Zpět na článek

Diskuze: „Bottleneckem konzolí nebylo SSD, ale CPU"

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
18. 5. 2020 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Tady jde přeci o to, že máš nepoměr mezi tím co zvládne GK a procesor... Tj jako kdybys měl kamion, do kterého můžeš naložit 25t nějakého materiálu, ale současně by měl tak slabý motor, že by s těmi 25t nepřejel žádnej kopec... V tu chvíli nedává smysl, abys v něm těch 25t vozil a tedy ten prostor v něm měl...

A tak je to i u těch her... Pokud ti konzole dokáže zobrazit krásnou scénu náročnou na grafiku, ale začne se ti sypat v náročnější scéně na procesor... Tak najednou je ti ta grafika k prdu, když ji nemůžeš využívat v průběhu celé hry... Taky si nepostavíš PC s Intel Celeron a 2080ti... Protože je to kravina, nikdy bys tu 2080ti s takovým procesorem nevytížil... A to není chyba vývojářů, ale chyba toho kdo takový PC navrhl... Je potřeba myslet na nějaký balance...

A architekti současné generace tohle nezvládli... I minulá generace měla silnější procesor, tak o čem se tu bavíme ?

Jakože samozřejmě bylo by možné dělat hry doslova na míru, které by nabízeli krásné Potěmkinovi vesnice, ale to by pak nemohli vzniknout skvosty jako RDR2, Zaklínač 3 apod... To se ještě bavíme v kontextu toho, že je meta 30fps... Tj. prostě úplně mimo...

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
18. 5. 2020 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h4nsasjks: Všechny 3 PS1 Tekkeny běžely na 60 FPS, teda aspoň v NTSC regionech, v PAL regionech (tedy i u nás) to mělo 50 FPS.

Jinak ano, kdo chce, tak to dá na "všem", akorát to bude vyžadovat nějaké kompromisy a/nebo hodně umu. Samozřejmě v rámci rozumu, není třeba to hnát do absurdna.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
18. 5. 2020 06:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h4nsasjks: Mě nepovídej nic o parametrech a vlivu na výkon, hraju Resident Evil 2 na DUAL-CORE, jak co ovlivňuje výkon znám dokonale. Teďka jsem vyšteloval konečně SOUL CALIBUR 6 na 60 FPS.

U toho počtu jader to má u konzolí daleko větší význam než u PC, když se koukneš na rozpis jak jádra využívá KILLZONE nebo UCHARTED, jsou všechny využitý. Jedno jede zvuk, dvě grafiku, další AI nepřátel a nejede přes to vlak. Zatimco já hraju furt na dvou jádrech a jediný, co jsem nerozchodil je MONSTER HUNTER: WORLD, takže u PC je asi daleko podstatnější ta frekvence jelikož hry můžou mít výhody na PC z více jader, ale dost her na to neni stavěnejch a využívá hrubej výkon. Efektivní programování a využití X jader na PC neexistuje. Jo existuje v CINEMA 4D nebo PHOTOSHOPU tam se to dá nastavit velmi pěkně, u her s stim moc nesetkávám.

Na PC je víc jader "OPTIONAL", takže se hry postavěj na nižší výkon a pak se přidávaj "výhody" lidem s jádrama. Zatimco SONY HRY jsou (exkluzivní) stavěny od začátku na 6+ jader, a to na PC neni. Že by se postavila hra, co mě nepustí s dvoujádrem.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
18. 5. 2020 05:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h4nsasjks: Nevim nic o procesorech současné generace, jen vim že neznám nikoho, kdo by měl doma PC "s bájnými" 4K 60 FPS, když nad tím přemýšlím neznám nikoho kdo by měl doma dobrý PC. Pár lidí má slušnej stroj, ale většinou o tom ani neví a maj ho zaflákaný bordelem z internetu. Pár lidí se v tom zase vyzná, ale jejich PC je v podstatě celá místnost plná komponentů a kabelů.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
17. 5. 2020 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chvilku sem tady nebyl a vidím, že si je furt přeměřujete :D
Tak kdo vyhrál? Ať to nemusím číst celý? :D

jirisvec77@seznam.cz
jirisvec77@seznam.cz
Level 1 Level 1
17. 5. 2020 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: seš prostě nejlepší chlapče. Jen se s tím ostatní prostě ještě nesmířili. Chápu tvoji frustraci. Držím ti pěsti!

miburak@seznam.cz
miburak@seznam.cz
Level 1 Level 1
17. 5. 2020 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.Mate: Kdyby jsi tomu rozuměl, tak víš, že nejde jen o rychlost. :D Ve výsledku to speciální SSD na PS5 využijí jen exkluzivity a multiplatformy pojedou všude stejně co se týče SSD. To že na PC a XSEX budou hry vypadat lépe je krutá realita.

.Mate
.Mate
Level 1 Level 1
17. 5. 2020 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: ja nevim jak dokazes spravne pochopit psany text. Ale prijde mi ze moc ne. Nepsal jsme ze PS5 ne o Xsx bude v dobe vydani vykonejsi nez pc. To si ani nemyslim. To je nejaka tva fantazie. A jak jsem rikal revoluci spatruji v to ze ted bude mit rychly ssd disk vetsina hracu, coz do ted neplati. Takze s tim programatori muzou poucitat a vyuzovat toho. Co jak se zda tak delaji. Ale vzhledem k tomu ze ty vzdycky na jiny nazor reagujes tak jak reagujes, tak nema smysl s tebou vest rozumnou diskuzi. Ále aspon mi nepodsouvej nejake tve fantazie.

.Mate
.Mate
Level 1 Level 1
17. 5. 2020 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878:
M.2 NVMe PCIe 4.0 ... speed 5 GB/s
PlayStation 5 SSD... speed 5,5 GB/s,
XSX ssd .. speed 4.8 GB/s

Nevím kde vidíš problém, stačí porovnat čísla a zjistíš, že platí to co jsem napsal.

Jinak revoluce to je. Protože teď bude mít většina hráčů rychlý SSD disk (XSX, PS5, Hráči co investují na PC). Takže v průběhu implementace se s tím může patřičně nakládat a využít toho. Což před tím nebylo možné, když takto rychlé ssd reálně nikdo nevlastnil.

Ale tobě se to těžko vysvětluje, protože když slyšíš slovní spojení konzole + technologický pokrok, tak ti hned přepne a jedeš to svoje. Ale PC tohle a PC tohle a to už jsem tam dávno měl, hraji GTA 5 v 60fps a 4K a prostě pc. A lidi ze sony lžou, microsoft lže, Epic Games lže, EA games lže, Ebb Software lže, Ubisoft lže a všichni ostatní co tvrdí, že ssd v konzolích je přelomové pro hraní také lžou. Jediný komu se dá věřit tak je Nvidie že? :D Ale realita je taková, že na 4K dosáhne asi 1% pc hráčů a to více jako z půlky ve 30fps. Většina hráčů na pc hraje v rozlišení 2K. Což v klidu dává XOX v hodnotě 9 tisíc Kč.

.Mate
.Mate
Level 1 Level 1
17. 5. 2020 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bestiality: Co se ti na tom nezdá? Sony a Microsoft, nic nového nevymysleli, prostě akorát posunuli v rámci rychlosti disků hranice dál. Normální evoluční krok. Na PC tyto disky samozřejmě také časem přijdou. A to rychlé načítání dat z disku, není jen díky SSD, ale také řadiči. Jinak se mi libí, že zpochybňuješ jednu z vlastností, která už jen několikrát potvrzená nezávisle na sobě, místo toho aby ses podivoval nad řečmi okolo 4k 60fps, 3D zvukem a nebo třeba ray tracing, o kterých se zatím jen mluví.

GreyDadel
GreyDadel
Level 1 Level 1
16. 5. 2020 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bottleneckem? Nestačilo napsat "brzdou"?

rohaac@seznam.cz
rohaac@seznam.cz
Level 1 Level 1
15. 5. 2020 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Když nosíš trenky a ponožky s vyšitým logem Sony je ti nějaké CPU/GPU/RAM jedno. Spousta konzolistů ani neví co je to framerate. Nic ofenzivního jen říkám

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
15. 5. 2020 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V herních ukázkách Scorn hry jsem neviděl nic tak náročného na CPU.
Tak si myslím, že spíš měli celou dobu problémy s financováním.

catmeows
catmeows
Level 1 Level 1
15. 5. 2020 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

....

rohaac@seznam.cz
rohaac@seznam.cz
Level 1 Level 1
18. 5. 2020 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na všetko treba špecialistov :D My tady máme samé odborníky. My jim nerozumíme, ale my jim věříme. Co nám zbývá když nemáme tlumočníka. My je stejně jednou vyhodíme.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
18. 5. 2020 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: SANK YO ! :)

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
18. 5. 2020 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Jasné můžeš mít milion fps na 1 statický obrázek... :)

Ale o to přeci nejde... Snad každý chápu, že výkon se rozděluje mezi procesor a GK... A v současné generaci to vybalancované dobře.

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
18. 5. 2020 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr NN: Člověk aby se v podstatě divil, že vůbec nějaký HW vychází... Kdo chce, tak dá 4k 60fps na všem...

Jinak toho Tekkena na PS1 jsem hrál, těm 60fps se mi nechce věřit, ale možné to je... Ta hra je z dnešního hlediska maximálně odporná, ale čert vem, tehdy jsem ji měl moc rád... Nicméně jedná se o hru, kde se pohybují 2 postavy, před pozadím... Těžko to srovnávat s čímkoli v dnešní době...

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
18. 5. 2020 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr NN: No co na to říct... Říkáš, že u konzolí je počet jader důležitější... Ale uvedeš dvě exkluzivity, který jsou ještě k tomu striktní koridor... Tam předpokládám není problém odladit, aby byl na scéně vždy určitý počet NPC apod...

Řeší se takové věci, že když v RDR2 dojedeš do města, tak ti začnou kolísat fps, řešilo se to tuším i v zaklínači apod... Velké multiplatformní hry, měly problém na současném HW udržet stabilních 30fps... A to pro ně byly konzole primární platformou...

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
18. 5. 2020 05:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DOOM. 60 FPS na konzolích, grafika super, ale je mi jasný, že se nové studio s NULA projekty na kontě musí na něco vymluvit a vysvětlit tak, proč takovej "kosočtverec" vyráběj šest let a pořád jim to jede 1 snímek za 5 sekund.

60 FPS se dalo i na PS1 (TEKKEN) PS2 (VIRTUA FIGHTER 4, MGS2) nebo GAMECUBE (METROID PRIME 1,2) jenže je jednodušší udělat 15 FPS a říct, že konzole stojí za vyližkoště. A proto, kdo má 60 FPS na konzolích je PAN PROGRAMÁTOR a kdo to nemá je DĚLNÍK VE ŠROUBÁRNĚ.

Je jedno jakej JE / BUDE výkon konzolí, s tím jak se do her budou přidávat další a další zbytečné efekty, 60 PFS budou mít vždy jen ti nejlepší.

.Mate
.Mate
Level 1 Level 1
17. 5. 2020 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@miburak: Detroit a Heavy rain dela spolecnost Quantic Dream, ktera se se sony domluvila na rozvazani spluprace a tyto znacky uz sony nepatri. Na pc si to vydali pak sami.
Death Stranding byla jen casova exkluzivita. A predator nebyla ani exkluzivita to je sragora:D

Jinak ja si zadne iluze nedelam. Urcite existuje nejaka dohoda mezi epicem a Sony. Microsoft ma vlastni store, takze si bude vydavat hry tam, pro to epic citi vetsi sanci u sony. Na druhou stranu sony vyuziva ve first party titulech vetsinou vlastni engine, naopak microsoft pouziva unreal engine. Takze bych videl dohodu i tam. Jsou to zkratka firmy co chteji profitovat.

Me jde jen o to, ze kdyz ukazou ukazku z noveho enginu na PS5 a jsou nadseni jak to tam dobre jede a ze je tohle a tohle co jim to umoznilo. Tak neni prece potreba hned nazyvat je lhari a hejtit, navic kdyz tp vypada fakt dobre. Vzdyt to vubec neznamena ze na pc xsx to nebude vypadat stejne nebo lepe. Takze misto aby lidi byli paf z toho ze konecne neco po graficke strance vypada jako nexgen, tak radsi hledaji nejakou konspiraci za tim, ze to ukazali zrovna na PS5. A vzhledem k tomu ze rikali, ze ukazka je hratelna a v budoucnu ji mozna nabidnou i hracum k vyzkouseni, tak bych je neosocoval z nejakych lzi.

miburak@seznam.cz
miburak@seznam.cz
Level 1 Level 1
17. 5. 2020 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Ještě reakce k Epicu, Sony jelikož poslední dobou vydává své hry jen na Epicu, tak tam asi nějaká spolupráce bude. Nakonec to dopadne tak, že u PS5 bude SSD disk bržděn grafikou a procesorem.

adamkohorny95@gmail.com
adamkohorny95@gmail.com
Level 1 Level 1
17. 5. 2020 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.Mate: @red-icius: Chalani po toľkých rokoch by ste mohli vedieť, že firmy ako Microsoft, Sony atď. budú svoje produkty nazývať slovami revolúcia a podobne aj keď to ma ďaleko od reality. SSD je super vec, je super, že sa ho konečne dočkali aj konzoly. Spraví konzolu pohodlnejšou, rýchly boot softu, konečne rýchle a plynulé menu, minimálny loading v hrách, viac hier sa zrejme dočká megatextúr (Jedinečný balík textúr objektu) , menej otravných pasáží v hrách kde nič poriadne nerobíš a slúžia ako skryté loadingy (skákacie pasáže Uncharted, Tomb.) Ale to je viac menej všetko, žiadny bottleneck kvóli pomalšiemu SSD v Xbox to je absolútna blbosť, realita bude rozdiel pár sekúnd v loadingu, môžu to využiť ešte v pár featurách ale nič zásadné. Každý kto sa troška rozumie vie, že tie SSD sú v realite najmenší posun, najviac čo bude zaujímať vývojára bude jednoznačne CPU, ktoré bolo poddimenzované pri vydaní PS4 a Xbox One. Teraz dostali konečne slušný procesor ktorý sa rovná dnešným mainstream procesorom. A hlavne čo by som bol rád, keby vďaka procákom konečne vychádzala poriadna AI, na ktorú už teraz majú výkon. Grafika je tiež super, je dosť výkonná pohybujeme sa úrovni 2060s až 2070s. Za ďalšie obrovské plus považujem to, že architektúra konzol je už prakticky identická s PC a nikto neskúšal vlastnú architektúru čo by bola dnes už samovražda (mrk mrk ps3) a portovanie hier bude oveľa jednoduchšie, čo sa podpíše na optimalizácií. Myslím, že toto bude najzaujímavejší súboj konzol aký sme tu zatiaľ mali a bude zábavné to sledovať.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
17. 5. 2020 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.Mate: Jaká fakta? Ta od Sony jako ty? Ne děkuji, opět vtipné s tebou diskutovat. Víš, že tady už máme M.2 NVMe PCIe 4.0, že jo? Ale ty si klidně věř tomu, že PS5 přijde s nějakou revolucí a s něčím, co tady ještě nebylo. Máš přece "fakta" od Sony a od Sweeneyho.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
17. 5. 2020 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bestiality: dokud to nikdo neviděl, tak vědět nic nemůžeš a pokud to Epic vyvojáři sami ve SVÉ prezentaci (několikrát) řekli taky, tak nevím, proč by zrovna oni měli něco za Sony vymýšlet za PR žvásty .. ale samozřejmě, můžeš věřit čemu chceš, to ti nikdo nebere..

Reklama
Reklama