Dan Vávra velebí umělou inteligenci: Herci a herní scenáristé nebudou mít co žrát
Spoluzakladatel studia Warhorse se zamýšlí nad budoucností herního průmyslu.
- Dan Vávra chválí umělou inteligenci od Eleven Labs
- Vidí v ní budoucnost videoherního průmyslu
Nástup umělé inteligence se naplno projevuje také v oblasti videoher. Generování ilustračních obrázků a další grafiky, psaní scénářů, příprava hudebního podkresu, ale i programování – s tím vším dnes rozmanité AI nástroje umí výrazně pomoct. Umělé inteligenci se nebrání ani Dan Vávra.
Zřejmě se chystá PS5 verze prvního dílu Kingdom Come: Deliverance
Proslýchá se, že se první díl českého RPG dočká dodatečné péče.
„Tohle je AI agent do videohry od polské firmy Eleven Labs. Napíšete mu pár vět o tom, kdo je, co ví, jak se má chovat, jakou má povahu a znalosti. Dokonce mu můžete dát databázi jeho vědomostí. Vyberete si, jaký LLM má používat. Můžete mu dokonce dát i slovník slov, která má používat. Přiřadíte mu hlas a můžete se s ním bavit o čemkoliv,” napsal v příspěvku na Facebooku.
Program testuje s hlasem oblíbeného herce a dabéra. „Jeho reakční čas je cca sekunda, což je trochu otrava, ale mluví naprosto smysluplně a vtipně. Já zvolil hlas Marka Vašuta, k čemuž potřeboval asi dvouminutový vzorek,” uvedl a dodal, že je s hereckým výkonem, který postava předváděla, když si u ní objednával pivo a ptal se na práci, zcela spokojen.
Vávra je přesvědčen, že se dívá na budoucnost videoherního průmyslu. „Už si s tím pohrávám asi dva roky. Další scénář pro velké RPG už nemusí psát 20 lidí a otravovat se miliony slov pozdravů a objednávání piva. Budoucnost. Herci a herní scenáristé nebudou mít co žrát.”