Blizzard má aktivně vyvíjet StarCraft 3. Informaci přinesl důvěryhodný novinář Jez Corden
Jakkoli se současná pozornost hráčů upíná u Blizzardu převážně na jejich akvizici a úspěch Diabla, je zjevné, že jejich repertoár je širší – mnohem širší. Jedním z důkazů je ostatně záběr série StarCraft. Mladší bratříček Warcraftu, který si raději vzal na paškál futuristické téma, než aby pronásledoval čisté fantasy, vyšel prvně už v roce 1998 a od té doby jen rostl. Skrz pokračování StarCraft 2 v roce 2010 odstartoval několikaletou epochu jeho dodatků a skrz remaster jedničky se zase vrátil ke kořenům v roce 2017. Nyní se pak hovoří o tom, že nemuselo jít o poslední počin. Alespoň tolik tedy nyní říká Jez Corden, redaktor webu Windows Central, který více než naznačuje tvorbu třetího dílu.
- Novinář Jez Corden (v nyní již smazaném tweetu) potvrdil, že Blizzard pracuje na sérii StarCraft
- Dle jeho informací vyvíjí třetí díl
V odpovědi na otázku jednoho z hráčů, který se novináře ptal, zda Microsoft oživí i StarCraft, pokud nyní dokončí koupi Blizzardu, Corden (v nyní smazané zprávě) řekl, že to ani nebude nutné.
„[Microsoft] nebude muset oživovat StarCraft,“ s možnou implikací, že série takto již oživovávána je.
Jiný uživatel, který se chtěl dozvědět více, se tedy napřímo zeptal, zda se jedná o StarCraft 3 a zda o něm Corden něco ví. Ten poté poskytl na obě otázky jen souhlasnou jednoslovnou odpověď: „Jo“, čímž oživil naději, že by série mohla po letech pokračovat – ačkoli zřejmě až po delší době.
Jak už jsme totiž podotkli, druhý díl vyšel před dlouhou dobou. Ve své úvodní lidské kampani – Wings of Liberty – vyšel už před 13 lety, tedy v roce 2010. Hra se však dočkala také dvou rozšíření, které prozkoumaly jiné rasy. Prvním bylo Heart of the Swarm, jež se s ikonickým trailerem zaměřilo na Zergy v roce 2013, a druhým Legacy of the Void – kapitola o Protossech, jež vyšla v roce 2015 a příběh celkově uzavřela.
Jak je tedy vidět, příběhový oblouk dvojky skončil už před 8 lety, a to bez většího náznaku, že by měl dále pokračovat. Mezitím Diablo a Overwatch dále rostly, za což zřejmě vděčí i populárnějšímu žánru. Během času oba tito hegemoni ostatně dostaly svá velice čerstvá pokračování (v případě Overwatch dokonce i první díl), a dává tak smysl, že má-li Blizzard vydávat jiné podobné hry, musí volit ze dvou možností– buď bude opět riskovat a vsadí jako u Overwatch na novou značku, nebo bude pokračovat v již zavedené a vsadí na nostalgii jako v případě Diabla.
Pakliže uvážíme druhou možnost, dává smysl výběr StaCraftu i Warcraftu.