Co týden dal: Gearsy a renesanci demoverzí
Teď už to bude ráz naráz. Každý týden tu budeme mít minimálně jednu očekávanou hru, někdy dokonce i víc. Tento týden si slámku vyndal Microsoft a jedna z jeho nejsinějších značek Gears of War. Museli byste být u souhrnu úplní nováčci, abyste mysleli, že to bude jediné téma, o které se budeme zajímat, a jelikož se sezóna opět rozjela, nemusíme vařit z vody a můžeme si konečně dopřát.
Kdo hrál první Gearsy v době vydání, těžko bude letos věřit, že je tomu deset let. Od té doby vyšel druhý a třetí díl, spin-off od studia People Can Fly, a v úterý i pro veřejnost vyjde díl čtvrtý. My jsme měli možnost otestovat počin od studia The Coalition s předstihem, a to s takovým, že už si nějaký ten den můžete přečíst recenzi.
V Jirkově textu najdete odpovědi úplně na vše. Pokud vás zajímá, jak se s úkolem popasovali zbrusu noví vývojáři, jestli hratelnost nějakým způsobem nezestárla, nebo jestli mají Gearsy vůbec nějakou chybku, měli byste zamířit právě tam. V názoru vás samozřejmě může utvrdit i video, přičemž hned úvod, který jsme vám prezentovali, dost dobře naznačí, jakým směrem se Rod Fergusson a jeho tým vydávají. O kvalitách hry koneckonců svědčí i to, že jí pochválil duchovní otec série, Cliff Bleszinski.
Čtvrtý díl je ale zajímavý i z jiných hledisek. I když lepší konzole od Microsoftu – Project Scorpio – vyjde až za rok, Gearsy jsou na posun v grafice připravené. Paradoxně za to nemůže Xbox, nýbrž PC. Vývojáři se museli popasovat s tím, jak hra vypadá na těch nejvýkonnějších strojích, a tak bude vypadat perfektně i na té nejvýkonnější konzoli.
Druhým špíčkem je zpráva, dle které se vývojáři u jedné potvory inspirovali chováním skutečných hráčů v multiplayeru. Juvie, jak se nová bestie jmenuje, rychle mění směr, uskakuje ze strany na stranu a zkrátka dělá neplechu a trpělivě trénuje zaměřovací schopnosti samotných hráčů. V multiplayeru se to bude hodit.
Pokud vás hra ani přes to neláká, věřte, že do série budeme moci zabřednout ještě jiným způsobem. Vypadá to vypadá, že se nakonec filmového zpracování Gearsů opravdu dočkáme. Na produkci se podílí Microsoft a studio Universal, což jsou v podstatě jediné zprávy, které víme. Rod Fergusson podotýká, že cílem štábu bude vytvořit co možná nejlepší film inspirovaný sérií, a nikoliv jen okopírovat už jednou viděný příběh. Co všechno Fergusson ze studia The Coalition prozradil, se dozvíte zde.
Leč jsem minulý týden naznačoval, že o Mafii bude především ten příští souhrn, kdy budeme mít k dispozici recenzi, nemohu si odpustit nezmínit jí i tentokrát. Ano, přiznávám, to, že v New Bordeaux budou rádiové stanice, Playboye nebo naopak nebudou k dispozici prostitutky, to jsou drobnosti. I to, že hra zabírá úctyhodných 46 GB. Ale pokud vývojáři připustí, že zvažovali možnost zasadit třetí díl zpět do Empire Bay, to je samozřejmě jiná káva. Prohlásil to samotný šéf studia Hangar 13 Haden Blackman. O dalších nápadech, co se se sérií mohlo a nemuselo stát, si přečtěte v této novince.
Stranou nemůžeme nechat ani technickou kvalitu hry. Na její konto se zrovna superlativa nesnáší. Začalo to FPS lockem na PC na hodnotě 30 snímků. Vývojáři se museli náležitě snažit, aby situaci spravili – vznikla totiž snahou udržet na všech platformách konzistentní výkon. Neomezený počet snímků byl otázkou jediného updatu, a ten naštěstí přišel už dnes. Na updaty ale musí čekat i majitelé obrazovek s poměrem 21:9. Rozlišení 2560x1080 si se hrou zrovna netyká a to je věru značný problém.
Demoverze, teasery, je prakticky jedno, jak si chystané tituly vyzkoušíme. P.T. neměl mít s výslednou podobou pranic společného, a jaký slavil úspěch. Z hororů zmiňme třeba Resident Evil 7, respektive na veletrzích se představovalo VR demo Kitchen, to všechno byly ukázky, které razily cestu ostatním demoverzím. Nově si můžete zahrát i demo druhého Outlastu, i když vydání finální hry je v nedohlednu. Půl hodinky dlouhá ukázka představuje to základní z minulého dílu, ale přesouvá se do jiného prostředí. Pokud na průchod hrou nemáte nervy, můžete se stresovat s námi u videa.
Podobnou, ale ne stejnou cestou se vydává Microsoft. Na PC a na Xboxu totiž můžete pořídit třicetiminutový trial průměrně hodnocené novinky ReCore. Nechme hru hrou, po demu Forzy se jedná o druhý exkluzivní titul, který si hráči mohou vyzkoušet s předstihem, aniž by investovali jedinou korunku. Zda se jedná o precedens a bude se tak stávat s každou nově vydanou hrou soudit nemůžeme, pravdou ale je, že bychom rozhodně nebyli proti.
… o No Man’s Sky. Hra vyšla už před takovou dobu, a přesto plní stránky internetových magazínů. Její pokřivený osud sledujeme i my. O slibech toho bylo řečeno až až, o těch nesplněných dvonásobek, a podobně tomu bylo po celém internetu. Na Redditu taktéž. Jenže celý subreddit hry byl kvůli nenávistným komentářům uzavřen.
Ke hře se po několika týdnech vyjádřila i další významná osoba herní scény, Geoff Keighley. Kromě toho, že vcelku trefně a stručně vystihuje problémy vlastní hry – je repetitivní a nedokončená – problémem byl i Sean Murray a jeho tým. Při oznámení totiž sami nevěděli, co se hrou vlastní chtějí vytvořit, ale měli jen ohromnou porci energie.
Vodou na mlýn kritiků byla i zpráva o tom, kdo vlastně diktoval jakou cenu. O 60 dolarů si totiž neřeklo Sony, ale řekli si o ně samotní autoři. I Geoff Keighley podotýká, že mírnější cenová politika by bývala leccos změnila, stejně tak jako varianta použití nějaké verze early accessu. No uvidíme. Murray se beztak v minulosti vyjádřil, že tým na hře nepřestává pracovat, a tak se snad nějakých razantnějších změn ještě dočkáme.
Následující týdny budou o souboji, o souboji mezi Battlefieldem, Titanfallem a Call of Duty. Zatímco Battlefield všichni vítají jako znovuzrozeného mesiáše, který za sebou přivede kupu akcí z první nebo druhé světové války, Titanfall bude bojovat o přízeň fanoušků čistokrevného sci-fi. Call of Duty osciluje napříč letopočty, jak se tvůrcům zlíbí, přičemž letošní ročník posunuje hranice o značný kus kupředu. Jak se díl z daleké budoucnosti bude hrát, napoví už betaverze. Co bude jejím obsahem? Režimy Team Deathmatch, Domination, Kill Confirmed a Defender. Několik dalších novinek, jako jsou týmové mise, vesmírné mapy nebo tři různé obleky sloužící jako specializace. Co která z novinek do hry přináší, si můžete přečíst zde.
Samozřejmě moc dobře víme, že Infinite Warfare má jedno významné eso v rukávu. Remaster dílu Modern Warfare. Pokud si zakoupíte jednu z legacy edic a rozhodnete se, že oba dva díly na své konzoli prostě musíte mít, připravte se na to, že vás bude čekat promazávání vašeho harddisku. Obě Call of Duty dohromady totiž zabírají celých 130 GB. Kromě legacy edice ale evidentně nebudeme mít možnost, jak si Modern Warfare pořídit. Stojí to na oficiálních stránkách hry, spolu s informací, že k jeho hraní dokonce budete potřebovat vložený disk Infinite Wafare – tedy za předpokladu, že hru nebudete kupovat digitálně. Odlišný přístup se rýsuje třeba u série Uncharted – remasterované díly si budete moci koupit jednotlivě. Ale to jen tak na okraj.
Má vůbec nějaký smysl psát něco na závěr? Po tolika souhrnech už musíte vědět, co vám chci říct. Nejsou to jen novinky, jsou to videa, je to nový vidcast, je to další podcast, je to vše, co najdete k přečtení výše a i níže. Ale pokud jste měli pocit, že to dosud obsahem stálo za to, vězte, že následující týden to bude hukot. Čekáme recenzi Mafie od Pavla, čekáme Indi(e)kaci od Vojty, čekáme toho ještě mnohem víc. A vy čekejte s námi…
Videa a podcasty za minulý týden:Hrajte s námi: Kolekce BioShock, Hrajte s námi: Outlast 2 (demo), Vidcast #70: Praha ve hrách, Hrajte s námi: Gears of War 4, Hrajte s námi: Mafia III, hPod 555
Recenze za minulý týden:Resident Evil 4, FIFA 17, The Tomorrow Children, Gears of War 4, The Turing Test
Články za minulý týden: