Co týden dal: Souhrn informací o Mafia III
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Souhrn informací o Mafia III

Co týden dal: Souhrn informací o Mafia III

David Plecháček

David Plecháček

14
Reklama

Já vám říkal, že to přijde. Série Mafia, kterou jsme poprvé okusili před čtrnácti lety, se v pátek dočkala třetího dílu. Možná, že se nejedná o největší a nejlepší hru letošního roku, pro českého hráče se ale jedná o hru nejdůležitější. Jen na máloco v herním průmyslu můžeme být tak hrdí, jako na příběh odehrávající se v City of Lost Heaven.

NA SKOK V MINULOSTI

Co týden dal: Souhrn informací o Mafia III
i Zdroj: Hrej.cz

Všechno to vlastně začalo už v roce 1998. Titul s kódovým označením Gangster měl být původně podobnou hrou, jako byl Driver. Buďme rádi, že tomu tak nebylo a že se tým Illusion Softworks rozhodl vytvořit něco úplně jiného. Scénáře se ujal Dan Vávra, který vytvořil dospělý příběh a prostředí, z něhož je na hony daleko cítit inspirace filmovým Kmotrem.

Tehdy to bylo něco nového. Hlavní konkurence v podobě série GTA totiž sázela na zcela jiný styl vyprávění plný humoru, satiry a obecně se nebrala (a vlastně dosud nebere) příliš vážně. Právě realistický příběh taxikáře Tommyho Angela vzestupně kráčejícího hierarchií v místní mafii nás uhranul nejvíce, a tak jsme po právu očekávali pokračování.

Vývoj druhého dílu byl oznámen v roce 2007 a už od počátku bylo jasné, že se Mafia podívá jinam. Pokud si někoho se sérií spojujeme, je to právě designér a scénárista Vávra, který ale k druhému dílu napsal pouze scénář a poté z 2K Czech (bývalí Illusion Soft.) ještě před vydáním hry odešel. To ledacos změnilo…

HURÁ DO EMPIRE BAY

Co týden dal: Souhrn informací o Mafia III
i Zdroj: Hrej.cz

Empire Bay, další fiktivní město série, bylo opět postaveno na více méně reálných kulisách. Předlohami mu byl opět New York a Chicago, ale také Los Angeles, Boston nebo Detroit. Co se ale změnilo především, bylo zasazení – od třicátých let jsme se ve druhém pokračování posunuli do let čtyřicátých a později i padesátých.

Vito Scaletta ale i tak zůstával uhlazeným elegánem, jehož kořeny sahaly až do mafiánského ráje, na Sicílii. Opět se dá shrnout, že se jedná o osud člověka, který se dostal shodou nešťastných okolností do situací, ze kterých nebylo úniku, ale existovala pouze cesta v před. Byť měl příběh jisté mouchy – a zde se na skok vraťme k Vávrovi, který měl původně připravené čtyři konce, na něž nakonec nedošlo – odnášel si veskrze pozitivní hodnocení.

Mafia II se od prvního dílu stejně jako Empire Bay od City of Lost Heaven hodně lišila, obsahovala hodně nelogických rozhodnutí, ale veskrze se jednalo o hru, na níž jsme mohli být hrdí. Právě ona hrdost je důvodem, proč máme tak přísně nastavená měřítka. Třetí díl, který byl poprvé oznámen loni, to měl v tomto ohledu nejtěžší. Mafia III už nebyla a není naší hrou.

KALIFORNSKÉ BORDEAUX

Co týden dal: Souhrn informací o Mafia III
i Zdroj: Hrej.cz

Vůdčí role ve vývoji se ujalo studio Hangar 13 v čele s Hadenem Blackmanem. Studio sice patří pod hlavičku 2K Games, tudíž do samotné tvorby zasáhla určitá část českých vývojářů z 2K Czech – podle závěrečných titulků se na hře podílelo až 130 Čechů – na klíčových pozicích to ale pochopitelně nebyla až na výjimky žádná sláva.

Možná by nebylo od věci nedívat se na třetí Mafii jako na naší hru a zkusit se na ní podívat bez růžových či jakýchkoliv jiných brýlí. Zkusit se oprostit od toho, že hlavní hrdina není uhlazený Ital, nýbrž osudem zkoušený Afroameričan, a že to ve skutečnosti zase tak ničemu nevadí a může to celou sérii posunout dále. Nemít předsudky – jaká to ironie, když právě o předsudcích je značná část atmosféry New Bordeaux.

U města se zastavme, neboť se jedna opět o jiný kus Spojených států (ačkoliv tomu tak nemuselo být). Po východním pobřeží zavítáme na jih, do prosluněné Louisiany, kde leží originál, podle něhož New Bordeaux vznikalo – New Orleans. A stejně jako v předchozích dílech se kulisy povedly na výbornou. Ostatně všichni tu jsme právě kvůli tomu, co se (ne)povedlo, a jedinou zasvěcenou osobou, která vám může na vaše otázky odpovědět, je Pavel a jeho recenze. Do té byste měli v každém případě zamířit. K dispozici je i více než hodinu dlouhý Videobox

Pokud jste tak učinili, asi máte o kladech a záporech poměrně jasno. Pokud nějak shrneme PC verzi, máte pravdu, že je nespravedlivé vypichovat Mafii a vyčítat jí něco, co se týká každé druhé hry. Právě váš zájem ale i nás motivuje, abychom se u těchto témat zdržovali a ukazovali vám, co na internetu najdeme. Proto vznikla i novinka, která představovala zábavné video plné chyb, ale také srovnání toho, co uměly předešlé dva díly a trojka to zkrátka neumí.

Jestli se něco povedlo, je to město a prostředí. Celkový jižanský nádech ze hry je všudypřítomně cítit, ale pokud máte z nějakého pocit, že grafika není nic moc, máme pro vás dvě řešení, v závislosti na tom, jakou verzi hrajete. Na PC je už teď k dispozici nástroj Colour Correction / Blur Removal, který hru notně vylepšuje a její barevné tóny dělá mnohem intenzivnější. Modů je k dispozici celá řada, a vybrat si můžete i z této nabídky. Pokud pak hrajete na PlayStationu 4, tak snadné řešení to mít nebude – budete muset pořídit PS4 Pro.

Největším problémem celé hry není ani tak její technická stránka co do funkčnosti a grafiky, nýbrž je jím repetetivnost jednotlivých misí. Zatímco těch prvních pár hodin vám bude po právu připadat jako jedna z nejlepších pasáží z her letošního roku, následujících třicet hodin vás pravděpodobně vyvede z omylu a naopak bude velkým zklamáním. Pavel celou Mafii popisuje jakoby se skládala pouze z vedlejších úkolů, a k těm vyloženě lepším se budete dostávat velice sporadicky.

Co ale – kromě neustálého střílení – v New Bordeaux dělat? Problém číslo dvě, nic moc. Můžete hledat tradiční Playboye a lechtivé obrázky, další časopisy nebo třeba štěnice, ale jinak toho opravdu příliš nebude – tedy opět, abych byl přesnější, nepočítáme-li samotné střílení. Mafii bych označil jako průměrnou hru, které by enormně prospěl nějaký ten čas před vydáním navíc. A buď zrušit vedlejší mise a zaměřit se na sevřený příběh, nebo při jejich vymýšlení zkusit být poněkud kreativnější…

VE ZNAMENÍ RŮZNORODOSTI

Chraň vás ruka páně, aby si někdo stěžoval na nedostatečnou diverzitu našich článků a videí. Kromě již zmíněného Videoboxu k Mafii jsme vydali zářijovou Indi(e)kaci, další díl Milénia nebo srovnávací článek FIFA vs. PES. A to ještě zdaleka neříkám všechno.

Videa a podcasty za minulý týden:Indi(e)kace – září 2016, Videobox: Mafia III, Hrajte s námu: CoD: MW Remastered, Hrajte s námi: Battlefield 1 (EA Access), hPod 556

Recenze za minulý týden:Mafia III, Cossacks 3

Články za minulý týden:Call of Duty: Modern Warfare Remastered – hodnocení kampaně, Milénium: Medal of Honor: Allied Assault, FIFA 17 versus Pro Evolution Soccer 2017


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama