Zpět na článek

Diskuze: Demytizace pirátství

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

SuiVanOrton
SuiVanOrton
Level 1 Level 1
31. 3. 2008 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasím, dobře napsáno. Taky to tak u mě (i u mých známých) funguje že kvalitu koupím. Firmy by si měli pomalinku zvykat že prodávat každý rok to samé v jiném obalu na to jim sere pes (i když takové EA se to poměrně dobře daří se Sims a sériema sportů).

LoutockyPetr
LoutockyPetr
Level 1 Level 1
19. 3. 2008 07:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechci se tady zastávat pirátství ani ho podporovat, ale některé názory mi připadají přehnané. Např. to, že je to to samé jako ukrást auto. Není. Co se stane, když se zamezí pirátství? Začnou se hry lépe prodávat? Podle mě ne. Spíš to povede jen k tomu, že klesne prodej HW, protože hodně lidí si jej kupuje jen kvůli hrám. Něco jiného je prodej nelegálních kopií...to je fakt humus, jak někdo může třeba za stovku prodávat něco, co si jen stáhl

Cerealkiller
Cerealkiller
Level 1 Level 1
20. 3. 2008 06:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LoutockyPetr Kdyz se zamezi piratstvi, prodeje her zakonite vzrostou. Nerikam ze nejak vyrazne nebo okamzite, muze to nejakou dobu trvat, ale porostou. Piratstvi je vice modnim trendem nez potrebou (myslim ze ted uz se nenajde nikdo kdo by se obhajoval tim ze na hry nema), kdyz by se ze dne na den vymytilo, trvalo by nejakou dobu, nez by sami notoricti stahovaci pochopili, ze zkratka nemaji na vyber. Cast z nich by to prijala, cast z nich by to znechutilo a ke hre by si stejne nasli cestu jinudy (pujceni od kamarada napriklad). Ale nechapu samotnou psychiku takoveho pirata, ktery ma jeste tu drzost nadavat na (ne)kvality her, ktere si ani nekoupil (?), ktery dokaze nadavat "jak jsou ty ochrany na hovno" kdyz se je snazi obejit... Je to hnus pratele. Sem tam si neco stahnu, ale jen kdyz vim ze to stoji za to, a hru mam v planu si koupit - nekdy nema clovek treba na vybranou, dohral jsem vsechny epizody S&M (mysleno ze jsem si je stahnul a cracknul), ale komplet sezonu jsem si mohl poridit az ve chvili kdy vysly vsechny v krabicove verzi. Neni radno hazet vsechny do jednoho pytle.

Filip Bártek
Filip Bártek
Level 1 Level 1
20. 3. 2008 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cerealkiller BTW kdyby na ochrany her nadávali jenom piráti, byl bych naprosto spokojený.

Cerealkiller
Cerealkiller
Level 1 Level 1
26. 3. 2008 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Filip Bártek Chapu ze nektere ochrany zasly uz trosku daleko. Ale hraci si to zaslouzili sami. Popravde neznam nikoho kdo by mel JEN originalni hry.

Robotron
Robotron
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vidim, ze je tu nekolik zapalenych zastancu moralky a antipiratstvi. Jen by me zajimalo, zdali by nekdo z morlaniho hlediska (kdyz je to tak dulezite) dokazal odpovedet na mou otazku, je spravne recenzovat hry z warezu? Jak by to bylo treba s takovym recenzentem, ktery by tez chtel zustat moralne cisty (sorry za ty vyrazy, zrovna koukam na vzestup zla :), ale znamenalo by to, ze musi brat hry na recenze z warezu? Protoze mu sefredaktor nic jinyho neposkytne? Co pak? je i pak takovy redaktor pirat?

Watson
Watson
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron Rad bych videl, ktery sefredaktor by nechal autora recenzovat hry z Warezu. Viz. Jak napsat hodnotnou recenzi. ''Nerecenzujete hru, ale celý produkt a do toho krabice patří.'' :D

emiel.regis
emiel.regis
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Watson Watson: Věř tomu nebo ne, ale je to celkem běžná praxe, stalo se mi to x krát.

Robotron: úplně košer to určitě není, na druhou stranu- recenze je taky reklama (dokonce i když vyzní třeba negativně) a za to, že hru zrecenzuješ se žádný rozumně uvažující vydavatel zlobit nebude (pokud teda nezrecenzuješ hru ještě před oficiálním vydáním, nějakou leaknutou nedodělanou verzi).

Robotron
Robotron
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Watson To je bezna praxe, kdyz hru nelze ziskat jinak. Ovsem otazka zustava. Kdo chce zustat naivni, at si to vylozi ciste hypoteticky, nebudu mu brat iluze. Je recenzent, ktery dostava hry na recenze zwarezu pirat? Z moralniho hlediska? Me to fakt zajima. Uz jenom jestli jsem jako recenzent byl pirat nebo nebyl? byl jsem hajzl, nebo ne? Zlodej, nezlodej? Povezte

ps: dostavat na recenzi hru v krabici, hezka fantazie :)

Watson
Watson
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron Jeste jednou rikam. To s tou krabici je citace z Jak napsat hodnotnou recenzi a je to mysleno z legrace samozrjemne a jestli takovyhle recenzent je pirat nebo ne?.... neni to jedno? :D

Robotron
Robotron
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron Vsechno o cem se mluvi v tehle diskusi je vlastne jedno. Ale me to proste zajima :)

Robotron
Robotron
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Watson emiel.regis: Ano, taky si to myslim. Ja ostatne nic proti recenzovani z warezu nemam, kdyz je to finalni verze. Jen mi vadi, ze se clovek casto recenzi takto navnadi na hru, kterou by si mohl prakticky koupit az treba za mesic, ci za vic, takze u nedockavcu se primo nabizi - stahnu si to z warezu. Ale to uz jsem psal. Moralne mi to vubec nevadi, ale zajimal me nazor moralistu, coz nic proti nim, ja myslim, ze je spravny mit zasady a tak, ale proste jak se s tim poperou. Ale asi mi na to nikdo z nich neodpovi :)

montana.
montana.
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron Nevim jestli jsem taky ten moralista, ale snad tak:
Kdyz ti da tu warez verzi sefredaktor, tak je pirat on. Ty jses jen spoluvinik, ne? :))

Robotron
Robotron
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@montana. Ve voze, nebo za vozem, to je detail :)

smrtka.gage
smrtka.gage
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Abych obhajil par lidi:
A: -15 let,jsou to deti kterim proste rodice hry nekoupi,natozto platit 400 mesicne("WoW")...,tihlensti ani nemuzou mit brigadu... tyhlensti decka bych nejak nehardrnoval a nenadaval jim... 90% z nich za to nemuze
B: TEST-uz to bylo v clanku,kdyz si to chci otestovat tak si to stahnu testnu,a pak koupim...

a ted ja:
je mi 14,penezne na tom nejsme spatne,ale: v zivote jsem nedostaval pravidelne kapesne,nekupuju si chipsy apod... cili ano,z svatku,apod... co mi zustane to mam,ale vezmu to a pujdu si koupit treba W3? ne,nemam logicky duvod... ano,sice nemam pristup na Battle.net,ale mam GGC a Xpam,kde je dost lidi,a mam tam kamarady,tak proc bych mel utracet za W3 i kdyz je to moje oblibena hra? radsi si ty penize vezmu a zajdu si koupit treba Tuning na rc auto(na dalkove) a budu spokojenejsi....

P.S:Zvlastni pripad je WoW,hra samozna neni chranena CD-keyem,ale jednou veci,na offik se nedostanes,a zadny free server nikdy nebude stejne kvalitni.... ale,kdyz mam na free kamarady,dokonce znam i Admina,tak se prece muzu v pohode dohodnout s serverem a udelat si Event la ja chci... coz je na offiku pro novacka problem....

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
18. 3. 2008 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smrtka.gage as A:
to, ze na neco nemam, neznamena, ze to mam povoleno ukrast. To je zasadni omly, ktery v logice zlodeji pouzivaji. Nekradete proboha chleba z hladu, ale hry. Mate kompy za 50 klacku a vymlouvate se, ze nemate na hry..

Nemam na ferrari - takze je pro me omluva, kdyz ho ukradnu ? tezko ..

smrtka.gage
smrtka.gage
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius o to nejde,ale je nuti OKOLI,a navic to,ukradnes Ferrari,hned to resi policije,je to ve zpravach,skopirujes hru... kromne tebe se o tom nikdo nemusi dozvedet

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
18. 3. 2008 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smrtka.gage takze znovu, kdyz udelam zlocin a nikdo o tom nevi, neni to zlocin ? :D
ty si covece pletes pojmy..

jinak, tebe nuti okoli ke kradezim? v jakym okoli to zijes? :D

mimochodem, pokud nezijes na marzu, tak softwerova policie taky existuje, tak nevim, jako ze co policie neresi..

smrtka.gage
smrtka.gage
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smrtka.gage ano,softwarova policije existuje,ale uprimne,na internetu se pohibuju 7 let,nepotkal jsem ji ani jednou...

nenuti,je to moje rozhodnuti

neni zlocin jako zlocin,stahnuti jednicek a nul nemuzes porovnavat s ujmou na zdravi a psychice, tu jde ciste o to ze stahnuti hry dokaze byt 90% anonymni

Robotron
Robotron
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyz jsme u te moralky, je moralni, aby se psaly recenze z warezu? Je napr. moralni, ze herni web napise recenzi z warezu na hru, ktera se u nas bude prodavat treba az za pul roku? Nesnizilo by se piratstvi take prostym recenzovanim her, ktere si clovek muze aktualne koupit?

bioshock@seznam.cz
bioshock@seznam.cz
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron Neznamená, že když hra u nás vyjde až za půl roku tak že už nevyšla někde jinde a že ten co dělal recenzi hrál díky warezu!!! Třeba některé recenze v Levelu vznikly tak, že autor jel do studia a tam hrál ať už v USA či UK....

Robotron
Robotron
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bioshock@seznam.cz Treba... I to se mohlo jednou nebo dvakrat stat...

montana.
montana.
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron Nemusi nikam jezdit. Ve Francii, Nemecku a Rusku prece vychazi spousta tamnejsich her, ktery se k nam dostanou se spozdenim nebo vubec.
A proc hru nezrecenzovat, kdyz ji vydavatel poskytne.

Tady jde spis o praktiky tech mensich webu, ktery maji k tomuhle tendence, jak vime :)

Robotron
Robotron
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron Malejch webu? Opravdu naivni. Nenapsal jsem recenzi moc, presto krome gamepro.cz, kde jsem dostal par zapujcenych originalek na PS2, pro zanikle igames, bonusweb, tg, hratelne, a i zde na hrej, vsechno co jsem dostal k zrecenzovani byl vzdycky warez, vetsinou jeste zabaleny v raru s infem od warez skupiny.

To ze si nekdo muze koupit hru v zahranici je hezke, ale prakticky to nema zadny vliv na problem, protoze takto si hry porizuje minimum hracu. Navic se z toho vylucuji pocestene verze her.

bioshock@seznam.cz
bioshock@seznam.cz
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No mě připadá, že v dnešní době je móda všechno házet na piráty, ale tenhle článek se na to podíval i z druhé strany: udělejte super hru a lidi si jí koupí piráti, nepiráti! Tak to je, pochybuju o tom že kdyby přes noc zrušili internet tak si začnou všichni lidi na světe kupovat hry a všichni by slavili konec pirátství! BLBOST~~ Nevím přoč bych si měl kupovat hru z ňáké solidarity k tvůrcům,je to jejich práce a když jí umí tak prosím jinak ať jdou dělat něco jinýho~~!

Bluemann
Bluemann
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S PCčkem je to těžký, třeba i to že se do něj musí investovat mnohem víc peněz než do konzole a tak se to někteří PCčkáři snažej vyrovnat tim že vše stahují Př.nějakej klučina si chce koupit hru,ale nemá dostatečné pc a rozhoduje jestli si za své peníze pořídí upgrade počítače a hru pak stáhne nebo si koupí hru a bude se mu sekat,jak se rozhodne je celkem jasný...

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bluemann Vyhovorky, vyhovorky a nic nez vyhovorky. Kto niekomu kaze hrat 20 hier naraz? nestaci jedna max dve na pol roka? niekomu toto mnozstvo dokonca staci aj na rok.

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bluemann A vysvětli mi, kdo někoho nutí, aby hrál hry, ať na PC nebo na konzolích ?
To je snad každýho problém, jestli na to má nebo nemá. Jde o to, že dneska se hraní her bere jako něco "samozřejmého"...ale to přece nikoho neopravňuje k tomu, aby kradl, nebo snad jo?

Bluemann
Bluemann
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat Nechci to ospravedlňovat a v komentáři vůbec nemluvím o sobě,jen podotýkám že chudší lidé raději zainvestují do HW(ten upirátit nemohou) a hry kvuli kterým upgradovaly si stáhou.Jinak já mam doma originálů celkem dost,ačkoliv se nestydim za to že občas si nějakou hru nelegálně pořídim...

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bluemann Vyhovorky, vyhovorky a nic nez vyhovorky. Kto niekomu kaze hrat 20 hier naraz? nestaci jedna max dve na pol roka? niekomu toto mnozstvo dokonca staci aj na rok.

kahy
kahy
Level 1 Level 1
20. 3. 2008 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Perfektní a pravdivý článek. Každý produkt je v dnešní době údajně "Cool" a reklama je silný nástroj k ovliňování masy lidí. Navíc kritériem pro posuzování kvality her je často pouze jejich audiovizuální stránka. Klamavá reklama celkově je podle mě velký problém. Každý svého štěstí strůjcem a je třeba se umět rozhodnout, zda se nechat jednoduchým podbízivým způsobem ukecat ke koupi šmejdského zboží. Kvalitní titul si rád koupím.

5k4c3
5k4c3
Level 1 Level 1
19. 3. 2008 02:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlas - člověk si musí něco sosnout, dřív než to vyjde (zvlášť když má předobjednáno...)
Tutovky kupuju hned, ale pokud se mi něco líbí z "zkušební verze", tak si to později stejně koupím - hry nejsou tak drahý

Doporučuju mrknout na http://eshop.megahry.eu/?refId=8766 tam jsou nejlevnější hry ze všech e-shopů... BTW pokud si koupíte PL (polskou) edici, tak krabice od hry je v polštině a hra v angličtině (kdo z vás dá 500Kč navíc, jen za to, že například v NFS budete mít český texty???)

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
19. 3. 2008 03:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5k4c3 Já nakupuju nejraději u JRC. Je to vážně obchod na úrovni - jednou mi omylel poslali jen půlku zásilky a jako omluvu mi dali dvě trička a přasku na klíčke, fakt super.
A v každé zásilce je vždycky nějaký časopis, například první číslo NextLevelu, který jsem si potom předplatil ( :( ), OXM...
Navíc pokud toho nakoupíš víc, máš tam slevovou kartu a s tou nejvyšší jsou ty ceny vážně dobrý.

Z Megahry.eu jsem kupoval naposledy Freelancera, protože ho nikdě už neměli. :)

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
19. 3. 2008 05:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 ...to není normální. Proč mi to děla dloubleposty ( tady dokonce triplepost ) jen ve Firefoxu ? A proč není na Hrej nějakej doublefiltr, stačí znemožnit posílat zprávy v kratším jak 5 vteřinovém intervalu a je to. :(

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
19. 3. 2008 06:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 Hm...mne to dela taky a to mam Operu mini. Pritom je nemozne, abych na to "klikl" dvakrat a nevsiml si toho.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
19. 3. 2008 05:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 Zato sledovani zasilky pres ceskou postu je pro ne asi moc komplikovane. Mcd. Uz mas zlatou kartu :)

essence.of.gore
essence.of.gore
Level 1 Level 1
20. 3. 2008 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 jrc sou pekne predrazeny kdyz du na smichaci do jrc a pak do stroupeznicky nebo megastoru rozdily jsou ve stovkach nikoli v korunach

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
19. 3. 2008 05:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 No mě od nich chodí hry pravidelně druhý den od obědnání ( pokud neobjednám večer ), takže mi sledování ani nechybí.

Jinak ne, ještě ne. Ale skoro. :)

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
19. 3. 2008 06:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 No nekdy to posta nevychyta a ja chci vedet, kde to vezi. Ale tobe to chodi pres ppl, ne?

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
19. 3. 2008 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 Ne, nechávám si to posílat dobírkou. PPL chodí moc brzo, bývám do odpoledne pryč.

montana.
montana.
Level 1 Level 1
19. 3. 2008 06:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 JRC je dobry jak na co.
Treba na prodejnach maji tunu ruznejch kartonovech kravin a ruzny herni plakaty, ale to aby hry v regalech nejak smysluplne seradily, to ne. Vetsinou je to jenom pohazeny jak koho napadlo.

Ja davam prednost Xzone a vyzvednuti na prodejne :)

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
19. 3. 2008 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@montana. tady v brně to mají jrc obchody seřazený jak to patří a koupily jsme tam jade empire za 499 korun takže je to tam dobrý :)

montana.
montana.
Level 1 Level 1
19. 3. 2008 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@montana. No nevim. Treba ve Spalicku v tom maji casto docela bordel :)

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
19. 3. 2008 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@montana. Tak nakupuj přes net. Dokonce tě to tak vyjde i levněji. Obědnávku s osobním odběrem tam mají taky.

montana.
montana.
Level 1 Level 1
19. 3. 2008 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@montana. Vzdyt to prave praktikuju u Xzone :)
Je mi sympatictejsi a ceny taky perfektni. Obvzlast ten vyprodej Stalkera za 399,- :)

Nastvany_Cernobyl
Nastvany_Cernobyl
Level 1 Level 1
20. 3. 2008 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5k4c3 Clovek si NEMUSI nic sosnout, to zaprve. A za druhe... no, se zbytkem vlastne souhlasim :), akorat ja nakupuji na Xzone a jsem spokojen.

____
____
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A proč ještě neshoulasit s Pavlem Dobrovským:

Protože srovnávat komerční úspěch nezávislé hry a mainstreamové hry je poněkud zcestné. Zatímco v prvním případě jsou kupující - mimo jiné! - motivování jistou dávkou solidarity ("Koupím si hru a podpořím tím nezávislé studio"), v druhém případě tomu tak není aneb "EA, bohatá až až, si na sebe vydělá i beze mne... a ostatních pirátů"...

