Český Afterglitch má hned dvě nominace na ceny festivalu nezávislých her IGF
i Zdroj: Press kit / Afterglitch / Hangonit
České hry Afterglitch Novinka Český Afterglitch má hned dvě nominace na ceny festivalu nezávislých her IGF

Český Afterglitch má hned dvě nominace na ceny festivalu nezávislých her IGF

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

25. 1. 2023 10:20

Nezávislý sólo projekt Afterglitch českého vývojáře Vladimíra Kudělky zaujal i v zahraničí. Experimentální titul byl totiž nominován hned ve dvou kategoriích do cen IGF Awards, tedy festivalu nezávislých her v San Franciscu.

Reklama

  • Český Afterglitch drží dvě nominace v cenách IGF
  • Vyhlášení proběhne v březnu v San Franciscu

Konkrétně český titul zabojuje o vítězství v kategoriích Excellence in Visual Art (Nejlepší výtvarné ztvárnění) a Nuovo Award (Nejinovativnější hra). V první kategorii se postaví třeba velmi úspěšnému Tunic nebo artovým záležitostem How Deep Is the Dark Water?, Potionomics či To Hell With the Ugly. 

Mezi inovacemi se zase pokusí prosadit v konkurenci zajímavých experimentů Betrayal at Club Low, He Fucked The Girl Out Of Me či Queer Man Peering Into a Rockpool.jpg. 

Rychlý pohled mezi nominované ukazuje, že se většina her silně vymyká klasické produkci, i když mezi nimi najdeme také velmi známá jména. Kromě zmíněného Tunic třeba Immortality (kategorie vyprávění) nebo Neon White (design). Tunic je s třemi nominacemi nejúspěšnější hrou. To jen potvrzuje, že jsou dvě nominace pro Afterglitch obrovský úspěch.

“Afterglitch je experimentálně explorativní sci-fi videohra z pohledu třetí osoby, v níž hrajete za astronauta, jehož multidimenzionální cesta za mimozemskou civilizací je důležitější než cíl. Hra je inspirována utopickou science fiction ilustrací z druhé poloviny 20. století a tématem hyperprostoru v moderním výtvarném umění. Titul je aktuálně dostupný na konzole Xbox a počítače se systémem Windows,” zní oficiální popis tiskové zprávy.

“Ve svých pracích se dlouhodobě pokouší o narušení stereotypů nejen ve vizuálním zpracování videoher, ale i jejich level designu. Mnohdy se tak dostává až na samotnou hranici mezi herními dogmaty a interaktivními instalacemi,” popisuje zpráva tvorbu Vladimíra Kudělky.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama