Co týden dal: Rychlá kola a barevná hlídka
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Rychlá kola a barevná hlídka

Co týden dal: Rychlá kola a barevná hlídka

David Plecháček

David Plecháček

1
Reklama

Pouhé dny odpočíváme do největší události první poloviny letošního roku. Dny, během nichž by člověk předpokládal, že budou zet informační prázdnotou. Naše pestrá nabídka ucelených bloků vás ale přesvědčí o tom, že nás stojí za to sledovat i před veletrhem E3. Dnes se podíváme na dlouho očekávané závody, pestrobarevnou a různorodou sebranku, která musí zachránit svět, a vcelku překvapivě na sbírku nových her, které nás dříve či později s jistotou čekají. A to je jen začátek.

TVÁ HLÍDKA PRÁVĚ ZAČALA

Co týden dal: Rychlá kola a barevná hlídka
i Zdroj: Hrej.cz

Prvně je třeba připomenout, že recenze na Overwatch je už nějaký ten den venku. Nebudeme zde tedy rozebírat, jaká hra je, jaká by měla být, nebo zda je lepší konkurenční Battleborn - o obojím hovořili Zdeněk v rámci Hrajte s námi a Vojta v tradičním pátečním hPodu. V souhrnu se podíváme na různé perličky, kterou tuhle zbrusu novou IP od Blizzardu provázejí.

Začněme popořadě. Hra vyšla 24. května a za celých 14 dní si jí stačilo vyzkoušet na sedm milionů hráčů. Vzhledem k rychlosti, s jakou se tohoto čísla podařilo dosáhnout, můžeme předpokládat, že počet uživatelů bude v následujících dnech raketově stoupat. O oblíbenosti novinky koneckonců hovoří i jiné faktory. Za jednoho z faktorů můžeme považovat hráče s přezdívkou FenderOverwatch, který se za týden probojoval až na stou úroveň. A vzhledem k absenci level capu může směle pokračovat - pokud mu 13 hodin hraní denně nestoupne do hlavy.

Pokud se tak čirou náhodou stane, může si svůj postup hrou ulehčit díky různým programům od čínských hackerů. Programy usnadňující postup hrou se na tamějším trhu prodávají jako banány, a to i přes to, že cena je nastavena poměrně vysoko - celoživotní přístup stojí až devadesát dolarů, tedy přes dva tisíce korun. Je ale jisté, že si podobné zásahy nenechá Blizzard líbit, a tak není divu, že už začíná rozdávat první bany. Je pravdou, že společnost musí situaci vyřešit před příchodem tzv. ranked bitev, které se sice oproti plánu trochu opozdí, i tak ale vyjde do konce července. Buď jak buď, Blizzardu se sázka na FPS žánry evidentně vyplácí a může si mnout ruce. Uvidíme, co na to konkurence…

HREJ NOVÉ HRY

Co týden dal: Rychlá kola a barevná hlídka
i Zdroj: Hrej.cz

Je otázka, jestli je oznámení nových her či pokračováních stávajících sérií před E3 geniálním tahem nebo střelbou od boku, která se se může povést nebo šeredně vymstít. Ale vzhledem k tomu, s jakou vervou se do toho všelijaká vývojářská studia vrhla a jaký jim tu dopřejeme prostor, se spíše přikláníme k první možnosti.

První na seznamu je studio Overkill Software (spadající pod Starbreeze Studios), kterým se po čtyřech letech vrátila pod křídla práva na sérii Payday. Komunita okolo druhého dílu je stále aktivní, Overkill jí ihned po nabytí práv vyšli vstříc se zrušením tolik nenáviděných mikrotransakcí, ale co je pro nás v tuto chvíli důležitější, je, že oznámili z gruntu i díl třetí. A víc nic - naší pozornost na E3 si i tím málem určitě vydobyli.

Za určitý typ novinky můžeme považovat i remaster Resident Evil 5 od Capcomu. Ten vyjde ani ne za měsíc - konkrétně 28. června na PlayStationu 4 a Xboxu One.

Neplánovaný únik má za sebou studio NetherRealm, které stojí za posledními díly bojovky Mortal Kombat. A také bojovky Injustice, jejíž druhý díl by měl být v těchto dnech ve vývoji. I po stopách těchto informací se na E3 vydáme, a tak se můžete spolehnout, že vás o žádné detaily neochudíme. Injustice: Gods Among Us 2 by měl vyjít v březnu 2017.

Nekončíme - dalším vývojářským studiem na holení jsou lidé z Grimlore Games. Ti po třinácti letech otevírají prostor pro další hru ze série SpellForce. Třetí díl fantasy strategie by měl příběhově předcházet prvním dvěma, a ani tentokrát nebude nouze o sbírání zdrojů, tvorby armády a stavby pevností. A kdy že? Ještě letos!

Podobnou taktiku zvolili i Ready at Dawn. Tvůrci loňského… vyhněme se hodnocení, prostě tvůrci loňského The Order: 1886 se tentokrát vydali trochu jinou cestou. De-formers, jak se nový počin od této skvadry jmenuje, je bojová hra v arénách, ne nepodobná něčemu jako Super Smash Bros. Podle traileru, s nímž oficiální odhalení přišlo, se hra přivalí na naše obrazovky zanedlouho.

Kdo dokáže sečíst dvě a dvě, tak si dokáže udělat přesný obrázek z Tweetů společnosti Devolver Digital, která láká, co na E3 představí. Kromě her Absolver, Shadow Warrior 2 a STRAFE se dočkáme něčeho nového o studia Croteam. Ten se svou reakcí přispěchal zanedlouho - „Things are getting serious…“ Už víte, kam tím vším míříme?

Kapitolkou samotnou o sobě je vývoj Dead Island 2. Hra stačila během dvou dnů zemřít a znovu se narodit, a tak jí můžu směle zařadit mezi tituly ostatní. Leč druhý (nebo by bylo lepší říkat třetí?) Dead Island zmizel ze stránek Steamu, vydavatelství Deep Silver o den později prohlásilo, že se na vývoji nic nemění. Ještě že tak, další klinickou smrt bychom nepřežili ani my, ani hra. Pojďme se společně uklidnit alespoň u definitivní kolekce, která nedávno vyšla a ve které naleznete jak první díl, tak spinoff Riptide.

A když už jsme u Dead Islandu 2, na hodině historie byste se dozvěděli, že jej původně měl vyvíjet tým ze studia Techland. Jak dnes víme, ti se nakonec postavili za úspěšné Dying Light, ale zmiňuji je zejména proto, že i oni chystají něco nového. Vydávat hry! To jste nečekali, že?

Jo a jen tak mezi řečí, dozvěděli jsme se, že vyjde i nový Metal Gear… ale to je jen poznámka pod čarou.

OKNA HARDWARU DOKOŘÁN

Co týden dal: Rychlá kola a barevná hlídka
i Zdroj: Hrej.cz

VR nás neopouští ani těsně před E3. Vypadá to totiž, že další zařízení chystá Microsoft pro svůj Xbox. A kde jinde bychom se definitivního představení měli dočkat, než za týden na E3? Otázka je, kolik muziky s ním chce MS zahrát, neboť u konkurence, která má už tak výkonnostně o trochu navrch, to údajně žádná sláva není. Dokonce jsou tací, kteří tvrdí, že virtuální zážitek na PlayStationu 4 byl doslova hrozný.

Čuchám čuchám souvislost s PS Neo a s Xboxem Scorpio. Je pochopitelně otázka, nakolik Sony odhalí své karty během tiskové konference, a nakolik je odhalí samotný Microsoft, určitou odpověď nám ale dává Paul Raines, šéf řetězce GameStop. „Rádi bychom viděli nástup virtuální reality a nových konzolí, o kterých uslyšíme na E3,“ řekl. Už dřívější spekulace říkali, že na E3 si odbyde premiéru slim verze Xboxu One, a je otázkou, zda Raines nemyslí právě tohle. Na druhou stranu hovoří v množném čísle, a tak je tu stále varianta, že uslyšíme i o PS Neo, i o Xboxu Scorpio. Už aby bylo těmto spekulacím konec.

Poměrně podstatnou otázkou ale je, jak bude vypadat VR na konzolích starých. Zátěž na grafickou kartu bude enormní a je tak možné, že majitelé základních verzí na letošní trend zkrátka nedosáhnou. To majitelé počítačů jsou za vodou. NVIDIA totiž spouští prodeje nových karet, které jsou výkonné, ale i cenově přijatelné. Karta s cenovkou 13 tisíc korun (GeForce 1070) odpovídá výkonem GF 980 Ti, která se ale dosud prodává za 18 tisíc. A podle předběžných informacích na tom AMD nebude jinak - také nabídne výkonnou, pro VR plně dostačující, kartu za velice slušnou cenu. Že by se zase rozhořel souboj NVIDIA vs. AMD?

ZA VOLANT, K PEDÁLŮM, PŘIPOUTAT, JEDEM

Co týden dal: Rychlá kola a barevná hlídka
i Zdroj: Hrej.cz

Nový týden, a vývojáři z Polyphony Digital opět nakousli už tak okousané sousto z koláče jménem Gran Turismo. Další dílek hovoří o tom, že GT Sport nebude obsahovat proměnlivé počasí a proměnlivou denní dobu. Kazunori Jamauči dále vysvětlil, že se jedná o rozhodnutí učiněné kvůli kvalitě technického zpracování. „Rozhodli jsme se nemít tentokrát při závodech přechody, abychom zajistili framerate a kvalitu obrazu při závodu,“ řekl. Je zajímavé, že v takovém Driveclubu šlo všechno jako po drátkách (i když s časovým odstupem), a vizuální zpracování i tak neutrpělo viditelnou újmu. Dobrou zprávou je alespoň přítomnost kampaně, o které se hojně spekulovalo. Bude obsahovat na 117 závodních eventů, během nichž se budete moci posadit do 140 vozidel. Na pořadu dne jsou jak okruhy, tak tratě ve městech, šotolině, či ve sněhu.

DESTINY WARFARE

Co týden dal: Rychlá kola a barevná hlídka
i Zdroj: Hrej.cz

Jak je to rčení? Když dvě věci dělá tentýž, není to tentýž? Tak nějak. Activision si pro letošní díl Call of Duty připravil něco, co mohou hráči znát už z multiplayerové střílečky Destiny, která patří pod stejnou střechu. V Infinite Warfare totiž nebude příběh v tom lineární střihu, jak jej známe, ale na jednotlivé mise se budeme vydávat z centrálního hubu, konkrétně z lodi Retribution. A když nás příběh omrzí, můžeme zabrousit i do jiných, věru odlišných, činností. Nepřipadá vám to povědomé?

Ale když to funguje i ve zmíněném Destiny, třeba to bude fungovat i v CoD. Ale zůstaňme ještě u Bungie - od rozšíření The Taken King uběhlo tři čtvrtě roku, a vypadá to vypadá, že se na obsahuchtivé hráče chystá něco dalšího. Ve čtvrtek devátého června proběhne na Twitchi živý stream, v němž by se mělo něco představit. No dokážete si představit, že by se touto formou představila nějaká drobnost? Uvidíme. A třeba uvidíme od Activisionu něco víc i na E3.

NESTÍHÁME

A znovu se loučíme s vědomím, že nám hodně obsahu zbývá. Jsou to zprávy týkající se Zaklínače, je to zábavná podívaní při znovuvydání DLC k Falloutu Far Harbor na PS4, jsou to videa, podcasty, Indi(e)kace, další novinky, recenze… Má pouť v roli průvodce pro tento týden končí. Dál musíte sami. Shledáme se tu zase příští neděli, těsně před E3.

Videa a podcasty za minulý týden:Hrajte s námi: Overwatch, Hrajte s námi: Fallout 4: Far Harbor, Indi(e)kace - květen 2016, hPod 537

Recenze za minulý týden:Overwatch, Shadwen, Total War: Warhammer, Fallout 4: Far Harbor

Články za minulý týden:


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama