Dan Vávra velebí umělou inteligenci: Herci a herní scenáristé nebudou mít co žrát
i Zdroj: Warhorse Studios / Deep Silver
Novinka Dan Vávra velebí umělou inteligenci: Herci a herní scenáristé nebudou mít co žrát

Dan Vávra velebí umělou inteligenci: Herci a herní scenáristé nebudou mít co žrát

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

6

Spoluzakladatel studia Warhorse se zamýšlí nad budoucností herního průmyslu.

Reklama


  • Dan Vávra chválí umělou inteligenci od Eleven Labs
  • Vidí v ní budoucnost videoherního průmyslu

Nástup umělé inteligence se naplno projevuje také v oblasti videoher. Generování ilustračních obrázků a další grafiky, psaní scénářů, příprava hudebního podkresu, ale i programování – s tím vším dnes rozmanité AI nástroje umí výrazně pomoct. Umělé inteligenci se nebrání ani Dan Vávra.

„Tohle je AI agent do videohry od polské firmy Eleven Labs. Napíšete mu pár vět o tom, kdo je, co ví, jak se má chovat, jakou má povahu a znalosti. Dokonce mu můžete dát databázi jeho vědomostí. Vyberete si, jaký LLM má používat. Můžete mu dokonce dát i slovník slov, která má používat. Přiřadíte mu hlas a můžete se s ním bavit o čemkoliv,” napsal v příspěvku na Facebooku.

Program testuje s hlasem oblíbeného herce a dabéra. „Jeho reakční čas je cca sekunda, což je trochu otrava, ale mluví naprosto smysluplně a vtipně. Já zvolil hlas Marka Vašuta, k čemuž potřeboval asi dvouminutový vzorek,” uvedl a dodal, že je s hereckým výkonem, který postava předváděla, když si u ní objednával pivo a ptal se na práci, zcela spokojen.

Vávra je přesvědčen, že se dívá na budoucnost videoherního průmyslu. „Už si s tím pohrávám asi dva roky. Další scénář pro velké RPG už nemusí psát 20 lidí a otravovat se miliony slov pozdravů a objednávání piva. Budoucnost. Herci a herní scenáristé nebudou mít co žrát.”


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama