Co týden dal: Korejce, peklo a lovce pokladů
Skoro to až vypadá, že se téměř všechno připravuje na E3. Pokud vás během týdne napadla obdobná myšlenka, máte samozřejmě pravdu. Leč se může zdát, že žádné studio nebude chtít odhalit karty už teď, když to může udělat za necelý měsíc, přesto se během týdne událo několik věcí, které stojí za připomenutí. A kdy jindy tak učinit než teď a tady při pravidelném souhrnu.
To nejdůležitější se u nás na Hrej.cz událo na poli recenzí. Jen málokdy se stane, že se hned tři velké hry dočkají našeho zrecenzování v jeden týden, a to mimo jakoukoliv sezónu. Společně se letem světem podíváme na zoubky završení série Uncharted, restartu značky Doom a prvnímu placenému DLC pro Star Wars Battlefront. To hlavní gró najdete v psaných recenzích.
Chronologicky určené pořadí nám do rány z první přihrává Uncharted 4: A Thief’s End. Zrecenzování se ujal Petr Strecker, který dlouho očekávaný díl počastoval několika lichotkami, neboť vývojáři z Naughty Dog opět předvedli, zač je toho pořádná řemeslná práce loket. Nejen, že hra vypadá po grafické stránce zkrátka úchvatně, nejen, že netrpí žádnými technickými nedodělky, propady snímkovací frekvence, nejen, že se opět dočkáme skvěle napsaného příběhu,… dočkáme se prostě a jednoduše naprosto perfektní hry. Nathan během devítileté badatelské kariéry notně vyzrál, a hře dlouze nabyté zkušenosti jenom svědčí. Jenom škoda, že jsme vám nemohli hru kvůli technickým potížím ukázat.
To ale neplatí o hře Doom, která se do vysílání procpala o prsa korejské atletky doslova na poslední chvíli. Recenzi Xbox One verze napsal Jarda Möwald. I v případě Dooma se jedná o perfektní akční nářez, který v podobném duchu z FPS akcí v posledních letech opadal. Navíc, pokud je vaším úkolem zavděčit se dnes již vousatým harcovníkům a zároveň současné mládeži, nečeká vás jako vývojáře nic lehkého. Paradoxně se to Bethesdě stejně jako s návratem Wolfensteina povedlo, a byť do absolutoria stále něco málo chybí, jedná se o pecku, kterou leckdo čekat nemusel.
Co leckdo čekal, bylo, že se ze Star Wars Battlefront stane úspěšná značka plná obsahu, která hráčům vydrží dlouhé měsíce. A ejhle, ono tomu tak není. Otázka je, co se stavem hry udělají první placené dodatky. První z nich je DLC s názvem Outer Rim, kterého se ujal Jirka, a dal tak univerzu z Lucasova pera druhou šanci. Nutno říct, že Battlefront se jí chopil a rozhodl se jí minimálně do příštího rozšíření neupustit. No, přesvědčte se sami!
Víte, možná by nebylo od věci remasterovat naše starší články, recenze nebo novinky. Archaickou češtinu z posledních let nahradit moderním jazykem plným nejrůznějších anglicismů a amerikanismů… A co remasterovat naše starší videa? Obyčejný Photoshop toho zvládne docela dost, tak starou kancelář nahradíme moderním studiem, a prostě je uveřejníme znovu. Ne, říkáte? A proč ne? Vždyť takhle přemýšlí naprosto všichni.
Vezměte si třeba německý Crytek. Studio, které se do povědomí hráčů dostalo díky prvnímu dílu Far Cry a které se poté proslavilo sérií perfektní hrou Crysis nově uvažuje nad tím, že svůj počin předělá a uvolní jej k opětovným prodejům. Navíc, uvažte, hru, která se dosud za svou vizuální podobu díky CryEnginu rozhodně stydět nemusí. I když, já bych si jej asi koupil.
Když se v rámci představivosti přesuneme o trochu více na sever, konkrétně do Dánska, narazíme na tým IO Interactive, který se v současnosti snaží prorazit epizodicky vydávaným Hitmanem. Uvidíme, zda jim tato taktika přinese kýžené ovoce, nicméně studio si musí být vědomo, že legendární díly novinka asi nepřekoná. A tak proč nezremasterovat (zcela objektivně) ten díl nejlepší, Blood Money, že? I když, já bych si jej asi koupil.
Ani EA není podobná taktika cizí, a tak zatímco jsme tu v minulosti měli nepodložené informace o plánech na remaster původního Mirror’s Edge, teď přišla na řadu série Battlefield. A co myslíte! Pokud bude zájem fanoušků, třeba se i něčeho podobného dočkáme. Omluvte mne, tohle kolo ale asi vynechám… A podobně se rozhodnu i u dalšího příkladu, jak zmonetizovat své hry, které jsou pro mladé hráče dávno za zenitem. Take-Two totiž neříká ne remasterům starších dílů GTA. Ano, první díl by mohl vypadat velice lákavě.
Sarkasmus stranou, pravdou je, že ne všechny remastery musí být nutně na škodu. Jejich přijímání širokou veřejností je stejně tak složité a nejasné jako moje pohnutky, kterou zremasterovanou hru si pořídit a kterou ne. Jejich existenci dokážu v mnohým ohledech pochopit (pominu-li osobní sympatie), třeba v případě kolekce Nathana Drakea, jehož putování - které na současné generaci došlo ke konci - započalo na generaci minulé a majitelé Sony nepolíbení by tak neměli šanci do rozjetého vlaku naskočit. Dokonce jsem ochotný pochopit snahy menších studií, které tak opravdu mohou znovu zpeněžit už jednou odvedenou práci a to tím, že jí přenesou s novým kabátkem na nové generace. Ale Mirror’s Edge? Battlefield? Crysis? GTA? Batman? Hry, které vypadají stále dobře nebo hry, u kterých by hráči více ocenili nový díl spolu s kvalitnějším zpracováním nebo delší kampaň? Ale kde je poptávka...
Prezentace na tři hodiny? To bude asi něco velkého. A taky že je - po dlouhém čekání se nám představilo Gran Turismo. Škoda jen, že po těch třech hodinách nevíme o trochu víc. Abych vývojářům ze studia Polyphony Digital nekřivdil, známe datum vydání (15. listopadu), viděli jsme pořádný trailer, viděli jsme obsáhlý fotomód, a viděli jsme poměrně dost záběrů ze hry, ze kterých ale moc moudří nejsme. Jednak nás vizuální zpracování zase tak nenadchlo, nic revolučního, na co nás Kazunori Jamauči láká, jsme prozatím také neviděli, a tak vyvstává otázka, co dělali vývojáři dosud? Navíc, podle informací je vývoj hry přibližně v půlce, což spolu s brzkým datem vydání vyvolává další otazníky. Nechme se překvapit. V tuto chvíli můžu pouze konstatovat, že buďme rádi, že podobné uvedení nechystá každoročně série Forza nebo jakékoliv jiné závody.
Leč není příliš pravděpodobné, že byste následující dva audio/video počiny naší redakce minuli, přesto oba ze svých standardů vybočují a tak je chci vypíchnout i na tomto místě.
hPod patří mezi naše stálice už pěknou řádku let, a musel bych dlouho hledat v paměti, kdy (a zda vůbec) se u něho sešlo šest diskutérů, kteří navíc natočili záznam dlouhý 166 minut. Informací v díle s pořadovým číslem 535 naleznete věru mnoho, zábavy také, a tak pokud zrovna nemáte v plánu sledovat dnešní finálový zápas v ledním hokeji z Moskvy, tak alespoň víte, do čeho čas investovat.
No a pokud přeci jen dáte alespoň dnes přednost hokeji, doporučím vám video, jehož zhlédnutí stihnete skoro za jednu komerční přestávku - pokud máte pocit, že jsou naše hodnocení her shovívavá, že nejsme objektivní, a že ty hry vlastně ani nehrajeme, tajemný muž v kápi vám vaše nejtajnější noční můry potvrdí. A my toho práskače mezi tím půjdeme zlynčovat.
Neoficiálním dnem Electronic Arts budiž každá středa. Před necelými dvěma týdny se s počet informací utrhl řetěz, a protože jsme mysleli, že vlna opadla, druhá várka nás tuto středu opět zastihla nepřipravené. Inu, pravdou je, že EA má ve své studnici mnoho témat, o kterých by se daly napsat stohy papíru, namátkou zmiňme Battlefield, zanedlouho vycházivší reboot Mirror’s Edge, úspěšný placený program EA/Origin Access, už jsme psali o Star Wars v souvislosti s dodatky pro Battlefront, a tak není divu, že bychom mohli této společnosti vyhradit speciální okénko každý týden. To sice nechci, doufám, že příští týden se situace uklidní, ale dnes si ještě něco z tohoto soudku řekneme…
A zase popořadě - Battlefield. I když se jedná o populární sérii hlavně díky multiplayeru, singl by neměl hrát druhé housle. Výkonný viceprezident EA Patrick Söderlund prozradil, že na hře pro jednoho hráče museli najmout řadu nových zaměstnanců, kteří se na tuto část budou exkluzivně zaměřovat. Pokud se na prostředí 1. světové války těšíte, její hrůzy vám připomene nový trailer. A pokud o zákopové válce pochybujete, nejste jediní. Ani vedení společnosti zpočátku nebylo nápadu nakloněno, nakonec však své stanovisko změnilo.
Další hra na holení je Mirror’s Edge. Už v našich dojmech jsem psal, že mapa dílu s podtitulem Catalyst bude mimořádně obsáhlá. Pokud jste neměli možnost do uzavřené betaverze nahlédnout, můžete si udělat vlastní názor díky interaktivní mapě.
Dalším okruhem tématu byl EA/Origin Access. I o tom jsme tento týden několik řádků napsali, především proto, že nás zaujala slova Andrewa Wilsona - služba totiž překonala všechna očekávání. EA Access i proto bude po dobu akce EA Play pro předplatitele služby Xbox Live Gold zdarma. Takže pokud máte Xbox, platíte si zlaté členství, rozhodně nabídky využijte.
I Star Wars jsme se dotkli. Pokud vám základní hra přišla poněkud chudá na obsah, nebyli jste jediní. Ono tomu tak z počátku být nemělo, neboť DICE původně plánovalo do hry zařadit i příběhovou kampaň. Nevěřili byste, proč to nakonec neklaplo - kvůli filmu! Vývojáři chtěli stihnout jeho premiéru, aby byli Hvězdné války co nejaktuálnější. Ale ve dvojce se snad dočkáme…
No a pak tu máme takové perličky. Pokud máte pocit, že se o The Sims 4 příliš nemluví, nejste jediní. Přesto na hru EA nezapomnělo a poměrně pravidelně se o ní stará. Kromě větších rozšíření se do hry dostávají i menší balíčky, a po Úniku do přírody a Návštěvy v lázních se můžeme těšit na další takový s názvem Jdeme se najíst. Do kalendáře si zapište datum 7. června! No a náš souhrn zakončíme oznámením pokračování populární plošinovky Unravel. Tentokrát jej sice nepředstavil sympatický tvůrce Yarnyho Martin Sahlin, ale i tak se na další díl těšíme.
Tak, neříkejte, že se toho dělo málo. Nedělo! A pokud se do našeho obsahu chcete zapojit i vy, můžete - skrze soutěž. Takže šup šup, času není nazbyt.
Videa a podcasty za minulý týden:Zpráva odboje: Kauza Homefront, Hrajte s námi: Battleb(p)orn, Hrajte s námi: Doom, hPod 535
Recenze za minulý týden:Uncharted 4: A Thief's End, Doom, Star Wars Battlefront: Outer Rim
Články za minulý týden:Vládci temných duší - druhá část