Bližší pohled na souboje ve Stellaris
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Bližší pohled na souboje ve Stellaris

Bližší pohled na souboje ve Stellaris

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

7
Reklama

Paradox se konečně více rozepsal na téma vesmírných soubojů ve své strategii Stellaris. Dosud jsme věděli, že boje budou probíhat automaticky podle toho, jaký typ umělé inteligence svým lodím přidáme, ale rozhodně to neznamená, že bychom nad výsledkem bitev neměli mít vlastní zásluhy.

Zbraně, které můžeme vměstnat do svých lodí, se dělí do několika tříd - energetické, kinetické, rakety, obranné a stíhačky. Energetické zbraně jsou různé lasery a paprsky, které se hodí na ničení trupů lodí. Do kinetických spadají různé kanóny, které vystřelují rychlé projektily, jež se hodí na užírání štítů. Rakety opepřené o jaderné hlavice dostřelí daleko, ale obranné systémy lodí je mohou snadno zneškodnit. Nakonec stíhačky mohou vyletět ze své mateřské lodi a dotírat na nepřátele v chumlech, ale také si musejí dávat pozor na obranné zbraně protivníků.

Hráči si budou moci při navrhování své letky určit, čím své lodě vybaví a pro jaké situace se tak budou lépe hodit. Nesmíme zapomenout na obranu svých lodí a dopřát jim nejen různých plášťových komponentů, které zvyšují její odolnost, ale také štíty, které se po boji vždy opět nabijí nebo prvky, které zvýší jejich šanci na úspěšné uhýbání. Letkám lze vždy přiřadit admirál, který může zvednout všem lodím různé statistiky, ale vždy závisí na konkrétním admirálovi a jeho osobnostních rysech - ne každý admirál je perfektní a jeho povaha může mít na letku i záporný vliv.

Palubní počítače se starají o chování lodí a nabízejí spoustu různých bitevních strategií, ale zpočátku budou mít hráči přístup pouze k základní AI. Další typy počítačů a další strategie se otevřou buď výzkumem, nebo reverzním inženýrstvím. Po bitvě je totiž nejen každý generálem, ale vítězové se mohou prohrabat zbytky svých nepřátel, zda náhodou neobsahují něco užitečného.

Jakmile jednou začne souboj, hra rozehraje divadlo na bitevním poli sama. Kdyby se situace nevyvíjela úplně dobře, hráči mají vždy možnost zkusit skočit do nejbližšího hvězdného systému a z bitvy tak uniknout. Při nabíjení FTL pohonu však nemohou lodě útočit, a tak je třeba počítat s chvilkou naprosté bezbrannosti.

Momentálně vývojáři ještě předělávají speciální bitevní pohled, která se postará o to, abychom měli přehled i v komplikovaných bitvách. Může se prý klidně stát, že se ocitneme v souboji rovnou s několika různými impérii, které se navzájem nesnáší. Abychom se v náročné situaci orientovali, bude hra vypisovat naše a přátelské jednotky na levé straně a nepřátele na té pravé.

Teď už jen zbývá, aby místo screenshotů Paradox také vydal nějaký nový trailer, ať se na tu vesmírnou nádheru můžeme podívat i za pohybu.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama