Co týden dal: Nintendí hybrid a finanční ztrátu
Týden od týdne je těžší a těžší vybírat ty nejzajímavější události, které by převyšovaly ty ostatní. Ne snad proto, že by se nic nedělo, ale zkrátka to, co se děje, je všechno na stejné úrovni. Dobrá, narovinu říkám, že mi tentokrát situaci usnadnil britský Eurogamer, ale u zbytku bych si mohl hodit korunou. Na co se usmálo štěstí a co si budete muset dohledat sami? Pojďme se na to společně podívat.
To nejdůležitější se tentokrát stalo v úterý. Úterý, den, jako každý jiný, úterý jako den, který zase posunul smýšlení o Nintendu na jinou úroveň. Začněme připomenutím, že leccos naznačovala i insiderka, která se okolo této Japonské společnosti nějaký ten čas točí – Emily Rogersová. Pokud se ještě neznáte, seznamte se. Je pravda, že ne vše, co řekne, se časem potvrdí, ale evidentně je na každém (jejím) šprochu pravdy trochu.
Sama nad ránem vyvrátila svá předchozí tvrzení, podle nichž NX (ne)bude využívat x86 architekturu a grafický čip od AMD. Jinými slovy, dřív to tak podle ní vypadalo, ale od té doby se leccos změnilo – NX by dle ní mělo být dosti odlišné od konkurenčních PS4 a Xboxu One, bude mít vlastní speciální čipy a i samotný design by měl být hodně inovátorský. Dokonce – naproti dřívějším spekulacím – by NX nemělo být nejsilnější konzolí na trhu.
Když říkala, že se brzy dozvíme další podrobnosti od velkých herních magazínů, ani ve snu nás nenapadlo, že se tak stane o šest hodin později. Veškerý rozruch rozpoutal již zmíněný Eurogamer, který přišel se zprávou, že NX ve skutečnosti vůbec nebude stolní konzole, jak se předpokládalo, nýbrž hybrid mezi handheldem a televizní konzolí. Právě proto nebude jejím jádrem čip od AMD, ale mobilní procesor Nvidia Tegra X1, známý například ze zařízení Nvidia Shield. Digital Foundry však spekuluje nad možností, že by NX mohlo přijít s výkonnějším čipem Tegra X2, tím by ale raketově vzrostla i cena. Informace zároveň potvrzují, že se Nintendo navrátí ke klasickým cartridgím, jejichž kapacita bude mít vyšší kapacitu, až 32 GB.
A jak bude takový hybrid fungovat? Výše zmíněné bude součástí kapesního zařízení, které si můžete vzít takřka kamkoliv. Po příchodu domů do pohodlí svých pohovek ze zařízení odpojíte gamepady, vložíte jej do dokovací stanice, která bude připojena k vaší TV, a budete se moci pustit do hraní. Otazník neustále visí nad operačním systémem – Eurogamer nejprve z tohoto hlediska nezmínil nic konkrétního, později dodal, že předpokládá OS Android, aby následně vše dementoval a odkázal na vlastní OS Nintenda. Souhrnné informace si můžete přečíst v našem tematickém článku, který vyšel ve čtvrtek.
U Nintenda ještě zůstaneme. Ve středu totiž vyšla finanční zpráva společnosti, která shrnovala první tři měsíce nového fiskálního roku. Z ní lze vyčíst mnoho zajímavých informací, ale tou nejzajímavější je rozhodně fakt, že Nintendo prodělává. Oproti loňskému roku se dramaticky propadly prodeje konzole Wii U, když si je za období od dubna do června koupilo 220 tisíc zákazníků, což je propad o více než 50 procent. Prodeje kapesní konzole 3DS se drží přibližně na stejné úrovni jako ve stejném období loňského roku.
Shodou okolností se o svá čísla podělilo i Sony. Pro nás jsou nejzajímavější údaje týkající se herní divize, která se na celkových provozních výnosech podílela ze 78 procent. Za tímto číslem stojí zejména veleúspěšná konzole PlayStation 4, která si podle analytiků najde cestu až ke sto milionům zákazníkům. No dobře, dost možná ne k tolika lidem, a počet prodaných kusů toto číslo atakovat bude…
Remastery jsou bezesporu jedním z poznávacích rysů současné generace. V tomto týdnu jsme psali o dvou – o Darksiders a o sérii Dead Rising. Začněme sérií Darksiders. Již nějakou dobu existuje faceliftovaná verze druhého dílu (Darksiders: Deathinitive Edition) se Smrtí v hlavní roli, tentokrát byla oznámená verze s Válkou – Darksiders: Warmastered Edition vyjde 25. října.
Druhým remasterem je Dead Rising – první dva díly a spin-off s podtitulem Off the Record by, alespoň na Xboxu One, měly vyjít 13. září. V novince se můžete také podívat na první screenshoty s upravenou verzí. Dead Rising 4, který byl oznámený na konferenci Microsoftu, sám o sobě vyjde před Vánoci.
