Carmack: VR hry musí mít přidanou hodnotu
John Carmack, jeden z legendárních herních vývojářů, který stojí za legendárním Doomem, pracuje od roku 2013 pro společnost Oculus. Pokud sledujete moderní technologie, víte, odkud vítr vane. Oculus totiž stojí za jedním z průkopnických VR headsetů Oculus VR. I proto má Carmack k tomuto tématu co říct. Nově má vzkaz pro vývojáře - měli by se chytnout za nos a vytvořit pro VR něco, co hráči dosud neviděli.
Tato slova padla na konferenci Oculus Connect, která se konala už o víkendu. Vývojáři, kteří vyvíjí hry pro VR, by se měli dlouze a pořádně podívat na to, co dělají, a vybičovat se k tomu, aby to udělali co nejlépe. Doslova prohlásil, že by na sebe měli být o poznání tvrdší, než jsou doposud. „Prozatím se vezeme na to, že jde o novinku, o něco, co lidé dosud neviděli,“ přiznal sebekriticky.
„Ale musíme se začít ptát a hodnotit sami sebe. Můžeme na VR vytvořit něco, co by mělo stejnou - nebo větší -hodnotu, než jiné ne-VR hry?“ tázal se Carmack řečnicky. Poukazoval tak na to, že mnoho VR aplikací by bez prvotního nadšení ze samotné VR technologie na trhu neuspělo a prakticky by nenabídlo žádnou přidanou hodnotu. Pokud má být VR úspěšné, tento fakt se musí změnit.
Podle Carmacka se vývojáři musí ujistit, že jejich hry objektivně dosáhnou určité kvality, a neohánět se jen tím, že jde o VR. Za jeden takový prvek, který by se měl zlepšit, považuje načítací časy. Ty u mnoha her dosahují až třiceti vteřin, což je nedostačující.
„Vezměte si to z jiné stránky - představte si, že by se váš telefon odemykal pokaždé 30 vteřin, když jej použijete. Existuje poměrně mnoho aplikací, které jsou dobré, vypadají dobře a stejně jsem je přestal hrát, protože se neustále zdlouhavě načítaly,“ přiznává dále. Jejich délka by měla být maximálně o deset sekund kratší, ale cokoliv, co se vejde pod 20 vteřin, je přijatelné. Samozřejmě, čím kratší, tím lepší.
Pokud se mají VR na trhu uchytit, musí se situace změnit. Pokud se najdou lidé, kteří si relativně drahá zařízení (do nichž ale řadíme i PS VR, byť je nejlevnější) koupí, a posléze zjistí, že prakticky nic nenabízí a jejich obsah nestojí za investované peníze, těžko si nějaké pozdější revize těchto přístrojů koupí. VR by tak skončilo jako módní výstřelek, který skončí bez toho, aniž by se jakkoliv mohlo posouvat a vyvíjet dále.