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@____ No a nevydělá ? Má snad EA finanční problémy ??

morder12
morder12
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlas, z Bluemann.

Overwatch
Overwatch
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když jsem si nedávno koupil Windows Vista Home Premium v krabicové verzi za 8 tisíc korun a k tomu Microsoft Office 2007 Home and Student Edition za 1500 korun, tak na mě všichni kamarádi hleděli jak na vola a i známí si ťukali na čelo. A nebylo to kvůli hádkám "Vista vs XP", ale kvůli tomu, že já blbec vyhazuju tolik peněz za něco, co můžu mít zdarma.

A o tom to všechno je. Proč si něco kupovat, když to můžu mít zdarma? A bez žádného postihu. A to je argument všech pirátů. Ať už menších, či větších.

Nepomohlo vysvětlování výhod legálních Windows. "Na co mi sou aktualizace? Až vyjde SP1, tak si vypálím verzi s SP1". A hotovo. Proč by to ti lidi dělali, když NEMUSÍ?

A co se her týče, je to to stejné. Já jsem spokojeným uživatelem Steamu a co není tam a chci to moc, koupím v Collectors Edition. Člověk nemusí hrát všechno. Hry opravdu levné JSOU a pokud člověk aspoň trochu chce, tak nemusí krást.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch Taky si tukam na celo. Ms office jsem nahradil Open office a je. Mcd. Vysvetli mi vyhody legalnich winu. Nez jsem si je koupil, mel jsem vypalene, ktere nemely problem s aktualizacema.

Overwatch
Overwatch
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HiHi789 Výhody legálního systému ti vysvětlovat opravdu nebudu, to už mě unavuje. Pokud jsi neměl s ukradnutým systémem problém s aktualizacemi, proč sis jej teda kupoval? Proč jsi za něj vyhazoval peníze? :).

Open Office je naprosto příšerná věc. V práci potřebuju tvořit poměrně složité dokumenty a to dělám v OO asi tak jednou tak dýl, než ve Wordu. Word mi práci usnadňuje, OO znepříjemňuje. Proto si radši zaplatím za pohodlnější pracovní prostředí.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch Nemam s OO takove problemy. OS jsem si koupil (ehm...pardon...pujcil licenci), protoze jsem hrozne paranoidni. Mas pravdu udelal jsem chybu. Je to pekny opruz s tou aktivaci.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch Nemam s OO takove problemy. OS jsem si koupil (ehm...pardon...pujcil licenci), protoze jsem hrozne paranoidni. Mas pravdu udelal jsem chybu. Je to pekny opruz s tou aktivaci.

Overwatch
Overwatch
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch HiHi789: to je opravdu takový problém dát třeba těch 8 tisíc (v případe OEM mnohem míň) za něco, co používáš prakticky neustále a je to nezbytně nutné k chodu PC? Takový OS používáš třeba 5 let, klidně i víc. Schválně si vem těch 5 let a rozlož si těch 8 tisíc do 5 let. Kolik to vyhcází na měsíc? Ha! A teď mluv! :)

Btw. to je takový problém kliknout na tlačítko "aktivovat systém.....", nechat to pár vteřin checkovat sériové číslo a hotovo?

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch S tim kliknutim to mam trochu tezsi, kdyz nemam internet. Jinak pet let oem verze Vista nevydrzi, je vazana na zakladni desku a tu jsem menil jen v tomto roce 3 krat.

BlackEdition
BlackEdition
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samozřejmě že lidé sthují hry protože se jim za ně nechce platit, každej nemá tisíce jen na hry.

Ardno35
Ardno35
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BlackEdition A myslíš že to ospravedlňuje lidi ke kradení?To si může říct každej-nemám prachy na auto, nechce se mi šetřit, jdu ho ukrádst...
Jak už jsem řekl níže proti stažení a následný koupi, nic nemám.Ale proti tomuhle že si člověk jenom hru stáhne a pak už nic, nejde si ji koupit ani když se mu líbí, tak proti tomu mám už hodně.

infernal.michal
infernal.michal
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasim se zaverecnym odstavcem. Napriklad Assassins Creed nabizi tolik noveho a pro me pritazliveho ze jsem nevahal ani chvili a koupil si ho to same gears of war nebo call of duty 4 nebo bioshock proste hry ktere jsou zajimave a precizni tak si rad koupim a podporim tak vyvojare ale pokud nekdo vydava takove nehoraznosti a povazuje to za skvele hry jako kane and lynch napriklad tak to bych si nekoupil nikdy a nehral taky nikdy vyzkousel sem to u kamose ktery to stahl.

montana.
montana.
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@infernal.michal Kane a Lynch je skvela hra, ktera svoji syrovosti nema obdobi, to pozor :)

Bluemann
Bluemann
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Řikejte si co chcete,pirátství je zločin ale nejde ho brát jako zločin stejně hrozivý jako například scizení nějaké fyzické věci.Tím že si něco skopíruju nikoho přímo neokradu,jen ho připravým o potencionální zisk,kdybych si hru jinak býval koupil.S pirátstvým je to zkrátka sporné,nechci nijak obhajovat pirátění ale není to zločin srovnatelný s reálnou krádeží!Je to něco jako kdybych kamarádovy okopíroval pár stran které potřebuje z knihy kterou by si jinak musel koupit,problém je že díky internetu se mohou všechna virtuální data rychle šířit po celém světě a to už vydavateli způsobí velkou finanční ztrátu,nebýt internetu nebyl by problém s pirátstvím
Ještě bych chtěl zmínit že já ač mám doma také pálené hry originály často kupuji a ve svém okolí jsem za to často terčem posměšků proč zbytečně utrácím za něco co bych si mohl zadara stáhnout a znám spoustu lidí kteří aktivně hrají spoustu let hry a nemají ani jeden originál!Čili rozhodně nejsem nějaký zapřísáhlý pirát co by se zde snažil se vymlouvat na to či ono...

Cerealkiller
Cerealkiller
Level 1 Level 1
20. 3. 2008 06:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bluemann Tolik ztrat v piratstvi zase neni, rozhodne nelze rict ze kazdy kdo si hru stahnul by si ji koupil, lidi jsou vycurany a chtej si ji jen zahrat - sice tim "okradou" vydavatele, ale tim ze by si hru stejne nekoupili, zadna ztrata nevznika. Ale i tak se to jako kradez da povazovat. A kradez je kradez, at jde o fyzickou vec nebo ne - ve vysledku se stejne urcuje trzni hodnota veci.

Mr.Henky
Mr.Henky
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 05:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja sťahujem hry preto, aby som zistil, či si ich mám kúpiť.

Ziki22
Ziki22
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Henky Az na to ze je pak nekoupis. Dobry alibi.

Sinnistra
Sinnistra
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejhorší na tom je, že vyrobci do všech her musí dávat protipirátské ochrany. Přesto se to dotkne více hráče, co originální hru vlastní než toho, co jí legálně pořízenou nemá. Opravdu mě otravuje, že před tím, než si hru můžu zahrat musím najit CD/DVD, dat do mechaniky a pak čekat než se to naloaduje a zkontroluje jestli je to ok - to vše zabere čas. Hackeři v dnešní době takový ochrany prolomí do několika dnů a výsledek je, že takováto hra žádnou takovou ochranu nemá. Proč to do každý hry davaj, když je to spíš ke škode a účinek žádný ..
Naštěstí si to třeba Blizzardi uvědomili a vydali patch, kde odstranili tu zbytečnou ochranu hned pro několik titulů.

Suril
Suril
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Řekl bych jen tolik, že se tady rozhořela veliká válka argumentů. Já všechny hry, i všechny programy včetně OS, prostě úplně všechno mám legálně. A není to otázka toho, že bych si to vyargumentoval sám pro sebe, je to jednoduché. Všichni se shodneme že pirátství JE nelegální. No a prostě NECHCI dělat nelegální věci. Ne proto, že je tak super pocit jít do obchodu a koupit si originálku. Ale kůvli přesvědčení, kvůli svědomí.
A abych předešel útokům typu, že určitě patřím mezi samoživitele s příjmem 50k měsíčně - jsem 16 letý student ;-) Toliko můj příspěvek

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Suril To si asi moc nepamatujes doby, kdy byly obchody s hrama jen ve velkych mestech (Praha, Brno,..) a rodice vetsiny deti omdlevali uz pri vysloveni castky 1999, coz byla obvykla cena nove hry.

Suril
Suril
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HiHi789 Ne, ty doby si skutečně nepamatuju. Jen nevím, co to s tím má společného.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Suril Priste si to s tim chudym studentikem rozmysli. Nejsi na tom tak spatne. Spousta z nas si v 16 mohla o originalkach jen nechat zdat.

Tin
Tin
Level 1 Level 1
19. 3. 2008 01:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Suril 13-15 let zpět byla originalní hra pro normalního běžného člověka, prostě sci-fi

Suril
Suril
Level 1 Level 1
21. 3. 2008 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Suril Nepsal jsem, že jsem chudý studentík, to v žádném případě nejsem. Jsou součástí střední vrstvy. Ale nebavíme se tady přece o dobách dávno minulých, kdy v 16 letech si nikdo nemohl dovolit originálku. Bavíme se o současné době a já reaguju na současný článek. Nevidím jediný důvod, proč sem tahat historii

smrtka.gage
smrtka.gage
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Suril no,vida,konecne prvni clovek co ma origo. a co maji neorigo. s nim mohou plne souhlasit...

Overwatch
Overwatch
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naprosto zbytečná debata. Přirovnávat kopírování či stahování softwaru k nějaké zmrzlině nebo nějakému jinému trestnému činu je hloupost. Argument "nemám peníze" je leda tak na facku. Kam jdou přebytečné peníze nevíme a není to naše starost (pokud si někdo vydělá miliony navíc, ať si za ně nakoupí klidně x Porsche). Jestli je to morální, nebo ne, je bezpředmětné. Hry jsou levné a dostupné. Jsou i další možnosti (Steam, starší kolekce, bazary apod.).

Kdo hry pirátí je hajzl, který páchá trestný čin. A jestli si jej obhajuje některou z berliček, které jsem vyjmenoval výše, tak je to jeho morální problém a dotyčný by měl se sebou něco dělat.

Robotron
Robotron
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch Koukam, ze jak cirkev aktualizovala sedum srmtelnejch hrichu za nadmerne obohacovani a znecistovani planety..., zcela opomnela softwarove piratstvi. Necht shori v pekle!!! To by jeste meli prehodnotit :)

ps: a co rikas tedy na psani recenzi z warezu? Me to teda nikdy nevadilo, az na ten fakt, ktery jsem dole uvedl. Ale zajimal by me tvuj nazor jako moralne bezuhonneho cloveka. Je to v poradku, nebo ne?

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch No tak to jsi trochu přehnal... bral bych ti takovejhle názor, ale hajzl ? Právě jsi urazil drtivou většinu lidí z Hrej a tipoval bych že i tebe samotného - možná ne teď, ale třeba někdy v minulosti.
Nebo možná ještě teď pirátíš o sto šest, co ?

Jo a ještě jednu věc. Ne že bych majetek bohatým zabavoval, to samozřejmě ne - ale pokud firma s hrou vydělá pětinásobek vkladu, tak by taky mohla napříště dát slevu... taková vzájemná slušnost, my nakupujeme a oni se snaží prodávat za co nejmenší cenu, aby měli na platy a výdaje.

Overwatch
Overwatch
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 Hajzl je možná trochu silnější slovo, ale proboha, zamyslete se. Obhajovat si nelegální činnost všemožnýma kličkama, berličkama a stupidníma přirovnáníma, to je fakt postavené na hlavu. Aspoň jde vidět, že si spousta diskutujících potřebuje dokázat, že vlastně nedělají nic zas tak hrozného.

Jen tak mimochodem nepirátím a na notebooku (PC nemám) nemám jediný nelegální program, nebo hru. Ono to OPRAVDU JDE, když se chce. Člověk ale musí chtít, víš?

Ano, zahrál bych si třeba Call of Duty 4. Nechce se mě za to ale dávat ten litr, nebo kolik to vlastně stojí. Proč teda nejdu na piratebay a nestáhnu si full verzi s crackem? Proč bych to dělal? Opravdu si musím CoD 4 zahrát teď? Nepočká to třeba půl roku? Rok? Bude ta hra potom snad horší? Právě naopak, bude opatchovaná a tudíž ještě lepší. Za tu dobu pak bude navíc třeba i levnější. Opravdu nevidím sebemenší důvod proč pirátit. Člověk ale musí chtít.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
18. 3. 2008 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch A jseš mi jasnej: piratebay, full verze, crack, slang ovládáš...

montana.
montana.
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch Gygant: Velky omyl :)

Overwatch
Overwatch
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch Gygant: jako pravidelný čtenář Lupy a jiných podobných webů o Piratebay často čtu. Anglicky umím, tudíž vím, jak se řekne "plná verze" a že mají nelegální hry cracky fakt asi nevím, když má nelegální hry 70 procent lidí co znám.

Takže peace :)

gygant
gygant
Level 0 Level 0
18. 3. 2008 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch Já s tebou souhlasím, však tvé argumenty srovnej s mými v mém původním příspěvku. (Kromě té nadávky, to není na této úrovni diskuze třeba.) Ale, proč mám ten pocit, že ti nějaká kopie, mrška, proklouzla a našla si u tebe svůj domeček... Takže, nic ve zlém.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
18. 3. 2008 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 "Právě jsi urazil drtivou většinu lidí z Hrej", chces snad rict, ze drtiva vetsina lidi z Hrej.cz jsou zlodeji ? .. prave jsi urazil drtivou vetsinu lidi z hrej ty :D

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
18. 3. 2008 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch overwatch: presne tak..

spoock
spoock
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

souhlasím naprosto s článekem, osobně se to shoduje v 90% mě samotného, prostě to co je dobré kupuju, pokud to má hype a kvalitu nejistou, tak šáhnu nejdříve po (share)ware(z), jak jsem již kdesi psal, pokud by došlo k eliminaci PC hraní, tak by pirátství na konzolích stouplo ještě více, myslím si, že pirátit konzolové hry po prlomení jejich ochrany je ještě snazší, stačí se podívat na PSP

aqwarty
aqwarty
Level 17 Level 17
18. 3. 2008 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ardno93: 18. 03. 2008 v 12.09:
k reakci na tebe, a prave moje "statisticka analiza" ti mela ukazat, ze to ze jsi potkal par lidi na foru, nebo ve skole nelze brat jako dostatecny statisicky vzorek a smahem odsoudit vsechny hrace na pc jako piraty.
tohle pisi pro to, ze to montanaH nepochopil. a ty, ktery argumentujues timž argumentem take ne. proto tvrzeni "potkal jsem par lidi na foru a ve skole" neznamena, ze vsichni jsou pirati. Jen nelze vyvratit, ze nikdo neni pirat. A to je dost podstatnej rozdil, panove montano a ardene.

montana.
montana.
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aqwarty Vzdyt nikoho neodsuzoval. Jen napsal svuj nazor, jako kazdej tady, a ty jsi na neho vybehl s tunou zbytecnych cisel.

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já si myslím, že konzole pořádná vlna pirátství taky čeká. Ceny jako 2K za hru jsou dost nehorázné. Ohánět se bazary nemá smysl, protože z bazarové hry nemá autor ani korunu.
Navíc s rostoucí rychlostí internetu není problém stahovat celé DVD-9 nebo i BD image.

Jinak, a na tom se asi shodneme všichni, piráti co kopie prodávají, to je vážně svinstvo.

bioshock@seznam.cz
bioshock@seznam.cz
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No mě připadá, že v dnešní době je móda všechno házet na piráty, ale tenhle článek se na to podíval i z druhé strany: udělejte super hru a lidi si jí koupí piráti, nepiráti! Tak to je, pochybuju o tom že kdyby přes noc zrušili internet tak si začnou všichni lidi na světe kupovat hry a všichni by slavili konec pirátství! BLBOST~~ Nevím přoč bych si měl kupovat hru z ňáké solidarity k tvůrcům,je to jejich práce a když jí umí tak prosím jinak ať jdou dělat něco jinýho~~!

Taan-Stari
Taan-Stari
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak mam rozumet tomu "Ubisoft s Assassin's Creed možná provedl jeden z nejlepších shareware tahů herního komerčního sektoru"?

Bluemann
Bluemann
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Taan-Stari Slyšel jsem od známého že ubisoft vydal v den vydání hry na warez neúplnou verzi assasins creed ke stažení,aby se na to piráti nachytali...

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Taan-Stari No nejspíš narážka na debatu v hPodu o Mininově a žebříčku nejstahovanějších her - první byl Assassin. :)

____
____
Level 1 Level 1
18. 3. 2008 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč nesouhlasit s Pavelm Dobrovským:

za prvé: protože již dlouhá léta existuje adektvání způsob, jak hráči nabídnout příležitost seznámit se s produktem před jeho vydáním a v některých případech i po jeho vydání - uvolněním demoverze. Ještě před několika lety, kdy nebyla warez scéna tak rozšířená jako dnes, si hráči demoverze stahovali, neboť šlo o nejlepší způsob, jak si hru tak říkajíc omakat. Podle toho, jak se jim demo líbilo či nelíbilo, se pak rozhodovali, zda si plnou verzi hry koupí, či nikoli. Dnes, díky warez scéně, se nestahují dema, nýbrž přímo plné verze hry. Význam demoverze tak ztrácí svůj smysl - kvůli warez scéně. A herním médiím, která trpí horečkou exkluzivity. Také ona můžou za to, že hráči jsou vlivem jejich často nadnesených prezentací "nejočekávanějších pecek současnosti" natolik nedočkaví (rozuměj zmanipulovaní), že hru zkrátka musí mít, a to nikoli pouze její demoverzi, nýbrž rovnou plnou verzi a nejlépe ještě zadarmo a co nejdřív, před oficiálním datem vydání. Ano, i média se na fenoménu pirátství jistým způsobem podílí.

za druhé: protože podle logiky článku není zase tak špatné si kvalitu nějakého auta vyzkoušet tak, že se vykašlete na předváděcí jízdu (demoverzi) a auto si rovnou ukradente (download plné verze). Když se vám bude líbit, koupíte si je. Anebo taky ne. Jako hru...

Reklama
Reklama