battlefield-2-zabavna-multiplayerova-akce-chysta-druhy-tvrdy-uder
Novinka Battlefield 2 - zábavná multiplayerová akce chystá druhý tvrdý úder

Battlefield 2 - zábavná multiplayerová akce chystá druhý tvrdý úder

sleepless.

sleepless.

Reklama

Účinněji než blesková válka zapůsobil vstup multiplayerově orientované akce z prostředí druhé světové války, Battlefield 1942, na herní scénu. Po vietnamské odbočce se chystá druhý díl - a bude to zase pořádně nabitá řežba.Těsně před výstavou E3 vyplouvají na povrch podrobnější informace a dojmy z hraní jednoho z nejočekávanějších akčních titulů současnosti. Vypadá to, že se autoři vydali cestou mírného pokroku v mezích zákona. Oproti předchozím dílům tentokrát Battlefield svým specifickým stylem zpracovává tematiku války moderní, kde proti sobě bojují USA, Čína a Blízkovýchodní koalice prostřednictvím nejnovější válečné techniky. To dává ještě větší šťávu hře, která spoléhá na možnost využívat všech vozidel, letounů a mnoha druhů zbraní, které jsou zpracovány podle skutečnosti, ale se zjednodušeným fyzikálním modelem pro zachování maximální zábavy. Systém tříd vojáků zůstal nezměněn, přibyly ale některé velmi zajímavé možnosti. Hráči se mohou stát vojákem speciálních jednotek. Ten disponuje jednak solidně účinnou automatickou puškou, jednak balíčkem výbušniny C4. S tou se potom dají dělat neuvěřitelné vylomeniny: vyhazovat do povětří mosty či budovy, vybuchovat nádrže či prorážet cestu na překvapivých místech. Důležité je též vyrovnání výkonnosti jednotlivých tříd, kdy podporovací, léčící povolání, ale třeba i řidiči, získávají více bodů i za účast při úspěšných akcích, takže není tak obtížné dosáhnout povýšení a být tak i v roli medika či inženýra hodnotným členem týmu. Nejvýraznější změnou a nejvýraznějším nově přidaným povoláním/módem je commander. Přítomností komandéra nabývá Battlefield 2 mnohem taktičtějších rysů a přibližuje se akcím typu Rainbow Six. Jedná se o hráče, který není na bojišti fyzicky přítomen, ale plní roli nehmotného velitele, který proplouvá mapou a rozdává hráčům rozkazy, waypointy a usměrňuje je k co nejlepšímu bojovému výkonu. Užitečnou možností je vyslání výzkumné jednotky, která na krátký čas zpřístupní všem členům týmu informace o zadané lokaci. Za určitých podmínek může komandér také vypomoci jednotkám shozením zasobovacích balíků s municí či medipacky. Nejsilnější zážitek pak určitě způsobí v některých mapách možnost využít dělostřelecké podpory. Co všechno z toho a jak často může komandér provádět, to závisí na dosažených cílech a výkonnosti jeho mužů, zároveň je ale dobrý velitel nejdůležitějším trumfem na cestě k vítězství. Samozřejmostí, jako takřka u každého pokračování, jsou výrazné změny v audiovizuálním provedení. I stanou od celkové změny designu prostředí a techniky, který vyplývá z odlišného zasazení, doznala grafika výrazného zlepšení. Přitom první zkušenosti naznačují, že hardwarové nároky by neměly být nijak přestřelené. V oblasti zvuku určitě za zmínku stojí novinka související s funkcí komandéra: možnost hlasové komunikace prostřednictvím sluchátek s mikrofonem díky vestavěné VOIP (voice over IP) funkci hry. Nadšené první dojmy (třeba jako tyto na IGN) naznačují, že Digital Illusions opět chystají akci z kategorie výjimečných.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama