Doom nemusí být automaticky cool
Sebereflexe ještě nikomu neublížila a je sympatické, že se kritickým slovům nebrání ani tak zkušení vývojáři a vydavatelé, jakou jsou lidé z Bethesdy. Viceprezident Pete Hines dává najevo, že Bethesda nemá na růžích ustláno a chystané pokračování série Doom nemusí zaznamenat automatický úspěch jen proto, že je to Doom.
Hines v rozhovoru pro MCV naznačil, že situaci vnímá podobně jako v případě Wolfenstein: The New Order: „Nešlo o sérii, v rámci které by hráči chtěli mermomocí další díl. Wolfenstein zkrátka není Uncharted. Věděli jsme, že budeme muset všechno pečlivě vysvětlit, ale vývojáři z Machine Games se s tím poprali a udrželi reputaci značky.“
Byl by proto rád, kdyby se něco podobného stalo i s Doomem a odmítá, že je možné spoléhat se pouze na odkaz slavné série. Podle Hinesových slov je tým naopak pod větším tlakem, o to usilovněji pracuje a výsledkem by měl být kvalitní herní zážitek, za který se vývojáři nebudou muset stydět.
Zní to hezky a jak už jsme naznačili v úvodu, obezřetnost a pokora ničemu neškodí, na druhou stranu ale čím dál tím vystřelují otázky, proč se vývojáři do podobné rétoriky pouští? Snižují tím očekávání i s přihlédnutím k tomu, kolika problémy si musel vývoj doposud projít a mají strach o výsledek? Anebo se snaží Bethesda držet pod pokličkou všechny trumfy až do správného okamžiku, kterým bude QuakeCon? Co si o situaci myslíte vy a našli byste recept, podle kterého by měli vývojáři namixovat staronový herní zážitek legendární videohry?