V původním programu vysílání pro tento týden byly pouze dvě hry – Valentino Rossi: The Game, a Broken Sword. V úterý jsme se ale interně podívali na We Happy Few, a řekli jsme si, že se s vámi o naše dojmy podělíme, a stalo se tak v pátek. Nevím, jaký názor jste si udělali vy, ale minimálně mě hra zdaleka tolik nezaujala, nebo jsem nedostal to, v co jsem doufal.
Hru si ale můžete vyzkoušet i vy – najdete ji na Steamu v Early Access, v Xbox One v Game Preview a na GOGu ve službě Games in Development. V plné verzi pak hra vyjde až příští rok, vývojáři mají tudíž spoustu času na dodělání a doladění všech aspektů hry.
Okurková sezóna jakoby se netýkala pouze zpráv a vycházivších her, ale i služeb PlayStation Plus a Games with Gold. Obvykle se podobnému tématu nevěnuji, drobné povzdechnutí nad Tricky Towers, Rebel Galaxy, Ultratron, Yakuzou, Retro/Grade a Patapon 3, respektive nad Warriors Orochi 3, WWE 2K16, Spelunky a nad Beyond Good & Evil HD si ale neodpustím.
Pomiňme, že platby za obě členství jsou primárně za multiplayer. Na tuto službu obecně existují dva názory – jeden, převážně od hráčů, kteří u konzolí tráví poměrně dost času u velkého množství her, říká, že jsou hráči rádi za množství menších titulů, které by si jinak pravděpodobně nekoupili. Druhý názor, od hráčů, kteří si vystačí s několika hrami za rok, říká, kterak by si přáli víc AAA her, které je v průběhu času minuli.
Pochopitelně se nejde zavděčit všem, ale určitý kompromis bychom si určitě zasloužili. Velké sportovní hry, které se v minulosti ve službách objevily, jsou sice určitou náplastí, ale ani WWE a ani NBA 2K nejsou rozhodně tituly pro široké publikum. Čas od času ale nějaká sportovní hra neuškodí, jen co je pravda.
Strauss Zelnick to nechápe. On nechápe, že některé hry (nebo značky) za filmové zpracování stojí. Je sice fakt, že se s nimi v poslední době roztrhl pytel – namátkou Ratchet & Clank, Warcraft, Assassin’s Creed, nebo třeba další Tomb Raider, ale Zelnick se podobným snahám podivuje: „Nebudeme dělat filmy z vlastního rozpočtu. Je to velice náročné odvětví, kterému se naše společnost nevěnuje. Udivuje mě, že někteří naši konkurenti plně financují filmy z vlastního rozpočtu a plánují ještě investovat do jejich marketingu, ačkoliv neprovozují filmovou distribuci. Samozřejmě až budoucnost ukáže, jak si povedou.“
Když jsme zmínili Tomb Raider, asi si vzpomenete, že jsme se v minulém souhrnu věnovali verzi pro PS4, která vyjde s ročním odkladem. Sony má pro vás lákavou nabídku – pokud si na PS Storu předobjednáte Rise of the Tomb Raider, dostanete reboot série zdarma. Výhodná nabídka, že? A pokud se považujete za heretiky jako Pavel, a první díl se vám líbil víc než takový Uncharted, tak je to skvělá příležitost, jak si jej připomenout. A když už zmiňujeme Uncharted, zmiňme i to, že jeho filmová adaptace stále žije. Dokládají to zprávy o novém scénáristovi, Sony na tuto pozici najala Joea Carnahana.
A když už mluvíme o těch filmových adaptacích, vlastně se oklikou můžeme vrátit zpátky ke hrám. Konkrétně k DICE, ale mám takový pocit, že bychom mohli přizvat i Activision, respektive Infinity Ward, Sledgehammer a Treyarch. O všech těchto společnostech se dá souhrnně říct, že jim singleplayer ještě moc nejde. DICE to v nedávném rozhovoru otevřeně přiznává, a pokud vás zajímá, co si o svých hrách myslí, přečtěte si původní novinku.
Protentokrát se s vámi opět loučím, s tradičními slovy, že se toho ve skutečnosti děje mnohem víc. Sledujte novinky, čtěte naše články, koukejte na naše videa a poslouchejte podcasty. A buďte v obraze…
Videa a podcasty za minulý týden:Hrajte s námi: Valentino Rossi: The Game, Retro Hrajte s námi: Broken Sword, Hrajte s námi: We Happy Few, hPod 545
Recenze za minulý týden:Star Ocean: Integrity and Faithlessness, Song of the Deep, Carmageddon: Max Damage
Články za minulý týden:Nintendo NX, Beat Cop – dojmy z hraní