, klesnete na 1 HP.

Podobně je to s resilience u druhé zmíněné rasy, která bude rovněž zvýšená. Dragonborn budou tak moci vzhledem k výběru toho či onoho typu rodu buďto využít například stříbrného rodu pro způsobení i vyšší odolnost vůči chladnému poškození, zatímco rod červených podobně funguje pro oheň. V Baldur's Gate 3 bude takto na výběr 10 různých dračích rodů (resp. podras), kterými je Černá, Modrá, Mosazná, Bronzová, Měděná, Zlatá, Zelená, Červená, Stříbrná a Bílá , což je více než u jakékoli jiné rasy ve hře.

Samozřejmě, u této rasy je ale specifický i jejich vzhled, který je rovněž jejich hlavním znakem. Sami vývojáři ostatně píší, že drakorození jsou bez ohledu na svou moc vzácnou rasou i na poměry Forgotten Realms a že v porovnání s ostatními jsou obrovští a nesou nezaměnitelné znaky dračího původu jako chromatické kovové šupiny nebo ocas.

Co se týče dalších ras, těch bude při vydání celkem 11 s celkovými 31 podrasami (což je téměř dvakrát více než v Divinity Original Sin 2), a podobně bude i tříd, kterých je zase 12 se 46 podtřídami

V rámci tříd jsme se navíc dozvěděli, že hra obsáhne i jednu novou – Monka. Mnich bude se svým nadáním pro bojová umění omračovat nepřátele nablízko pomocí úderů s energií Ki, přičemž jeho styl bude rovnováhou mezi bojovníkem a tulákem.

Jeho možné podtřídy budou tentokrát jen 3 dle jeho specializace v bojovém umění – Monks of the Open Hand budou specialisté na odrážení útoků a boj beze zbraně; Shadow monks budou de facto "nindžové" s teleportací a větším bonusem při útoku ze stínu; a Monks from the Four Elements budou experti na propojení tradičního bojového umění s elementárními útoky, jako je oheň, voda, vzduch a země.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama