Casual je zajímavějí než mainstream
Herní casual trh loni podle banky Digi-Capital dosáhl významného milníku ve svém zhruba pětiletém rozvoji. V součtu hodnot všech investic do herního průmyslu si v roce 2011 ukousl již tu větší polovinu, jinými slovy se stal investičně nejatraktivnější oblastí v herním byznysu.
Banka se za růstem casual hraní ohlíží ve své aktuální ekonomické předpovědi pro 2012. Uvádí, že hodnota casual trhu je nyní u investic 57 procent z celku a ve firemních akvizicích a fúzích je to 45 procent.
Druhou nejatraktivnější herní oblastí je nyní z investorského hlediska mobilní hraní, které si z celkové hodnoty trhu ukusuje třicetiprocentní podíl. Co se však týče firemních akvizic, netočí se v něm zatím příliš velké peníze. Mobilní byznys je přeci jen stále ještě velmi mladý, stejně jako soukromé společnosti v něm.
Zde ho předhání i svět onlinových her, který ale naopak neláká investičně. Výroba a provozování velkých MMO her je velmi riskantní, jen velice málo titulů si dlouhodobě udrží dostatek platících zákazníků.
Digi-Capital svojí zprávou nepřímo vyzívá velké herní firmy z klasického mainstreamu, aby nástup sociálního hraní v čas zachytily. Například Electronic Arts tak činí. Nákupem společností Playfish a PopCap si buduje svoji vlastní casual sekci.