Co týden dal: Dlouhé čekání na Ódina
Uplynulé týdny zrovna dvakrát pozitivní nebyly. Platí to i pro svět videoher, v němž se řešily především komplikace na straně jednotlivých studií a také bolestivé odklady chystaných titulů. O to víc potěší, když se pro změnu objeví dobré zprávy. Třeba nové termíny pro tituly The Last of Us Part II a Ghost of Tsushima.
Nedávný odklad The Last of Us Part II způsobil velké mrzení na straně nedočkavých fanoušků. Aby toho nebylo málo, objevily se také náznaky na odložení Ghost of Tsushima. V uplynulém týdnu byly obavy naštěstí zažehnány.
Hermen Hulst se totiž v příspěvku na PlayStation Blogu vyjádřil na konto obou zmíněných her. Dozvěděli jsme se nová data vydání. The Last of Us Part II je nově plánováno na 19. června, Ghost of Tsushima pak zhruba o měsíc později, konkrétně na 17. července. Důvodem je údajně uvolnění světové distribuce, ony logistické problémy se tedy patrně podařilo dostat pod kontrolu. Následně k nám také doputovala informace ohledně velikosti hry. Na disku zabere přes 100 GB volného místa.
O Joelovi a Ellie jsme slyšeli ještě v méně příjemných souvislostech. Na internet totiž unikly záběry, v nichž se oba protagonisté nachází v klíčových situacích. Těžké spoilery prozrazovaly mnohé, záběry podle všeho vypustil do světa někdo z Naughty Dog, diagnostická data naznačují, že by mohlo jít o testery.
Autenticitu uniklých materiálů následně potvrdilo samotné studio. Autoři vyjádřili velké zklamání, sledování zveřejněných nahrávek je dle jejich slov velmi smutné. Reagovala i Sony. Zveřejněné záběry podle vyjádření narušují tvrdou práci vývojářů a zároveň kazí zážitek fanoušků po celém světě. S tím se nedá než souhlasit. Autoři také vyzvali, aby se všichni sledování a sdílení těchto záběrů vyhnuli.
Velkou událostí bylo bezesporu oficiální představení dalšího dílu série Assassin’s Creed. Ubisoft zabojoval o pozornost vskutku originálním způsobem. Ve středu spustil speciální stream, na jehož konci se měly objevit klíčové detaily k pokračování populární série. Ke streamu zasedli také Pavel s Davidem, celých osm hodin vydrželi sledovat počínání umělce s přezdívkou BossLogic. Spolu s nimi obdivovali jeho schopnosti snad všichni fanoušci asasínské série. Těžko soudit, zda se vyplatilo vydržet až do konce, odhalen byl totiž pouze název chystaného dílu.
Vyhlížený trailer k Assassin’s Creed Valhalla byl ukázán až o den později. Ještě před tím se Ubisoft pochlubil důležitými detaily. Z příspěvku na Twitteru vyšlo najevo, že vikingské dobrodružství připravilo studio Ubisoft Montreal. K ruce však mělo dalších 14 studií, což významně napovídá o velikosti dalšího dílu.
Trailer pak předvedl vikingské válečníky v akci. Tažení do Anglie předznamenává, že se právě zde bude odehrávat podstatná část děje. Bohužel nedošlo na gameplay ukázky, na ně si budeme muset počkat do příštího týdne. Hráč se chopí postavy jménem Eivor, přičemž bude mít možnost hrát za muže i za ženu. Sám bude trnem v oku Alfréda Velikého, jemuž jeho návštěva velkou radost nedělá. Součástí zážitku budou nájezdy, obstarávání vlastního útočiště i politikaření.
Můžete se spolehnout, že bude následující týden lemován dalšími detaily, s nimiž Assassin’s Creed Valhalla získá jasnější obrysy. Hra vyjde na současné i budoucí generaci konzolí a na Stadii. Na PC pak bude k dispozici v rámci Epic Games Store a Uplay.
Microsoft v týdnu zveřejnil důležitá čísla z uplynulého čtvrtletí. Z nich vyplývá, že si herní divize udržuje stabilní výkon. Ředitel Microsoftu Satya Nadella měl zajisté radost také z pokoření důležitého milníku. Pochlubil se totiž, že služba Xbox Game Pass koncem března sdružovala 10 milionů předplatitelů. Služba Xbox Live pak hlásila úctyhodných 90 milionů aktivních hráčů.
Čísla jistě potěšila také Phila Spencera. Ten už se ale plně soustředí na Xbox Series X. O nové konzoli poslední dobou pravidelně vypouští informace na Twitteru. Z posledního příspěvku vyplývá, že si hodně slibuje od technologie ray tracing, jako velmi důležitou vnímá také odezvu vstupu od uživatele. Spolu s výkonem procesoru, DLI a SSD diskem půjde dle jeho slov o dramatickou změnu v pocitu z hraní. Dokonce ji připodobnil k přechodu z 2D na 3D.
Hráči jsou však momentálně zvědavi především na obsah. Bez něj je nová krabice zkrátka k ničemu. I v tomto případě chystá Microsoft velmi brzy vyložit karty. Stane se tak příští týden ve čtvrtek v pět hodin večer. Připraven je totiž další Inside Xbox, jehož program se tentokrát bude soustředit na next gen tituly. Mimo jiné se objeví také ukázka z Assassin's Creed Valhalla.
Krom oznámení nových termínů pro exkluzivity mířící na PlayStation jsme se dozvěděli také o dalších hrách, které se brzy chystají na svou premiéru. Jde například o Destroy All Humans!, akční adventura vyjde již o prázdninách, invaze agresivních mimozemšťanů započne 28. července na PC, PS4 i Xbox One.
Ještě dříve k nám naklušou odvážní trpaslíci z kooperativní záležitosti Deep Rock Galactic. Těžba nerostů a s ní spojený boj o život započne už 13. května, do procesu se mohou zapojit hráči na platformách Xbox One a PC.
Oznámen byl také duchovní nástupce Her Story. Na dílo Sama Barlowa bude chtít brzy navázat Jessika, hra, na níž pracují vývojáři ze studia Tritrie Games pod záštitou Assemble Entertainment. Jak už asi tušíte, Jessika je mrtvá. O tom, co se stalo, by mohl něco vědět její notebook. Jessika sice nemá konkrétní datum vydání, na Steamu by se ale měla objevit už během léta.
Objevil se také náznak dalšího příspěvku v sérii Battlefield. Z minulého týdne už víme, že se vývojáři připravují na implementaci posledního updatu, po němž bude podpora pro Battlefield V ukončena. Dosud nebylo jasné, na kdy mají v DICE naplánované vydání následujícího dílu. Z posledních informací to vypadá, že bychom se mohli dočkat už v roce 2021.
Oznámení Assassin’s Creed Valhalla by mohlo předznamenávat skutečnost, že se věci opět dávají do pohybu. Příští týden nás přitom čeká neméně důležitý okamžik, na představení next gen titulů se chystá Microsoft. V úterý navíc vychází Someday You'll Return od českého studia CBE Software. Hrejte s námi!