Denuvo: Neexistuje neprolomitelná obrana
Denuvo sice bylo něčím výjimečným, ale od té doby jej považujeme za relativně běžnou herní ochranu proti pirátství, ať jsou zkazky o negativním dopadu na výkon pravdivé či nikoliv. Byla doba, a není to tak dávno, kdy se svět domníval, že by Denuvo mohlo přinést konec nelegálního stahování her. Ale doba pokročila, a i když samozřejmě rakouští vývojáři softwaru hledali všelék, dnes už vědí, že k němu vede dlouhá cesta. Pokud vůbec.
Problém je v samotné nátuře pirátů. Jak jeden z manažerů firmy, Elmar Fischer, přiznává, pro ně je to jako sport. Vývojáři Denuva představí novou verzi Denuva a všichni crackeři se okamžitě seběhnou, jen aby překonali sami sebe a své rivaly. „Je to pro ně soutěž. Vážně jako sport, ve kterém se zhlédli. Nepotřebují žádné manuály, mají více méně generické způsoby, jak ochrany překonat,“ říká.
Jenže zároveň dodává, že neprolomitelná ochrana neexistuje. Jediným důvodem, ale stále tím nejzvučnějším, je ochránit první týdny hry po uvedení na trh, aby se ochránily prodeje z prvních dnů. „Samozřejmě, že bychom chtěli neprolomitelné hry napořád, ale tak herní průmysl nefunguje.“
Podle Fischera se základní plán daří dodržovat. „Vážně si myslím, že máme velký vliv, především pro hry a jejich první týdny. Vidíme srovnání příjmů z her s ochranou a bez ní (nebo s takovou, která byla prolomená okamžitě). Ale samozřejmě vidíte pirátství jako celek a nikdy nevíte, kolik z nich by si hru koupilo. Můžeme něco předpokládát a odhadovat, ale i když se bavíme o malém procentu, převedeno na peníze je rozdíl dramatický,“ dodal.
No jo, ale říkejte tohle například společnosti Sega, která zaplatila za Denuvo u Two Point Hospital. Jenže tato hra využívá engine Unity. A ten veškeré spustitelné aplikace nechává nezabezpečené. Denuvo ale využívá soubory .dll, ale protože nebyly nijak kryté, stačilo je nahradit takovým souborem stejného typu, v němž Denuvo není. A tak prakticky okamžitě na internetu začala kolovat nijak zabezpečená verze.