BioWare odhaluje více z příběhu Dragon Age: Dreadwolf. K nahlédnutí poskytuje tři ze záznamů kodexu
i Zdroj: EA / BioWare
Dragon Age 4 Novinka BioWare odhaluje více z příběhu Dragon Age: Dreadwolf. K nahlédnutí poskytuje tři ze záznamů kodexu

BioWare odhaluje více z příběhu Dragon Age: Dreadwolf. K nahlédnutí poskytuje tři ze záznamů kodexu

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

1. 10. 2022 12:00

Vývojáři ze studia BioWare se po delší době mlčení rozhodli podělit o několik informací z Dragon Age: Dreadwolf. V novém příspěvku, který čerstvě uvedli na svém blogu, sdílí autoři několik výňatků z in-game kodexu a také rozhovor se dvěma členy týmu, narrative editorem Ryanem Cormierem a hlavní scénáristkou Sylvií Feketekutyovou.

Reklama

  • BioWare se podělilo o trojice záznamů z kodexů z Dragon Age: Dreadwolf
  • Studio láká na návrat aspektů starších her

Rozhovor obou vývojářů zdůrazňuje, jak funguje proces editace, počínaje širším obrázkem a ponorem do toho, jak autoři pracují napříč disciplínami a úpravami textu. 

Již během velmi ranných koncepčních fází střihačský tým poskytuje zpětnou vazbu zbytku týmu ohledně postav, zápletek a tématu. Jakmile je psaní prvního návrhu dokončeno, přichází na řadu editoři se zpětnou vazbou.

V této fázi se hra blíží nachází předprodukci, přičemž editoři mluví se scénáristy o větších, všeobjímajících tématech. Tyto volby vyžadují pochopitelně nejvíce času. Úpravy a revize, které se přirozeně dějí, začínají totiž nejprve zeširoka, ale jak čas postupuje prokreslují se stále více, až nakonec skončí u redaktorů, kteří se věnují správnosti psaného textu.

Po zhodnocení textu u všech stran začíná nahrávání mluveného slova. Redaktoři v tomto bodě navrhují způsoby, jak věty lépe provazovat, odhalují nesrovnalosti a přinášejí upozornění, kdy zní něco nesmyslně či nepřirozeně. Každý editor taktéž podle Feketekutyové „vlastní“ určité hlasy postav, stejně jako spisovatelé, a často se k nim proto chodí pro radu ohledně toho, když má příslušnou postavu potkat určitá změna.

Podle vývojářky je nová hra takto unikátní hlavně návratem do země Thedasu, jež poskytuje nejen zodpovězení dávných otázek veteránů, ale i přilákání nováčků. Na toto konto se ostatně vyjadřuje i Cormiere. Ve svém vlastním komentáři rozvádí, že návrat do starších kulis přinese nejen známé tváře, ale i povědomé události, které naznačují záznamy kodexu.


První záznam, který studio uvolnilo, rozpráví o tajemné Nekropoli v deníku zcela neznámého autora. Zatímco text hovoří o nepřesnosti vyjádření bratra Genitivise (Dragon Age Origins) o zemi Nevarra (Dragon Age: Inquisition), položka kodexu má za cíl připravit půdu pro Dragon Age: Dreadwolf.

„Nikdo nemá k učenosti bratra Genitivise větší úctu než já, ale jeho psaní o Nevaře jen ve velmi malém detailu postihuje praktiky Velké nekropole. Čím více cestuji, tím více jsem přesvědčen, že podobné elize vedly k nešťastným závěrům lidí s méně než velkorysou představivostí.

Tak například: my „nezamykáme“ naše mrtvé, aby se v temnotě a rakvích bezcílně tříštily o jejich stěnu. Naši zesnulí leží v mírumilovném klidu, nebo dokonce putují! Živé obrazy nemrtvých jsou láskyplné výjevy, nikoli „oblékání mrtvol.“ A v případě, že zlomyslný duch přeci jen způsobí jejich vyrušení, jednoduše je „nehodíme do koše a nezahodíme klíč“!


Druhý záznam se tematicky výrazně liší a pochází z nepříliš zachované recenze knihy Their Knightly Needs (opět původem z Dragon Age: Inquisition).

„Randy Dowager vítá novou sezónu i horko dotiskem Their Knightly Needs, jež je válečným příběhem o překročených hranicích, vyměněných ranách a slibu lásky překlenout libovolné odloučení mazaným způsobem. Dobově aktuální příběh o napětí uvolněném tím, že se vojáci spojili.

The Randy Dowager: [dílo je] přehlídka ušlechtilých myšlenek, které ale kráčí příliš rychle.

Sama Lady říká: „Historicky sporné, ale člověk obecně dává přednost úlevě šťastného konce. Pro ty, kteří se politice vyhýbají, má dílo co nabídnout, pro ostatní spíše ne. Tři třepotající se šátky z pěti.“


Třetí záznam představuje třetímu Zaklínači podobný zápis z bestiáře o samičce vinsomerského druhu draka.

„Vzhled: Tmavý hřbet a světlý podbřišek. Když je pod vodou, je špatně vidět. Podobně jako velryby.

Strava: Chobotnice nebo ti velcí červi, kteří se zavrtávají u břehu. Používá svůj blesk k omráčení kořisti. Čelisti, které připomínají spíše zobák, umožňují uchopení mačkaných věcí nebo prasknutí skořápek. Myslím, že blesk jí také napomáhá vidět pod sebe v hluboké vodě. Než udeří, dělá malé zapraskání.

Chování: Loví více, než potřebuje. Taktéž neútočí na (nečitelná část textu), ledaže se přiblíží k jejímu doupěti. V takovém případě je zabije rychle. Myslím, že má dráčata. Musí se je snažit udržet nasycené a nevyhledávat rvačky. Jediný důvod, proč by drak zůstal takhle potichu, je aby chránit své potomstvo."

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama