criterion-mel-pracovat-na-nfs-uz-drive
Novinka Criterion měl pracovat na NFS už dříve

Criterion měl pracovat na NFS už dříve

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

Reklama

Rozhovor s Craigen Sullivanem, designérem studia Criterion v aktuálním čísle časopisu GamesTM, ukázal jednu velmi zajímavou skutečnost. Podle něj totiž Criterioni nabízeli firmě EA koncept dalšího dílu série Need for Speed s podtitulem Split Second (to se nám to všechno propojuje, že?) už v roce 2002. Tehdy měl Criterion pro EA pracovat na přepracování klasiky z Commodore 64 s názvem Skate or Die (rovněž velmi zajímavá informace) a jen tak mimochodem se nachomýtl právě i k sérii Need for Speed. Celý projekt ale vyzněl do ztracena poté, co Criterion pomalu vycouval z vývoje Skate or Die. Podle Sullivanových slov se manažeři EA nechali slyšet, že "na nás podají žaloby a naprosto nás zničí. Pochopitelně na jejich straně byla hodně znát frustrace a hněv, že jsme si my, tehdy malé studio, dovolili s nimi takto jednat."

Sullivan ale pokračuje: "Zavolali nám lidé z EA Canada, kteří tehdy zaštiťovali sérii Need for Speed, a diplomaticky nám vysvětlili, že už s námi jaksi nemohou mít nic společného. Pamatuji se, jak jsem přišel po tomto telefonátu ke svému počítači, kliknul na ploše na ikonu EA a celou ji smazal. Tehdy jsme se naučili docela dost o tom, jak s vámi jednají manažeři velkých firem." Našťestí se všechny spory urovnaly a Criterion mohl stvořit nejen několik dílů série Burnout, vydaných pod hlavičkou EA, ale hlavně začít o osm let později pracovat na Need for Speed: Hot Pursuit, kterých bychom se měli dočkat už letos v listopadu. Nejen tento případ ale dokazuje jak složité mnohdy bývají vyjednávání mezi vydavatelem a vývojářem. Jen málokdy jde všechno podle plánu a rozhodnutí jsou dělána na základě zdravého rozumu.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama