boj-o-evropsky-konzolovy-trh-na-dohled
Novinka Boj o evropský konzolový trh na dohled?

Boj o evropský konzolový trh na dohled?

sleepless.

sleepless.

16. 6. 2006 07:14 2
Reklama

Nejednomu hráči v Evropě musí nutně připadat, že je tento kontinent společnostmi Sony, Microsoft a Nintendo často opomíjen a vždy, když o něco jde, tak je až na posledním místě. Příkladů by se našlo víc než je zdrávo a přinejmenším na jeden by si určitě vzpomněl každý z nás. Jakmile jde o launch nového hardwaru, byla Evropa až doposud víceméně vždy na posledním místě. To samé platí i o hrách. Několikaměsíční zpoždění oproti vydání v severní Americe není ničím neobvyklým. Do budoucna se to prý změní, protože se Evropa údajně přesunula do centra pozornosti zájmu všech tří výše uvedených společností. Tato slova už samozřejmě od jejich zástupců slýcháváme několik let, ale teď je šance, že nezůstane jenom u slov, ale dojde i na činy. V rozhovoru pro Ars Technica něco takového naznačil inženýr z Microsoft Game Technology Group Matt Lee, podle nějž sice je Japonsko velmi důležitým trhem, ale není tak velký jako trh severoamerický a evropský. Japonský a severoamerický trh se prý navíc nebezpečně blíží stavu zahlcení, takže hlavní boj se prý do budoucna přesune do Evropy. Právě o co největší podíl na tomto trhu prý budou Nintendo, Microsoft a Sony do budoucna usilovat. Kéž by měl chlapec jeden inženýrská pravdu.

Lee se během rozhovoru nechal zatáhnou do debaty ohledně architektury PS3 procesoru Cell, která podle něj není tak vhodná pro vývoj her, jak se snaží společnost Sony všechny přesvědčit. Problémy prý nastanou i v případě portů her z Xbox 360 na PS3 a opačně. Zatímco procesor Xbox 360 je všestranný, protože jednotlivá jádra mají stejný přístup do paměti a jeho výkon prý může být flexibilně alokován tam, kde je to v danou chvíli třeba, tak struktura Cell procesoru je asymetrická, což může vést k situaci, kdy bude jedna část hry potřebovat víc procesorového výkonu než jí bude moci dané jádro (SPE) poskytnout, zatímco další segment hry bude mít výkonu k dispozici víc než je třeba. Z toho co Lee pro Ars Technicu řekl, však nelze vyvozovat žádné závěry. Je to jen jeden z mnoha případů, kdy zástupce MS, Sony, či Nintenda spekuluje nad věcmi, o kterých toho ví mnohem méně, než se snaží presentovat. Je víceméně jasné, že jeho domněnky týkající se výkonu a možností procesoru PS3 jsou založeny jenom na číslech a papírových údajích, které nikdy nemohou vyjádřit skutečný stav věci. Daleko zajímavější nám tudíž příjde jeho vyjádření ohledně koncentrace všech tří konzolových společností na evropský trh, což by se nám samozřejmě moc zamlouvalo.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama