Co týden dal: Hovory odjinud a TGS s Hideem
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Hovory odjinud a TGS s Hideem

Co týden dal: Hovory odjinud a TGS s Hideem

David Plecháček

David Plecháček

1
Reklama

V tomto týdnu proběhla akce Tokyo Game Show, přesto byly nejvíce vidět dozvuky minulého týdne. Jak je to s tím 4K? A co to HDR? A vyplatí se mi výkonnější PlayStation? Budou moje současné hry vypadat lépe? A – čirou náhodou – nelže nám tak trochu Sony tím, co říká? To bude zcela jistě jedním z témat, do kterých se po uplynulém 37. týdnu pustíme. Rozhodně ne jediným…

P.S.

Co týden dal: Hovory odjinud a TGS s Hideem
i Zdroj: Hrej.cz

PlayStation 4 Pro je tématem číslo jedna. Nelze se tomu divit, neboť to konečně vypadalo, že výkonem spíše zaostávající konzole dostanou pro někoho tolik potřebné steroidy, a stanou se silnějšími. Nalezený výkon by měl sloužit hned k několika věcem, a to hlavně k rozlišení 4K, vyšší míře detailů a eventuálně vyššímu počtu FPS. Už od počátků veřejnost spekuluje, jestli se s výkonem 4,2 TFLOPS něčeho podobného dá dosáhnout. Stejnou otázku si kladli i redaktoři magazínu GameSpot, a tak sestavili více méně stejně výkonný stroj, aby posoudili, co za zázraky dokáže. 4K reálné podle všeho je, ale pravděpodobně ne v 60 FPS a s menší mírou detailů. Kapitolou samou o sobě jsou exkluzivní tituly, které využívají zcela jiné API, a tak dokáží z konzole vyždímat více, než vývojáři, kteří hru programují i pro PC a Xbox One. I proto si studio Naughty Dog, tvůrci série Uncharted, pochvalovalo, že už nejsou limitování starou konzolí.

Přesto všechno i britský Eurogamer přiznává, že má obavy, zda konzole nabídne dostatečný výkon pro nativní 4K. Už se dokonce objevily zprávy, že bude nutné některé tituly pouze upscalovat. Nelhalo ale tak trochu Sony tím, že PS4 Pro nabídne výkon pro čisté rozlišení 2160p, jinak řečeno 4K? Podle Andrewa House nikoliv. „Myslím si, že ať už použijeme jakékoliv termíny, podstatné je, zda lidé vidí hmatatelné rozdíly v herním zážitku,“ říká. Nevyřčených otázek je ale mnohem více. Proč se Sony, vědomo nedostatečným výkonem, nerozhodlo navýšit velikost RAM? I na to nám designéři dali odpověď. Masajasu Ito zejména podtrhává fakt, podle kterého by mělo jít primárně o co nejpohodlnější a nejméně problematický vývoj her na obě konzole zároveň. Zdá se, že poznámky o důležitosti stávajících majitelů PS4 nebyly plané. Údajně by na lepších verzích měli pracovat pouze jednotlivci. 

Podle některých svědků je ale 4K stejně tím méně důležitějším aspektem, mnohem důležitější je podle všeho HDR. „Rozlišení 4K je impresivní a hodné upgradu samo o sobě, ale až HDR posouvá hraní na jinou úroveň,“ citujeme například Richarda Leadbettera.

Po mnoha kontroverzních rozhodnutích se zdá, že Sony dříve či později zásadnější mouchy PlayStationu Pro odstraní. Řeč je třeba o nepodpoře 4K Blu-ray disků – důvody její absence jsou totiž všelijaké – a ne nadarmo se říká, že peníze jsou vždycky na prvním místě, že?

A né nadarmo se také říká, že nejde o otázku na čem hrát, jako spíš co hrát. V souvislosti s PlayStationem Pro můžeme zmínit několik titulů. Podporu získá Resident Evil 7 nebo PES 2017, naopak už vyšlé Destiny a Zaklínač se nikterak nezmění. Co se také nezmění jsou neustálé odklady The Last Guardian. Hra nově vyjde až v prosinci, ale za to se můžete koukat na patnáct minut videa. A to se vyplatí! Co se taky nezmění je prachbídná zpětná kompatibilita her z PS2 na PS4. I když Red Dead Revolver, předchůdce slavnějšího Red Dead Redemption, není k zahození. A co bych vám to všechno vyprávěl? Podívejte se na japonský trailer na hry pro PlayStation, po něm vám bude jasné úplně všechno.

A není to vlastně všechno jedno? PlayStation 5 beztak vyjde v druhé polovině roku 2018

ZPOVĚDNICE

Co týden dal: Hovory odjinud a TGS s Hideem
i Zdroj: Hrej.cz

Kromě dalších a dalších zpráv týkajících se PlayStationu se minulý týden urodilo až nečekaně velké množství obsáhlejších rozhovorů. Už jsem zmiňoval rozhovor se studiem Naughty Dog, v němž – kromě jiného – zástupci vyjádřili radost nad tím, že mohou využít sílu nové konzole. Ale zdaleka se nejednalo o jediný rozhovor, který jsme vám zprostředkovali.

Abychom zůstali u PlayStationu, o Horizon: Zero Dawn rozsáhle promluvili i autoři ze studia Guerrilla. Zajímá vás, jak se autoři lineární futuristické série Killzone dostali k projektu, ve kterém hraje prim rudovláska snažící se přežít ve světě techno-dinosaurů? Pod pokličku můžete nahlédnout ještě jedním způsobem, totiž můžete se podívat na nový trailer, který ukazuje, jaký tamní svět býval v minulosti.

Po dlouhé době o sobě dala vědět společnost Sega. V minulosti hegemon, v současné době spíše jeho stín, se otevřeně přiznal, že v minulé generaci dělal spoustu nerozvážných rozhodnutí, které ho stály místo na výsluní. Pokud bych měl motiv rozhovoru shrnout jednou větou, nesl se v duchu myšlenky, dle níž by „kvantita nikdy neměla stát nad kvalitou“.

V dalším rozhovoru se můžeme podívat pod pokličku projektů autora DayZ Deana Halla. Relativně dlouhou dobu je známé, že pracuje na hře Ion, nově ale přiznal, že to není jediný titul, na němž na Novém Zélandu dělají. Ambicemi nabitý rozhovor naznačuje, že o novince ještě uslyšíme – už jen proto, že slibuje revoluci, nebo spíše hru, která nemá obdoby a která na trhu citelně chybí.

Pokračujeme. Výkonný ředitel Activisionu Bobby Kotick totiž v dalším rozhovoru minulého týdne pronesl zajímavou myšlenku. „Vždycky tu nějaké Call of Duty bude,“ prohlásil. Proč? Inu proto, že námětů, kam nějaký konflikt zasadit, sama historie přichystala nepřeberné množství. „Nikdy vám nedojdou nápady,“ dodal. Možná by to chtělo nějaký ten nápad implementovat i přímo do hry, co říkáš, milý Activisione? A co na to říkáš ty, Jardo? Co na to Jarda říká, vím, ale pokud to nevíte vy, přečtěte si jeho komentář, který se sérií zabývá.

Naši malou zpovědnici uzavře Ken Levine. Jeden z nejúspěšnějších designérů současnosti už není svázán se sérií BioShock, ale taková kopa práce člověka značně ovlivní. Ovlivnila pochopitelně i Levina a to ne nutně v dobrém slova smyslu. Pokud vás zajímá trocha informací ze zákulisí vývoje AAA her, na rozhovor magazínu Rolling Stone vás rád odkáži.

HOVORY Z JAPONSKA

Co týden dal: Hovory odjinud a TGS s Hideem
i Zdroj: Hrej.cz

Death Stranding, překvapení letošního veletrhu E3, dostává jasnější kontury. Mohou za to dva činitelé, veletrh Tokyo Game Show a hlavně Hideo Kodžima, který o svém chystaném titulu - vlastně opět prostřednictvím rozhovoru - sdílel pár základních informací.

Prvně, bude se jednat o open world akční hru s velkou mírou svobody a on-line prvky. Konečně už se rozhodl i pro konkrétní engine, který nakonec využije. Mělo by se jednat o dobře známou third party technologii, více ale ani později neupřesnil. Vedle Normana Reeduse by se mohla objevit nějaká výrazná ženská postava. Hra by měla představit úplně nový typ kooperace a dosud neviděné online prvky.

