Capcom se omluvil za DRM ochranu
S DRM ochranou neexperimentuje pouze Ubisoft. Minulý týden vyšlo najevo, že jistou formu ochrany používá také Capcom. Bojovku Final Fight Double Impact staženou na síti PlayStation Network není možno hrát na jiném účtu, než na jakém byla zakoupena. Hra navíc před spuštěním vyžaduje připojení k internetu. To se hráčům samozřejmě nelíbilo. Ozvali se tak a celá kauza se dostala i do médií.
Dnes se Capcom omluvil, avšak pouze za to, že zapomněl na vše upozornit: „Capcom by se rád formálně omluvil zákazníkům za problémy s PS3 verzí Final Fight: Double Impact,“ uvedla firma v prohlášení. „Typicky se oznámení o nutném připojení k PlayStation Network objevuje v úplném popisu produktu při jeho stažení z PlayStation Store. Bohužel jsme při připravování obsahu tento detail přehlédli. Neobjevil se tak ve verzi hry pro Severní Ameriku a pro Asii. V evropské verzi ale byl. Capcom se měl ujistit, že je toto upozornění přístupné a upřímně se za toto přehlédnutí omlouvá.“
„Tento ochranný mechanismus byl použit už v mnoha hrách na PlayStation Store. Když jsme zjistili, že chybělo upozornění, ihned jsme situaci společně se Sony napravili,“ vysvětlil dále zástupce společnosti. Capcom už dříve komentoval omezení takzvaného PSN sharingu, tedy přenesení jednoho titulu mezi různými účty. „Toto DRM bylo použito k boji s v posledním roce přebujelým PSN Sharingem. Nebudeme to dělat se všemi hrami, ale jedinou možností jak zhodnotit dopad, bylo ochranu zkusit s první vlaštovkou.“ Výsledky tohoto „testíčku" nám zatím nejsou známy.