Capcom zaznamenal větší obrat než loni
S půlnočním úderem Silvestra, potažmo Nového roku, začaly velké firmy bilancovat, jak že si v roce 2015 stály. Další do party se nyní hlásí Capcom, a jak to tak bývá, firmy se mnohem raději chlubí ziskem než-li nějakou ztrátou, a tak tento japonský vydavatel není výjimkou. Od dubna do prosince totiž zaznamenal devatenáctiprocentní nárůst oproti loňskému roku v témže období.
Společnost vykázala nárůst na 57 miliard jenů (okolo 11 a půl miliardy korun), tj. o 9 miliard více, než v roce 2014, kdy společnost vykázala 47,8 miliard (necelých 10 miliard)
Za těmito čísly stojí kromě nárůstu objemu prodejů na mobilních trzích i nárůst počtu samotných hráčů. Ten si společnost odůvodňuje zejména různorodostí své nabídky, která „láká ženy, celé rodiny a seniory“. Společnost se kromě jiného zaměřila na zefektivnění procesu vývoje všech titulů, a tak se náklady na jejich vývoj snížily, stejně tak jako doba, po kterou jsou hry v rukách samotných autorů.
Digitální prodeje her Capcom popisuje jako „výdělečné“. Monster Hunter X, který v Japonsku odstartoval v listopadu 2015, je popisován jako „největší hit“ a dosáhl prodejů v objemu 3,2 milionu prodaných jednotek, a překročil tak původní odhad dvou a půl milionu.
Další hry Monster Hunter 4 Ultimate a Resident Evil Revelations 2 celosvětově prodaly přes 500 tisíc každá. A takové prodeje Monster Hunter Explore na Androidech a iOS dosáhly 3 milionů stáhnutí.
Největším želízkem v ohni je pro Capcom Street Fighter V, kterému společnost předpovídá 2 miliony celosvětově prodaných kusů. Hry se dočkáme na PS4 a na PC již 16. února.