Kodžima se vyjádřil i k Metal Gear Survive, přičemž potvrdil, že se hrou nemá nic společného a nápad nevzešel ani z jeho hlavy. Metal Gear má být „špionážní a politická fikce, nikoli něco se zombíky“. Na Metal Gear Survive se můžete podívat prostřednictvím nových záběrů, neboť MGS se stejně jako Kodžima objevilo na Tokyo Game Show. Pravdou je, že stále zůstáváme skeptičtí, ale hra už nevypadá tak tragicky, jako se jevila po prvním traileru. A co si o ní myslíte vy?

ALFA, BETA, GAMA… DEMO?

Co týden dal: Hovory odjinud a TGS s Hideem
i Zdroj: Hrej.cz

Betaverzí, díky kterým si můžeme vyzkoušet hry s předstihem, je v poslední době poměrně dost. Horší už je to s demoverzemi, ale čas od času – jako třeba tento týden – je na ně bohatší období. Svátečně se dostaneme i do alfaverzí, ale i to se nám tentokrát podařilo.

Během týdne totiž vyšlo demo pro Forzu Horizon 3. Studio Playground Games si sice dalo načas, ale nakonec jej na Xboxu One uvolnilo. Horší už to je s verzí pro PC, která by byla snad ještě hodnotnější, neboť právě tam je potřeba, aby mohl hráč vyzkoušet, zda Forzu rozjede, či nikoliv. Nakonec se ukázalo, že demo vyjde i na tuto platformu, ale ne dříve, než vyjde i hotová hra. Vývojáři totiž pilují, co se dá.

A co ta alfa? Řeč je o historické akci For Honor od Ubisoftu. Svou šanci jste měli i vy, byť bylo zapotřebí, aby vás vývojáři vybrali, ale vzhledem k tomu, že termín alfy skončil před třemi hodinami, je nasnadě otázka, zda to nepíši s křížkem po funusu. Nemyslím si. Pokud vám totiž alfa utekla, můžete se podívat na hodinku z hraní, kterou pro vás natočil Vojta s Jirkou. Ale nezoufejte – očekáváme i betu. A v případě Ubisoftu by to nebylo poprvé, kdyby byla otevřená všem.

NA HVĚZDU MEZI HVĚZDY

Co týden dal: Hovory odjinud a TGS s Hideem
i Zdroj: Hrej.cz

Ikonická Hvězda smrti dlouhou dobu chyběla všem fanouškům Star Wars Battlefront. Pokud si nekoupili season pass nebo neplánují pořídit nejnovější DLC, chybět jim bude i nadále. Jenže rozšíření s názvem Death Star do Battlefrontu přiklouže už toto úterý, a jak už je zvykem, opět původní hru notně vylepší, čímž si říká o vaší pozornost. Nejde přitom jen o novou lokaci a mapy do různých módů, ale jde také o nové hrdiny nebo celý nový režim Battle Station. Jirka se novince věnoval s plnou parádou, a pokud se nemůžete i vy dočkat, až se chopíte kniplu Vaderova TIE Advanced, podívejte se, co na vás konkrétně čeká.  Nikdo vám to totiž neřekne lépe.

ADIOS

Utíká to, když se člověk dobře baví. Doufám, že vám to stejně utíká i s námi, ať jde o naše videa, novinky, nebo delší články. Pokud ano, tak nás sledujte nadále, a pokud ne… tak nás sledujte o to víc. Jsme totiž návykoví. Uvidíte. Uvidíte třeba v Indi(e)kaci. Třeba v retru. Kdekoliv. A my se uvidíme zase přes týden, nebo nejpozději u nedělního souhrnu.

Videa a podcasty za minulý týden:Indi(e)kace – srpen 2016, Hrajte s námi: Pro Evolution Soccer 2017, Retro Hrajte s námi: Bully (Canis Canem Edit), Hrajte s námi: NHL 17, Hrajte s námi: For Honor (alfa), hPod 552

Recenze za minulý týden:World of Warcraft: Legion, Fallout 4: Nuka-World, ReCore, Bound

Články za minulý týden:Hra versus její veřejný obraz


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama