Český herní průmysl nadále roste, už zaměstnává více než 2000 lidí
Novinka Český herní průmysl nadále roste, už zaměstnává více než 2000 lidí

Český herní průmysl nadále roste, už zaměstnává více než 2000 lidí

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

22. 6. 2021 15:05

Dnes proběhla tisková konference Asociace českých herních vývojářů a jako každý rok odhalila zajímavá data spojená s vývojem počítačových her v České republice. Ta ukazují, že místní herní trh dále roste, jeho obrat se zvýšil o 17 % na 5,3 miliardy korun. Herní průmysl tu také zaměstnává stále více osob, celkové množství profesionálů přesáhlo dva tisíce.

Reklama
Reklama

  • Asociace českých herních vývojářů zveřejnila tiskovou zprávu za loňský rok
  • Český herní průmysl nadále roste, obrat dosáhl 5,3 miliardy českých korun
  • Trpí ale nedostatkem schopných a kvalifikovaných tvůrců

Ostře sledovaným trendem byl vliv pandemie koronaviru. Ta nakonec neměla na místní průmysl tak negativní dopady, jak asociace očekávala. Průmysl i v nepříjemné době rostl. 44 % studií uvedlo, že na ně koronavirus neměl žádný dopad, 18 % studií dokonce tvrdí, že z podmínek loňského roku profitovaly.

Český herní průmysl nadále roste, už zaměstnává více než 2000 lidí

Hernímu vývoji se u nás věnuje 118 studií, během loňského roku jich přibylo sedm. Celkem vzniklo 330 nových pracovních pozic, přičemž je tradičně nejvyšší poptávka po programátorech a graficích. Stále pak platí, že má drtivá většina týmů méně než 10 členů. Naopak jen 1 % studií zaměstnává více než 250 osob. Zajímavé je, že desetina místních týmů je pobočkou zahraniční společnosti. Naopak 5 % místních společností má nějakou pobočku za hranicemi. Zhruba dvě třetiny tvůrců jsou češi, převažuje vysokoškolské a středoškolské vzdělání, průměrný věk se zastavil na 30 a 84 % herního průmyslu u nás tvoří muži.

A co outsourcing? Tady je situace poměrně jasná. Česká studia si nejčastěji nechávají externě tvořit zvuk s hudbou, lokalizaci a vizuály. Naopak do světa “vyvážíme” programování a game design.

Český herní průmysl nadále roste, už zaměstnává více než 2000 lidí

Za loňský rok v České republice vyšlo 58 her (plných verzí i early accessů) a ve vývoji je dalších 182. Do příštího roku by se dle odhadů asociace měl obrat zvýšit o další půlmiliardu. Problémem ale zůstává nedostatek kvalifikovaných a dobře vzdělaných zaměstnanců v některých pozicích, které je potřeba obsazovat zájemci ze zemí mimo Evropskou unii. 

„Nemáme bohužel efektivní systém, který by dokázal vytvářet dostatek nových českých zaměstnanců. Chybí kvalitní vzdělávání i další alternativy pro generování nových zaměstnanců. Například
rekvalifikace, které mohou být zajímavou příležitostí pro lidi z jiných sektorů, kde jsou vlivem
pandemie nuceni propouštět. Firmy tak nyní obsazují vybrané pozice lidmi ze zahraničí. České herní
odvětví je v globálním měřítku dostatečně atraktivní a konkurenceschopné, proto se firmám daří tyto
zahraniční pracovníky získávat,“ komentuje současný stav předseda asociace Pavel Barák.

Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz