Co týden dal: Zpovědi celého světa
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Zpovědi celého světa

Co týden dal: Zpovědi celého světa

David Plecháček

David Plecháček

2
Reklama

Chce se mi říct, že na poslední den v měsíci připadá poslední týdenní únorový souhrn. Přestupný rok mi ale trošičku bere vítr z plachet, a tak si ještě musíme počkat, co nabídne pondělí, ale v rámci možností nám dnešní souhrn složí celkovou mozaiku a zkompletuje nám, co se v únoru událo. A čím že poslední týden přispěl?

SVĚT SE ZBLÁZNIL, VE FINSKU PRŠÍ

Co týden dal: Zpovědi celého světa
i Zdroj: Hrej.cz

Nejsme to jenom my, nadávající na klimatické změny v našich končinách. Teplé zimy, jarní povodně, letní sucha, to vše jsou příznaky, které můžeme shrnout jednotným pojmem - globální oteplování. I ve finském Tampere nadávají na mírnější zimu, a k nebesům zvolávají přání mít minus deset stupňů a sníh namísto dvou nad nulou a deště. Je proto až s podivem, že Colossal Order nepřevedli globální oteplování i do DLC Snowfall pro Cities: Skylines. V něm zažijete doslova zimní idylku. A abychom zjistili některé špíčky z vývoje, zavolali jsme vývojářům do studia a s Mariinou Hallikainenovou jsme probrali Snowfall křížem krážem.

A možná byste předpokládali, že sníh bude to, co bude ve studiu nejoblíbenější. „Budu upřímná: jsem naprosto nadšená z editoru téma, který jsme připravili pro moderskou komunitu,“ vyvádí nás z omylu generální ředitelka. „Navrhovala jsem cukrkandlový svět. Chci duhy a barvy,“ dodává se smíchem v kontrastu se sněhobílou nadílkou.

Rozhovor nám také naznačil i některé věci ze zákulisí. Studio chce i přes úspěch svého projektu zůstat komorním prostředím, kterému celý úspěch nepřeroste přes hlavu. Z původních osmi zaměstnanců se celkový počet navýšil na dvojnásobek, a tak můžeme jenom odhadovat, zda se díky tomu dalšího DLC dočkáme o něco rychleji. Co bude jeho obsahem, případně jaký je celkový výhled do budoucnosti Cities: Skylines si můžete přečíst v úterním článku.

lat. SÓLUS = SAMOTNÝ, JEDINÝ, OSAMĚLÝ, OPUŠTĚNÝ

Co týden dal: Zpovědi celého světa
i Zdroj: Hrej.cz

O Grip Digital jsme na Hrej již psali. Zejména o jejich nadcházejícím projektu The Solus Project, který bude v následujících měsících vlajkovou lodí české herní scény. Následující měsíce by z tohoto hlediska mohly být nabité, neboť kromě The Solus Project jsou v našem hledáčku i pražští SCS Software, anebo rychnovský rodák Dan Vávra, jehož Kingdom Come: Deliverance se každým dnem blíží betaverzi. Ta by měla být třikrát větší, jak původní alfa, ale zároveň desetkrát menší, než finální verze hry (příběh nepočítaje).

Ale zpátky ke spolupráci českých Grip Digital a švédských Teotl Studios. Jejich ambiciózní „project“ hráče postaví do role astronauta, na jehož bedrech leží tíha celého lidstva. Příběhová (autoři prominou) survival hra nás zavede na planetu Gliese-6143-C, na níž jako jediný přeživší ztroskotaného plavidla budeme čelit různým faktorům, jako je hlad, žízeň nebo tělesná teplota, a naším úkolem bude planetu náležitě prozkoumat a informovat lidstvo o výsledcích mise.

The Solus Project je od 18. února dostupný na Steamu nebo na GOGu v rámci předběžného přístupu. Není lepšího momentu, kdy vám tyto autory můžeme představit. Proto k nám do redakce zavítali Jakub Mikyska, spoluzakladatel společnosti, a Radek Píbil, zajišťující IT stránku hry a duo Jirka Vojta je následně náležitě vyzpovídali. Již jste Vidcast s pořadovým číslem 65 viděli?

Hru jsme pro vás také zahráli v živém vysílání v pořadu Hrajte s námi. Na záznam se můžete podívat na obvyklém místě.

PRAŽSKÉ SETKÁNÍ KAMIOŇÁKŮ

Co týden dal: Zpovědi celého světa
i Zdroj: Hrej.cz

Když už jsme u těch rozhovorů, redakce ve čtvrtek zavítala do kanceláří SCS Software. My v tuto chvíli výsledky návštěvy neznáme, vše podstatné, mimo jiné odpovědi na vaše dotazy, se dozvíme až příští týden, ale už teď se můžeme touto cestou připomenout a zabrnkat vám na strunky netrpělivosti. Vidcast bude předtočený a my vám ho tudíž zprostředkujeme tentokrát offline, ale věříme, že i přes to je na co se těšit. Kamioňákům nazdar!

A my popojedem…

… TŘEBA DO JAPONSKA…

Co týden dal: Zpovědi celého světa
i Zdroj: Hrej.cz

Všichni Narutardi a Naruťáci se dočkali a v pondělí jsme vydali recenzi na Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4. Tu dostal na starost Lukáš Kunce, a měl pro ní pouze slova chvály. Jelikož se jedná o poslední díl ze série Storm a zároveň završení videoherního příběhu Naruta, tak pokud jste hráli předešlé díly, rozhodně byste článek neměli minout. Co vás čeká během sedmihodinového příběhu, zda si hraní užijete, a zda byste měli bojovku sami okusit, se z recenze pochopitelně dozvíte.

… DO BYTU VE TVARU PÍSMENE „L“

Co týden dal: Zpovědi celého světa
i Zdroj: Hrej.cz

Jak jsme se z některých vašich komentářů dozvěděli, na zprávy o Kodžimovi začínáte být alergičtí. A my se vám nedivíme, neboť není skloňovanější jméno, než je právě Kodžima. Ale Kodžimovi se s P.T. povedl husarský kousek, a nás proto musí zajímat, zda tento geniální japonský tvůrce - Kodžima - původního konceptu nějak využije. Nevyužije. Vypadá to, že nás chce Kodžima opět něčím překvapit, a nezrecyklovat tak to, s čím přišel v P.T., a co chystal pro Silent Hill. Ale hororu (nebo spíše teroru?) v Kodžimově podání se přesto dočkáme. Zda to bude ve spolupráci s Normanem Reedusem a Guillermem del Torem, uvidíme. O rozkolu s Konami se Kodžima v rozhovoru pro Polygon opět nevyjádřil. A pokud jste Kodžimovo okénko přežili, tak se teď podíváme se za dalším velikánem…

WARREN SPECTOR OBNAŽIL SVÉ NÁZORY GAMASUTŘE

Co týden dal: Zpovědi celého světa
i Zdroj: Hrej.cz

Dalším rozhovorem, kterých bylo v minulém týdnu, jak vidno, požehnaně, a kterému se budeme v souhrnu věnovat, byl ten Warrena Spectora s magazínem Gamasutra. Americký velikán kritikou na současného herního byznysu nešetřil, a svůj návrat do videoherního průmyslu tak „oslavil“ stylově. „Vypadá to, že dostáváme stále vyladěnější a krásnější verze her, které hrajeme už celé roky,“ říká mimo jiné. „Díkybohu za indie scénu.“

Sám své kolegy z branže rozhodně následovat nechce, a i System Shock chce vylepšit hned na několika frontách. Zda se mu povede husarský kousek stejně tak jako v případě System Shock, Deus Ex nebo Thief ukáže čas. Jediný System Shock se za poslední dobu nedočkal pokračování - Deus Ex jej získal již v roce 2011 s podtitulem Human Revoluliton, a návrat se podařil více než dobře (tak dobře, že letos vychází pokračování Mankind Divided), Thief dorazil v roce 2014 a takovou díru do světa neudělal, a tak Warren Spector se System Shockem dokoná návrat své poslední série. Pouze u jediné z nich na výkonné pozici.

CO DÁVALI V TELCE

Co týden dal: Zpovědi celého světa
i Zdroj: Hrej.cz

Kromě již zmíněného Vidcastu s tvůrci Grip Digital a pořadu Hrajte s námi s jejich EA verzí The Solus Project jsme v kalendáři pro minulý týden měli ještě další tři položky.

V úterý jsme se mohli dívat na vysílání nejnovější strategie Homeworld: Deserts of Kharak. Již dříve jsme hru na Hrej.cz recenzovali, hru dostal na starost Vojtěch Bednář, a jak dopadl výsledný verdikt, si přečtěte v recenzi.

Po středečním The Solus Project jsme se ve čtvrtek dočkali Retra v podobě The X-Files: Resist or Serve. Tento PlayStation 2 exkluzivní titul vyšel již v roce 2004, a s rebootem seriálu si zavzpomínáme i na hru za Muldera a Scullyovou.

No a již tradičně se v pátek nahrával pravidelný podcast hPod s pořadovým číslem 523. Již jste ho slyšeli?

DOUFALI JSME, DOUFALI…

Co týden dal: Zpovědi celého světa
i Zdroj: Hrej.cz

Far Cry Primal byl naším esem v rukávu, jelikož na recenzi pilně pracoval Pavel Makal a my doufali, že se do nabitého programu probojuje i živé vysílání. Jak už dnes víte, to se nakonec nestalo, na druhou stranu jsme ve středu dopoledne vydali sáhodlouhý text o tom, jaký Primal doopravdy je. Původní obavy z recyklovatelnosti série zůstaly zažehnány tak zpola, a byť výsledek nepůsobí jako kopie předchozího dílu, zároveň nevykročil dostatečně vpřed. Vysílání se jistě dočkáme, ale už teď máte možnost autora vyzpovídat pod recenzí z toho, co vás zajímá!

A vzhledem k tomu, že je Primal v hledáčku mnoha hráčů, rozhodli jsme se, že Vám ke hraní přidáme několik věciček navíc. Tedy těm vylosovaným - v současné době běží soutěž, a pokud správně odpovíte na otázku (Kolik screenshotů Pavel přidal k recenzi Far Cry Primal?), odpověď zašlete na pravidelnou adresu soutez@hrej.cz, a následně budete vylosováni, těšit se můžete zajímavé ceny.

OD PRAVĚKÝCH PLÁNÍ K TĚM NEMRTVÝM

Co týden dal: Zpovědi celého světa
i Zdroj: Hrej.cz

Středu vystřídal čtvrtek, Far Cry Primal vystřídalo Dying Light a jeho rozšíření The Following, a v neposlední řadě Pavla vystřídal Jarda. Stejně jako loni, i letos až následujících 10 měsíců ukáže, zda se dočkáme nějaké lepší FPS hry, nebo zda The Following vypálí rybník všem ostatním titulům stejně jako původní hra v roce loňském. Rovnou vám můžu prozradit, že stejně tak, jako nebyl Jarda tolik na větvi z původní hry, tak na ní nesedí ani z vycházivšího dodatku, ale pokud chcete znát důvody, proč tomu tak je, přečtěte si jeho - opět velice obsáhlou - zpověď ze hry.

ÚNOR BÍLÝ, PRODEJE SÍLÍ?

Co týden dal: Zpovědi celého světa
i Zdroj: Hrej.cz

Zatímco většina ukazatelů hovoří o tom, že hry na Xbox se prodávají plus mínus v podobných nákladech jako verze pro PC, v pátek přišla zpráva, která tuto rovnici značně narušuje. Analytická společnost Superdata totiž tvrdí, že digitální PC prodeje Rise of the Tomb Raider za poslední měsíc trojnásobně převyšují prodeje stejné hry za první měsíc na Xboxu, tedy za listopad. Pokud bychom měli mluvit konkrétně, Microsoft již dříve uvedl, že si Lara na Xboxu vedla více než dobře a za první měsíc prodala přes milion kopií, z čehož si můžeme vyvodit únorové miliony tři. Pouze digitálně, pouze na PC. Součet s fyzickými kopiemi bude ještě o několik set tisíc vyšší. Jak se zdá, Square Enix si tak nakonec může mnout ruce, neboť na podzim hra konečně zavítá i na PlayStation, nejsilnější to platformu, a prodeje ještě povyrostou.

V NEDĚLI VE 12:00

Co by měl člověk pořád psát závěrem za týdenní souhrn. Opět se toho dělo hodně, opět se toho bude dít hodně, opět se na vás budeme těšit, já sám se na vás budu těšit přesně za týden v tuhle dobu, a doufám, že se tu sejdeme v co největším počtu.

Videa a podcasty: Vidcast 65: Grip Digital, Hrajte s námi: Homeworld: Desert of Kharak, Hrajte s námi: The Solus Project, Retro: The X-Files: Resist or Serve, hPod 523

Recenze za minulý týden: Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4, Far Cry Primal, Dying Light: The Following

Články za minulý týden: Mariina Hallikainen: "Sandbox jsme chtěli v první řadě"


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama