Dle insiderů se Ubisoft snažil najít kupce, ostatní se mu ale “vysmáli”. Vedení klade odpovědnost za letošní rok na zaměstnance
Včera večer jsme vás informovali o tom, že v Ubisoftu dochází k dalším otřesům. Firma hodlá šetřit, zrušila tři neoznámené projekty a odložila problematickou pirátskou akci Skull & Bones. Insideři ale v zápětí začali sdílet informace ze zákulisí. Dle nich se Ubisoft stále snaží nepříznivou finanční situaci řešit spojením s jinou firmou, což se mu ale nedaří. CEO firmy navíc vyzval zaměstnance, aby se letos pořádně snažili.
- Ubisoft měl prý obcházet další firmy ve snaze nechat se odkoupit nebo spojit, ostatní se mu ale “vysmáli”
- Yves Guillemot nyní vyzývá zaměstnance, aby pracovali naplno a v roce 2023 situaci zlomili
S informacemi o akvizici přišel respektovaný Jeff Grubb z magazínu Giant Bomb. Dle jeho informací mělo vedení firmy obcházet konkurenty a nabízet jim spojení nebo akvizici. Většinou se ale potenciální zájemci Ubisoftu vysmáli. To by sedělo do informací, které už před rokem přinesla agentura Bloomberg. Dle nich se k nákupu nakonec schylovalo, o vydavatelství měly mít zájem investiční fondy, které s hrami moc zkušeností nemají. Nakonec ale zřejmě k ničemu nedošlo. V obou případech se jedná o oficiálně nepotvrzené informace, je tedy třeba je brát s rezervou.
Podle Grubba je nyní budoucnost firmy otevřená a může dojít k různým změnám, včetně ještě výraznějších škrtů a většího zaměření na klíčové značky (v tomto případě pravděpodobně Assassin’s Creed, Far Cry, Just Dance). To ale ukáže budoucnost a především letošní rok.
Právě na to upozorňuje CEO firmy Yves Guillemot. Ten měl podle dostupných informací v mailové zprávě zaměstnancům připomenout, že je rok 2023 pro Ubisoft zlomový a naznačil, že záleží především na tom, aby dokázali všechny projekty dodávat včas a v mezích rozpočtů. Guillemot sice slibuje, že je současný plán Ubisoftu “nejlepší v historii”, a že se máme těšit na letošní E3, přičemž zaměstnancům děkuje za dlouhotrvající podporu. Kritici na sociálních sítích ale poukazují na to, že se tak Guillemot s užším vedením v podstatě vzdává odpovědnosti za případné problémy, a rovnou je přesouvá na řadové vývojáře.