dlc-na-disku-se-hrou-je-pry-nutnost
Novinka DLC na disku se hrou je prý nutnost

DLC na disku se hrou je prý nutnost

Ondřej Švára

Ondřej Švára

4
Reklama

"Je to zlo, ale nutné," říká na obranu systému On-disc DLC Cliff Bleszinski, designér Epicu. On-disc DLC je typ stahovatelného obsahu, který si uživatel za poplatek odemyká přímo na kompaktním disku s hrou.

Bleszinski v rozhovoru pro Gamespot tvrdí, že dokud byznys zcela neovládne digitalizace, tak bude normální, aby herní studio před koncem vývoje samotné hry vyrábělo i dodatečný placený obsah a část z něj dávalo na disk k launchi. A argumentuje takto: "Když se dostanete do závěrečné fáze vývoje, ve které se hra připravuje na fyzické vydání, nastává asi tří až čtyřměsíční období, kdy je materiál v podstatě hotov a najednou tu máte lelkující tým, který potřebuje na něčem pracovat..." Mít na disku něco předpřipraveného je podle něj dobré i z čistě praktických důvodů. Například kdyby v první den vydání hry něco nefungovalo na síti a slíbená virtuální DLC se nedala stáhnout.

Odpůrci sytému On-disc DLC tvrdí, že jde o podvod na hráče - platí si za obsah, který mohl být běžnou součástí hry. On-disc DLC se v minulosti objevilo například u konzolového SoulCaliburu IV s exkluzivními postavami Soda a Darth Vader pro Xbox 360, respektive pro PS3. Samotná hra naznačovala, že každá postavička je určená pro jinou konzoli, ukázalo se však, že data pro obě dvě se schovávala na xboxovém disku, pouze byla zablokovaná. Namco-Bandai, známé zpoplatňováním čehokoliv "navíc", tuto záležitost nijak nekomentovalo a hráčská obec jej obvinila z neférových praktik.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama