bully-pod-palbou-kritiky
Novinka Bully pod palbou kritiky

Bully pod palbou kritiky

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

1
Reklama

Od vydání PS2 verze hry Canis Canem Edit (Bully) uběhl rok a s chystanými verzemi pro Xbox 360 a Wii se začíná opět zvedat vlna nevole proti „násilným“ hrám. V novinovém článku plátku The Daily Telegraph popisují odpůrci nové Bully za ještě více realistické, nežli v případě předchůdce a dále upozorňují na to, že hra přímo vybízí k útokům na spolužáky a učitele. Dalším důvodem kritiky je také ono slůvko Bully v názvu, které ve slangové angličtině znamená drsnou šikanu. Niall Cowley z nadace BeatBullying řekl: „Jsme opravdu znepokojeni tím, že byla tato hra vůbec vyrobena. Někteří hloupí lidé si asi mysleli, že to bude legrace, ale ve výsledku to znamená jen tvrdou práci pro organizace jako je ta naše.“ K veřejné nevůli proti hře pak opět potvrdily obchody PC World a Currys, které nehodlají hru Bully prodávat; ostatně, stejným způsobem naložili i s PS2 verzí.

Prostor však musíme dát i vývojářům z Rockstaru, kteří se brání tím, že všechno je ve hře hodně nadsazeno a má to být zkrátka komedie, nikoliv žánrově vážný titul. „Není to hra na šikanu. Je to hra o příběhu chlapce, který tráví svůj první rok na nové škole, chrání děti od dalších postav ve hře… Víte, lidé by měli být schopni vytvořit si vlastní názor a pak hru soudit. Nejlépe pěkně s nadhledem,“ uvedl mluvčí Rockstaru.

A co si myslíme my? V první řadě nám trochu uniká, odkud vzali odpůrci informaci, že nový díl je ještě více realistický, než jeho předobraz. Pokud víme, uvolněna ještě nebyla ani review verze hry a soudit podle obrázků, které, ano, vypadají lépe, se nám příliš nezdá. Za druhé, objevil se názor, že společnost BeatBully si prakticky pouze hraje na svatou, utrácí spoustu peněz za akce s velkými celebritami a výsledky práce se stále nedostavují v efektivní míře. No a nakonec, po zahrání Bully na PS2 musíme i my shledat hru především zábavnou, nikoliv zaměřenou na výuku šikany… Ať tak, či tak, vbřeznu budeme mít všichni jasno.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama