Autoři vysvětlují principy Deathloop
O časové smyčce z chystané akce Deathloop jsme psali již několikrát. Základní princip je sice jasný, jak ale bude dobrodružství fungovat v konkrétních detailech, o tom autoři už tolik nemluví, zřejmě proto, aby hráčům nevyzradili příliš. Díky rozhovoru pro magazín Press Start jsme ale zase něco moudřejší.
Dinga Bakaba, který zastává pozici game directora, začátkem rozhovoru připomněl základní úkol kapitána Colta. Ještě než na ostrově Blackreef zapadne slunce, musí odpravit čtyři zdejší vizionáře. Jen tím se mu podaří smyčku přerušit. Den je rozdělen na čtyři časové úseky, v každém z nich se děje něco jiného. Hráči se mohou svobodně rozhodnout, jakou část ostrova chtějí zrovna navštívit, příležitosti ke zneškodnění daného vizionáře se však většinou pojí s konkrétní událostí, například s večírkem, kde dojde k završení celého dne.
Bakaba naznačuje, že se mise zprvu může zdát jako nesplnitelný úkol. Hráči ale postupně získávají informace o pohybu cílů, nalézají mezery v jejich rozvrhu, které následně mohou využít. Jde v podstatě o jednu velkou akční hádanku, v níž časem vše zapadne na to správné místo.
Smrt znamená resetování smyčky, Colt se však může zachránit díky schopnosti vrátit se v čase. Sice se může objevit v nesprávný čas na nesprávném místě, vždy má ale krátké časové okno na to, aby se mohl schovat před zraky okolních vojáků.
Smyčka se pokaždé odehrává stejně, což je klíčové, protože jedině tak hráči mohou využít získané vědomosti. Při dalším pokusu tedy už vědí, kolik je na místě členů ostrahy, jak se pohybují, čím jsou vyzbrojeni a podobně. Dění v konkrétních čtvrtích se však liší v závislosti na době návštěvy, některé lokace mohou být uzavřeny, jinde může naopak probíhat důležitá událost.
Game director koncem rozhovoru prohlásil, že je Deathloop uzavřeným příběhem, na konci hráče nepřekvapí žádný cliffhanger. Zároveň ale nevylučuje, že by na smyčku někdy v budoucnu mohli navázat.