Zpět na článek

Diskuze: Do Zaklínače 3 přibyl level-scaling nepřátel

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jay7485
Jay7485
Level 1 Level 1
1. 6. 2016 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Patch 5GB a opravila se spousta věcí. Jenom škoda, že kůň je pořád hluchej, že jsou tam stále neviditelné stěny, že Geralt pořád neumí chodit ze schodů a tak dál a tak dál. Na bugy, který jsou ve hře od začátku a na který doslova narazíte několikrát do hodiny (neviditelné stěny klidně i na rovné cestě) na ty se nesáhlo. :-/

Rastm4N
Rastm4N
Level 1 Level 1
31. 5. 2016 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Nevím proč, ale ten obrázek zamyšleného Ramba mi k tvé úvaze připadá fakt příhodný. :D

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
31. 5. 2016 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co si tak pamatuju, tak Zaklínač 3, stejně jako dvojka, je postupně pořád lehčí, a lehčí jak hráč získává levely. Pokud teda nejde někam, kde mají moc vysoké levely. Tak nevím, level scaling systém, který by zajistil, že obtížností křivka bude postupem hry stoupat by byla skvělá, i když tak level scaling většinou nefunguje.

Rastm4N
Rastm4N
Level 1 Level 1
31. 5. 2016 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten patch vyšel fatk dobře. Vypnul jsem Zaklínače, šel jsem na hodinu pryč a když ho zapnu znova, ejhle, jaktože mám nový inventář? :D Jinak se kloním na stranu proti level scalingu. Rád si "potrénuju" na oblasti, ve kterých jsou silné příšery (a kam vás nepustí "fauna", namísto umělých hradeb) a pak se v jednodušších oblastech "opájím vlastní mocí". Ostatn o to jde, ne? :) Hraju hry, abych si mohl připadat chvíli fakt dobře. :) BTW: Myslím si ale, že je dobře, že tam ta možnost je. Někoho to prostě baví. :) Pokud se to dá vypnout/zapnout, je to podle mě nejlepší možnost. Osobně bych to uvítal např. i v TES. :)

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
31. 5. 2016 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ceto: Naprostý souhlas. U Zaklínače to naštěstí má jít vypnout, ale jinak procházet celou hrou a pořád mít souboje plus minus stejně těžké nezávisle na času investovaného do tréninku, je opravdu opruz nejvyššího kalibru.
Spíš by bylo zajímavé, kdyby se slabí nepřátelé hrdiny na vyšší úrovni báli, nevyvolávali boj nebo dokonce raději nevystrkovali nos. Do takto "vyčištěných" lokací by pak šlo přihodit těžší potvoru v rámci nějakého vedlejšího úkolu, aby nebyly trvale prázdné.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
1. 6. 2016 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Nemyslel jsem vyloženě tupé levelování pořád dokola, ale splnit si pár vedlejších úkolů a pak se teprve vydat po hlavní cestě, která se tím "otevře". Kdo to chce mít ještě snazší, může si splnit vedlejšáků víc a třeba i tupě grindit. Cvičit jen proto, aby mi pak hra předhodila silnější verzi těch samých potvor, to nemá význam.

@veselykralicek: Lords of Xulima vypadá zajímavě. Zkusím o tom zjistit víc. Díky.

veselykralicek
veselykralicek
Level 1 Level 1
1. 6. 2016 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Ano, před nedávnem se objevila výborná RPG hra ze staré školy Lords of Xulima. Bohužel naším trhem prolétla bez povšimnutí a na Hrej.cz o ní nepadla ani zmínka, i když např. Level ji recenzoval. Hra si od počátku hraje na otevřený svět, ale prakticky to vypadá tak, že běháte po mapě a zkoušíte, kterou hlídku stojící v cestě už dáte a na kterou musíte ještě potrénovat a zkusit to později. Hra tak logicky staví i příběh a oblasti stejně navštěvujete v nějakém předpřipraveném pořadí (alespoň tedy první třetinu hry). Nebo naopak již asi dva roky staré Might and Magic X: Legacy. Od začátku byla mapa světa přístupná celá, ale soutěsku do další části hry hlídala taková potvora, že jste ji do levelu 20 prostě nedali. A věřím, že takových her je pořád dost.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 6. 2016 06:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Nevím jak ty, ale já beru nepotřebnost grindování jako plus. S tou casuálností se koukni se třeba na Pokémony, stačí chvíli grindovat (a to ani nemusíš grindovat úmyslně, stačí na většinu trenérů používat jednoho, dva pokémony a tak nějak přirozeně budeš mít časem tak o 5-10 levelů víc, než ostatní) a ze hry zmizí jakákoliv výzva. Tam bych scaling s minimálními levely pro jednotlivé oblasti/gymy bral všemi deseti.

@Rastm4N: To není Rambo proboha, to je Mitsurugi :D

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
31. 5. 2016 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rappix: Od toho mají být speciální výzvy - lokace, kde ani maximální level nemusí stačit na vítězství. Pamatuji Wizardry VII, kde byla nepovinná lokace se sadou potvor, které se skoro nedaly a na jednu bylo i při předchozím urputném levelování potřeba ještě extrémní štěstí. Když ve Skyrimu nebo v některých diablovkách můžu jít kamkoliv skoro hned a v podstatě mi tam nehrozí větší nebezpečí než jinde, je to o ničem. Jak píše Ceto, draci byli slabí a naštvat dokázali akorát tím, že mi občas zabili koně, když jsem ho neodstavil dost daleko.
Když už jsem zmínil Wizardry VII, tak hned na začátku byla skvělá ukázka, o čem levelování je: Cestu do města hlídali banditi, které družina na první úrovni porazit prostě nemohla. Bylo třeba sejít z cesty a trochu se pocvičit. Je tohle v nějaké dnešní hře kromě Dark Souls série?

Jarcze
Jarcze
Level 1 Level 1
31. 5. 2016 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak když jsou nepřátele těžcí tak jde snížit obtížnost i u Elder scrolls. Kdo chce výzvu má ji a kdo ne tak si to sníží. Mě osobně teda nebaví dávat všechno na jednu ránu.

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
1. 6. 2016 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@veselykralicek: Díky za tip s Xulimou.

DeviR1
DeviR1
Level 1 Level 1
31. 5. 2016 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Včera jsem Zaklínače updatoval a najednou jsem nenarazil na nikoho pod level 32 (já jsem lvl 38 - začal jsem hrát Srdce z kamene). Takže už vím, kde je zakopaný pes. Hned to vypínám, s tímto šláply vedle.

HolyGman
HolyGman
Level 1 Level 1
31. 5. 2016 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No konečně to tam přidali :)

Jay7485
Jay7485
Level 1 Level 1
1. 6. 2016 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Než se mi patch nainstaloval, tak jsem o FPS dropech taky čet. Pak jsem měl v Novigradu pocit, že mě to postihlo taky, ale ve finále se to uklidnilo, takže osobně se mi zdá, že co se výkonu týče, tak absolutně beze změny.

jauvajs
jauvajs
Level 1 Level 1
1. 6. 2016 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm a jak jste na tom s optimalizací? Já mám po patchi docela hnusný frame dropy (hlavně ve městě), taky se mi úplně porouchali duchové, jedno jakej level, prostě do mě můžou bušit jak chtěj a nic, večer zkusím ten LS jestli to nepomůže. Padání ze schodů řešil už dávno nějakej mod, tak nevim proč to nejsou schopný udělat v CDP taky. Jako datadisk bude určitě pecka, ale ten patch za mě teda palec dolů :(

jirka164
jirka164
Level 1 Level 1
1. 6. 2016 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já myslím, že když jde level scaling vypnout nebo zapnout, tak je to naprosto geniální volba. Každý se rozhodne pro to, co mu vyhovuje. Já třeba ted hraju blood and wine, který jsem začínal na levelu 39 (což je o 6 levelů víc, než je doporučeno) a hrat to bez level scalingu a dát skoro všechny na pár ran by mě to extrémě nebavilo. Joo byl to skvělý pocit, když jsem leveloval a šlo vidět, jak se Gelat zlepšuje v boji, ale teď jsem na nějakém 43 lvl a "nezastavitelný tank" už mě nebaví. S level scalingem je to zase super výzva. Takže za mě ze začátku hry ne, ale když už jsem pak naskilený a davám všechny na jednu ránu, tak zapínám.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
1. 6. 2016 05:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Podle mě je level scaling jen berlička. Autoři nechtějí, aby byla hra příliš náročná na čas strávený levelováním a byla tak přístupná i pro causal hráče. Ti, kteří si rádi trochu polevelují, pak mají hru extrémně snadnou, což se tvůrci snaží dohnat level scalingem.
Chyba je už v premise "udělat hru přístupnou všem". Od toho by měla být případná "story mode" obtížnost a u ostatních prostě donutit hráče aspoň trochu levelovat, pokud se chce dostat dál (plus přidat nutnost znát, co na které nepřátele platí a případně nějaký ten prsto-skill).

salvator2.0@seznam.cz
salvator2.0@seznam.cz
Level 1 Level 1
31. 5. 2016 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně jsem většinou také proti level scalingu, ale vzhledem k tomu že si hodlám zaklínače zahrát na NG+ a dokážu si představit že můj level bude již od začátku příliš vysoký, tak tuto možnost vítám. Koneckonců člověk má možnost volby, takže v zásadě nejsou argumenty proti.

rappix
rappix
Level 1 Level 1
31. 5. 2016 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jarcze: Souhlasím. Když ke konci hry hráč jde jako Rambo a prochází nepřáteli jak nůž máslem, tak je to dost nuda. Existuje specifický typ RPG her u kterých by level-scaling nefungoval, ale zrovna třeba u série TES nebo teď u třetího Zaklínače je to rozhodně plus pro hratelnost.

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
31. 5. 2016 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ceto: Oh, ty vzpomínky na Morrowind. Ačkoliv bych část věcí vyměnil za ty z novějších dílů, nepřítomnost LS byla jedním velkým plus.

Reklama
Reklama