Co týden dal: NMS a pre-Gamescom speciál
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: NMS a pre-Gamescom speciál

Co týden dal: NMS a pre-Gamescom speciál

David Plecháček

David Plecháček

3
Reklama

Než se tentokrát podíváme na to, co uplynulý týden nabídl za zprávy, dovolím si hned v úvodu drobnou glosu. Už příští týden se bude v německém Kolíně nad Rýnem odehrávat jeden z největších herních veletrhů roku a dost možná vůbec největší veletrh na starém kontinentu. Už na úvod vás připravím na to, že příští týden souhrn jako takový nevyjde a stejně jako bezprostředně po červnovém veletrhu E3 jej odbudeme souhrnným videem. Přesto to není to, u čeho bych se několika slovy rád zastavil, nýbrž je to něco jiného.

MUDRCOVÁNÍ O GAMESCOMU

Co týden dal: NMS a pre-Gamescom speciál
i Zdroj: Hrej.cz

Pojďme se podívat, jak si herní veletrhy stojí. Dominantní a výsostné postavení é-trojky je vyplývající z několika faktorů. Samozřejmě svou úlohu hraje místo konání, neboť mnoho společností má své sídlo právě v Severní Americe. Co je ale důležitější a u čeho se chci zastavit je doba a „smysl“ jejich konání.

Zatímco v Los Angeles se jedná o první velký veletrh každého roku, Gamescom přichází o několik málo týdnů později. Je proto logické, že spousta vývojářů a vydavatelů odhalí podstatnou část karet v době, kdy jsou fanoušci plní netrpělivého očekávání, a (především, ale nejen) Gamescom tím pádem tak trochu ostrouhá. Dva měsíce není dostatečná doba na to, aby si společnosti připravili zbrusu nové konference se zbrusu novým obsahem, a z toho se do jisté míry odvíjí i ono zaměření.

Na E3 se horko těžko dostanete, pokud nejste herní novinář. Gamescom? Pouze první den kolínských koberců patří uzavřené sortě novinářů, ode dne následujícího je veletrh otevřen i veřejnosti. Gamescom je o hráčích, je to o osobních zkušenostech, je to o možnosti vyzkoušet hry s předstihem.

To samozřejmě neznamená, že se na něm nedozvíme nic nového nebo nedej bože nic zajímavého, ti, kteří se odváží na pódia předstoupit, se naopak musí činit, aby se předvedli v co nejlepším světle. Jen se tím snažím vysvětlit, proč si nebudeme tentokrát detailně představovat tituly, které se na veletrhu objeví, a snažím se vysvětlit, proč nebude mít Xbox ani Sony na Gamescomu tiskovou konferenci.

Obecně můžeme očekávat, že uvidíme co do výčtu jmen podobné zastoupení her jako v prosluněné Kalifornii. Některé společnosti samozřejmě vsadí karty na jiné koně ve svých stájích, jako například Take-Two, u kterých očekáváme větší zapojení třetí Mafie, a některé společnosti vsadí i na zajímavé kampaně v souvislosti se hrami, které budou prezentovat na samotném veletrhu – očekává se otevřený betatest Battlefieldu 1 nebo třeba demoverze Pro Evolution Soccer 2017. A ani o nové IP nebude zase taková nouze, od těch největších hráčů ale žádnou divočinu nečekáme. Tak uvidíme.

Na místě budeme mít svého zástupce, Pavla, který bude stejně jako Vojta a Jarda z E3 vydávat vlogy, blogy ale hlavně psané dojmy z her, které si na jednotlivých stáncích osobně vyzkouší. Studio v Praze bude mít na starosti Jirka, zdejší osazenstvo vám pak nabídne živé přenosy zbývajících konferencí a povídání o nejdůležitějších věcech, které se v zahraničí šustnou. A jak už jsem říkal, závěrem nabídneme souhrnné video nahrazující nedělní psaný souhrn Co týden dal.

NO, NO, NO…

Co týden dal: NMS a pre-Gamescom speciál
i Zdroj: Hrej.cz

Poslední velká hra, která před veletrhem v Německu vyšla, byla „indie“ záležitost od studia Hello Games No Man’s Sky. Dlouho očekávaná a dlouho vyvíjená hra se konečně začátkem týdne dočkala vydání ve Spojených státech, o den později 10. srpna v Evropě a na počítačích celosvětově vyšla 12. srpna, a za tu dobu se toho stačilo udát dost. Třeba i to, že si disk k nám do redakce hledal cestu poměrně složitě.

Dřív jsme jej ale dostat nemohli. A i kdybychom ho nakonec dostali, tým okolo Seana Murrayho si na první den vydání připravil patch, který z No Man’s Sky dělal téměř jinou, skoro až novou hru. Úprav doznalo téměř všechno – grafika, inventář, „příběh“, fauna, flóra, planetární prostředí, generování terénu, souboje… skoro by nás až zajímalo, jak ta hra vypadala před tím. To už se ale samozřejmě nedozvíme. Na celý výčet úprav se můžete podívat v této novince a můžete si alespoň nějakou představu vytvořit.

I přes patch se ale ve hře nachází několik bugů. Ten největší se týká hráčů, kteří si hru předobjednali a obdrželi prémiovou loď. Problémem je, že v době, kdy koupí novou loď, nemohou provést skok do jiné galaxie. Šťastlivci! Snad se podobných záležitostí nebude objevovat s postupem času víc.

Už první den na trhu představoval pro NMS zkoušku ohněm. Během jednoho dne hráči zaznamenali 160 tisíc objevů, ať už šlo o planety nebo zvířata. Jak Murray na svém Twitteru poznamenal, sledovat, jaké názvy lidé vymýšlí, může být docela legrace. Dokonce Murray prozradil, že PS4 a PC verze budou mít oddělené servery, a tak se s trochou nadsázky dá zjistit, který z táborů má více rozumu. I když by se mohlo zdát, že s vydáním je hotovo, vývojáři by neměli usnout na vavřínech a pracovat dál. Hru provázeli určité technické problémy s frameratem, a tak se Hello Games stále musí činit.

Upřímně, ne že by na oddělených serverech záleželo. Ukázalo se, že ty opravdu slouží pouze k zaznamenávání jmen a statistik, nýbrž ve hře samotné se beztak nesetkáte. Test udělali dva náhodní hráči, kteří se ve vesmíru potkali. To, že na nějaké „setkání“ po jednom dni vůbec v několika triliónech planet došlo, konec konců udivilo i samotného zakladatele vývojářů, ale co udivilo nás, že se dotyční – byť prokazatelně stáli na tom samém místě – neviděli. Některé média uvažovala, že se mohlo jednat o chybu. Murray sám na Twitteru prozradil, že servery nepracovaly na sto procent správně, čemuž nasvědčoval i fakt, že se oba hráči nacházeli na planetě v jinou denní dobu, ale k samotnému incidentu se nijak nevyjádřil a tak na nějaké společné létání můžeme zapomenout.

Alespoň prozatím. V dílčích zprávách Murray prohlásil, že se spousty věcí můžeme dočkat pomocí updatů. Zároveň se se silnějším hardwarem můžeme dočkat díky procedurálnímu generování ještě krásnější hry. V čem konkrétně? To se dozvíte v naší novince.

Vlastní úsudek na celou vesmírnou Odysseu si můžete udělat z veledlouhého Let’s Playe, který pro vás v pátek neplánovaně připravil Jirka s Pavlem. Tak povídejte, přehánějte – jaký dojem ve vás hra zanechala?

NA VELIKOSTI NEZÁLEŽÍ

Na těchto místech obvykle píšeme, že je zase konec a připomínáme, co se během týdne stalo a co se nám do žádné kolonky nevešlo. Tentokrát to nebude jiné, jenom seznam věcí, které se jinam nevešly nebo nezapadají do nějakých větších celků, bude o trochu delší. Takže – co byste neměli minout?

Kromě recenzí, dojmů, videí a podcastu, jejichž celý seznam jako vždy naleznete pod tímto článkem, to byly i zajímavosti o hrách, které zanedlouho dorazí. Další velká hra, která po NMS dorazí, je Deus Ex: Mankind Divided. Pokud si hru plánujete zahrát na PC, máme pro vás systémové požadavky. Zkrátit si čekání můžete u mobilní hry, která dorazí příští týden.

Netrpělivě očekáváme i třetí Mafii, a T2 to samozřejmě moc dobře ví. V nových videích si můžete prohlédnout město a druhé z nich vám náležitě ukáže, že udržet si dobré vztahy nebude na jihu Spojených států žádný med.

Samozřejmě, i když o tom byla řeč i v hPodu, nemůžeme opomenout Denuvo, které hackeři prolomili, aby jej následně tvůrci opět zabezpečili, aby jej hackeři opět prolomili.

Letem světem jsme zmínili i NX, a to co se týče počátku výroby, který je naplánovaný na počátek roku, tak i již dříve probíraných odnímatelných ovladačů, které naznačuje i tento patent.

A to už je opravdu definitivně vše. Přesto se toho dělo mnohem víc, takže zamiřte do obvyklých míst, a zkoumejte dále – výjimečně se potkáme za 14 dní na tom samém místě.

Videa a podcasty za minulý týden:Hrajte s námi: Batman: The Telltale Series, Retro Hrajte s námi: Max Payne, Hrajte s námi: Project Spark, Hrajte s námi: No Man’s Sky, hPod 547

Recenze za minulý týden:I am Setsuna

Články za minulý týden:Phantaruk – první dojmy, At the Mountains of Madness – první dojmy, Vampyr – dojmy z E3


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama