"Call of Juarez: The Cartel byla chyba"
Šéf polského vývojářského týmu Techland Paweł Marchewka se v rozhovoru pro Eurogamer nečekaně upřímně vyjádřil na konto podprůměrné střílečky Call of Juarez: The Cartel, která je pro nás v redakci už několik let synonymem pro naprosto nesmyslnou a zpackanou hru.
Hra z roku 2011 pro PC, X360 a PS3 se naprosto nepochopitelně vzdala westernové tématiky ve prospěch tuctového příběhu z prostředí války drogových gangů na mexicko-americké hranici. Ačkoli si vývojáři snažili uchovat část kouzla divokého západu, výsledkem byla bizarní a nepodařená akce, jejíž reputaci musel o dva roky později napravovat už znovu tradičně zaměřený Gunslinger, což byl ovšem ve srovnání s předchozími díly menší počin.
Zpětně se Marchewka nebojí Cartel označit za nedokončenou chybu. “Nebyla to špatná hra, ale nebyla hotová, když jsme ji vydali,” přiznává otevřeně. To ovšem neznamená, že by se Techland k této sérii nechtěl vrátit. “Značku vlastníme spolu s Ubisoftem,” upozorňuje. “Musíme se společně rozhodnout, kdy bude nejlepší čas udělat další verzi Gunslingera. Pravděpodobně zůstaneme věrní stylu posledního dílu,” doplnil.
Podle Marchewky právě Gunslinger dokazuje, že značka Call of Juarez má stále potenciál, pokud se s ní nalož správně. K sérii by se proto Techland rád jednoho dne vrátil, ačkoli to zatím nemají bezprostředně v plánu. “Známe tenhle žánr, milujeme ho a rádi bychom se k němu vrátili. V tuto chvíli ale máme důležitější věci, kterými se musíme zabývat,” dodal.