Co týden dal: Legendu v novém kabátku
Poslední čistě lednový týden potěšil především fanoušky Resident Evil. Téměř přesně po dvou letech se legendární série vrátila s kompletním remakem oblíbeného druhého dílu a na webu jsme se této novince intenzivně věnovali. Samozřejmě ale hladoví zombie nebyli to jediné, čím jsme se v uplynulých sedmi dnech zabývali. Přišel totiž čas na první zátěžové testy Anthemu a pomalu houstne atmosféra přejímající vydání Metro Exodus. Tak si to pojďme shrnout!
Mývalové jsou svízel, a jejich město jakbysmet. Od původní druhé výpravy do města zamořeného infikovaným svinstvem uplynulo už jednadvacet let, Capcom však vyrukoval s omlazenou verzí dobrodružství Claire Redfield a Leona Kennedyho až letos. A nebudeme chodit kolem horké kaše, tenhle remake vyšel na jedničku s pořádně krvavou, infikovanou hvězdičkou.
Pavlova recenze odpovídá na všechny otázky, které byste směrem ke hře mohli vznášet, především však s potěšením konstatuje, že se Resident Evil 2 prostě povedl. Už před týdnem v demu jsme si pochvalovali parádní audiovizuální stránku i gameplay, zbývalo tedy jen potvrdit, že si hra svůj vysoko postavený standard udrží až do posledních minut. A je to tak. Každý puzzle, každá přestřelka a každá zavšivená místnost policejní stanice v Raccoon City dokazuje obrovské množství péče, které se hře dostalo. My souhlasíme s Pavlem, takhle se mají dělat remaky.
Při příležitosti vydání jsme si připomněli kompletní historii herní ságy Resident Evil, ostatně za svých 23 let existence vyprodukovala dostatek obsahu na to, aby byla považována za hotovou pokladnici herního vývoje. První díl už visí na webu, ten druhý přijde hned vzápětí. Obecně jsme se sice vyhýbali poměrně populární filmové části značky, dobré zprávy máme ale i pro ty, kteří místo ošumělých pixelů raději sledují ladné křivky Milly Jovovich. Hlasy ze zákulisí totiž spekulují o tom, že univerzum Resident Evil brzy rozšíří nový seriál z produkce Constantin Film (zodpovědné právě za dosavadní sérii více či méně kvalitních snímků) pod taktovkou Netflixu. Žádné uspokojivější detaily nemáme, předpokládá se ale, že seriál přímo nepostihne děj jedné z her, ale zaměří se na svět stižený t-virem. A to zní více než zajímavě.
Metro Exodus rozhodně patří k těm očekávanějším titulům letošní herní sezóny. Postupně se dozvídáme různé podrobnosti z vývoje, některé ale vyloženě pozitivní nejsou. Bouřlivé reakce vyvolalo oznámení, že novinku bude chránit nechvalně proslulá protipirátská ochrana Denuvo. Ta si nosí nepříliš pozitivní renomé především díky spekulacím, že její implementace negativně hardwarovou náročnost chráněných titulů. Ty dodnes nebyly vyloženě potvrzeny, fanoušci by si přesto přáli, aby Deep Silver svou protipirátskou politiku přehodnotil. Právě německý vydavatel ale hráče ujišťuje, že je hra v těch nejlepších rukách a Denuvo jim zážitek nijak nezkazí.
Co by však zážitek zkazit mohlo, je nízký framerate. Pokud si totiž budete chtít Exodus vychutnat v, jak se tak říká, “plné palbě”, bude vám muset pod stolem tepat pořádně nabušený hardware. Tvůrci sice tvrdí, že na nejnižší nastavení si uspokojivě zahrají i majitelé starších strojů, kdo by ale chtěl hrát na minimální detaily? Extrémní nastavení při 4K rozlišení požaduje nejmodernější rodiny procesorů i high-endových grafických karet s pořádnou porcí RAM paměti, výsledek ale zřejmě bude stát za to.
Arťom není žádné ořezávátko, ale jediné, co stojí mezi ním a smrtí v náručí jakéhokoliv kolemjdoucího monstra, jsou zbraně. Už v předchozích dílech Metra 4A Games ukázali, že umí stvořit skutečně působivý zbrojový arzenál se vším svým leskem, špínou a olejovitým feelingem. V Exodu šlapou zase o krok dále. Každý typ zbraní má své taktické využití a nechybí paleta vylepšení, kterým z obyčejného kalašnikova uděláte luxusní nosič zkázy.
Exodus vychází 15. února a my se už nemůžeme dočkat.
Další očekávanou bombou letošního února je Anthem, léta vyvíjená novinka studia BioWare. Tu jsme si už mohli vyzkoušet pěkně na vlastní kůži, ke konci týdne nás totiž autoři pustili do jeho pestrobarevného světa na krátkou prohlídku. První multiplayerové demo se samozřejmě mírně liší od plné hry, především se v něm nemusí hráči zaobírat hledáním a sbíráním nového vybavení a tvůrci nás nezatěžují přítomností tutorialů. V prvé řadě je nicméně třeba zmínit, že spuštění samotného dema zřejmě překonalo očekávaní autorů.
Nejen, že první hodiny hraní nepřežily servery hry samotné, obrovský zájem o připravované sci-fi zřejmě odrovnalo servery EA kompletně a nějakou dobu si hráči nemohli zahrát online žádný podporovaný titul společnosti. Tyto problémy už naštěstí technici vyřešili a dokonce už není tak náročné Anthem skutečně vyzkoušet, serverová infrastruktura ale zřejmě zažila perné chvilky.
Ti, kteří už nějaký ten výstřel ve hře na vlastní kůži zažili mluví o poměrně zábavné a agilní hratelnosti, autoři se ale dušují, že Anthem nebude jen o létání a výbuších. Hlavní roli bude hrát hutný příběh se zajímavou soupiskou postav. Ostatně kouzlo her od BioWare spočívá právě v uvěřitelných lidských příbězích a jejich vývoji.
Soutěžit se dá prakticky v čemkoliv. Je jedno, zda jste zdatní běžci, plavci, rváči, pijáci nebo snad dřevorubci či hasiči. Ve skutečném světě vždycky dostanete příležitost ukázat, že jste v mezinárodní konkurenci ti nejlepší. Co když jste ale nejlepší virtuální farmáři a vaše sýpky ve Farming Simulator 19 doslova praskají ve (bugnutých) švech? Studio Giants Software, tvůrci zmíněné hry, se rozhodlo těmto otázkám, které nejspíš nikdo nepokládá, učinit přítrž. V blízké době tak odstartuje první sezóna kompetetivního farmaření. A aby bylo jasno, že se nejedná o žádnou krátkodobou vylomeninu, autoři dostali na svou stranu sponzory formátu Intelu a sami do turnajů pro začátek nalili desetitisíce eur jako prize pool.
Na lehce odlehčené notě pro dnešek končíme. Doufáme, že jste si podobně jako my užili uplynulý týden na vlnách herního oceánu a z přístavu pod bezpečným dohledem naší posádky vyrazíte i v tom příštím. Tak plovte a Hrejte s námi!