Bethesda nás ušetřila svého Call of Doom
Málokterá moderní hra měla tak komplikovaný vývoj jako čtvrtý Doom. Ten se poprvé odhalil docela nedávno, ale v minulých letech jsme tu a tam trochu viděli, jak tehdejší verze hry vypadaly.
K jedné z ucelenějších verzí, ze které jsme mohli vidět videoukázky a concept arty, se vyjádřil Pete Hines v rozhovoru s Polygonem. Hines přiznal, že reinterpretovaný Doom z vojenského prostředí byl až příliš vzdálený esenci klasického Dooma.
"Rozhodli jsme se, že to prostě nebyl ten správný Doom a že to vyhodíme a začneme od znova. Asi si dokážete představit hry jako 'Call of Doom' nebo 'BattleDoom' a náhled si začnete říkat 'Počkat, tohle přece není Doom. Tohle je nějaká jiná hra převlečená za Doom.'"
"Call of Doom", jak jsem se rozhodl této verzi odteď říkat, byl příliš pomalý a příliš spoléhal na prvky z jiných oblíbených stříleček, například ryze neDoomovské schovávání se za překážky.
Nový Doom už více připomíná první dva klasické díly, ačkoliv i mezi skalními fanoušky se ozývá, že není dostatečně doomovatý. Na základě gameplay ukázky z E3 prezentace Bethesdy se hře nejčastěji vyčítá nový systém poprav, jejich repetitivnost a nemetalový soundtrack hry.
Ono se vždy něco najde...