"Běžné oko nerozezná nativní 4K od upscale"
PlayStation 4 Pro, tedy vylepšená verze vlajkové konzole společnosti Sony, se na trh dostane již příští měsíc. Od svého představení na akci PlayStation Meeting se však zařízení potýká s kritikou, která často přichází i přímo z řad konkurence. Absencí UHD Blu-ray mechaniky to možná začalo, mnohem palčivějším problémem je však údajný nedostatek výkonu pro renderování nativního 4K rozlišení.
Sony je v této souvislosti často vyčítáno, že použitá technologie checkerboard rendering je v podstatě pouhou metodou upscalování obrazu a že kvalita rozhodně neodpovídá plnohodnotnému 4K. Microsoft samozřejmě nezůstává stranou a uvádí, že jejich chystaný projekt Scorpio bude natolik výkonnou konzolí, že si s Ultra HD rozlišením bez kompromisů poradí. Je ovšem rozdíl skutečně tak patrný?
V rozhovoru pro server Gaming Bolt se o problematice rozpovídal José Herráez, PR manažer společnosti Tequila Softworks, která v současnosti připravuje open world adventuru RIME. Podle něj bude pro masového zákazníka rozdíl naprosto nepodstatný: „Myslím, že pro necvičené oko bude rozdíl mezi nativním rozlišením na Scorpiu a upscalem na PS4 Pro nepostřehnutelný. Běžný zákazník zkrátka neuvidí rozdíl. Samozřejmě že lidé, kteří se zajímají o technologie a rozumí jim, budou schopni obě verze rozeznat, ale masový uživatel ne, a právě takoví lidé jsou rozhodující kupní silou.“
Herráez jedním dechem podotýká, že se na celou problematiku dívá z pohledu trhu, ne technologií. Nakonec tedy bude nejpodstatnější to, jakým způsobem budou obě konkurenční firmy prezentovat svá zařízení široké veřejnosti a na které klíčové aspekty se nejvíce zaměří. Microsoft momentálně tvrdí, že rozdíly mezi oběma konzolemi budou zjevné. Na opravdové porovnání si budeme muset počkat do příštího roku.