Bioware usilovalo o legendární edici Dragon Age, EA bylo proti
Bývalý výkonný producent Dragon Age Mark Darrah prozradil, že studio Bioware chtělo podobně jako u série Mass Effect vydat legendární edici Dragon Age.
- Vývojáři ze studia Bioware chtěli vydat legendární edici pro fantasy sérii Dragon Age. Stejné péče se dočkala trilogie Mass Effect od stejného studia.
- Proti byl ale podle bývalého výkonného producenta Marka Darraha vydavatel Electronic Arts, který projekt odmítl financovat.
- Problémem ale měly být i technické rozdíly mezi jednotlivými díly Dragon Age.
Poté, co Mass Effect: Legendary Edition slavila úspěch u hráčů, kterým připomněla, jak dobré mohou být RPG od BioWare, se očekávalo, že podobná remasterovaná kolekce bude v plánu i pro další velkou trilogii slavného studia, a to pro fantasy Dragon Age.
Vývojáři v Bioware měli zřejmě stejný nápad, ale podle jednoho z bývalých šéfů studia vydavatel EA s plánem nesouhlasil. V rozhovoru pro Youtube kanál MrMattyPlays to prozradil veterán BioWare a bývalý výkonný producent série Dragon Age Mark Darrah.
Podle Darraha byla v plánu Legendární edice, která by zahrnovala a možná i přepracovala hry Dragon Age: Origins, Dragon Age 2 a Dragon Age: Inquisition. „EA historicky byla, a vlastně ani nevím proč, ale dokonce to veřejně řekli, tak trochu proti remasterům,“ uvedl Darrah. Podle něj je zvláštní, že společnost Electronic Arts „je v podstatě proti penězům zdarma“.
Druhým důvodem, proč se původní dobrodružství ve světě Thedas nedočkala modernizace, byl podle Darrah fakt, „že Dragon Age je na přepracování těžší než Mass Effect; do jisté míry až nevídaně těžší“. Server Gamesradar doplňuje, že série Mass Effect mezi jednotlivými díly neměla takové časové mezery, zatímco třetí díl série Dragon Age s podtitulem Inquisition je o celou generaci napřed od svých starších sourozenců a žádný z dílů se nehraje příliš podobně.
Podle Darraha pak svou roli v neuskutečnění plánované edice pro Dragon Age hrály také finance. Podle Gamesradaru i kdyby EA na Legendární edici kývla, zřejmě by nastal spor o financování, které by mělo záviset primárně na Bioware, čímž by studio ohrozila své další plánované projekty.