Autoři The Alters se omluvili za použití AI. Mělo jít o dočasné řešení
i Zdroj: 11 bit studios
The Alters Novinka Autoři The Alters se omluvili za použití AI. Mělo jít o dočasné řešení

Autoři The Alters se omluvili za použití AI. Mělo jít o dočasné řešení

Tomáš Trněný

Tomáš Trněný

Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Polští vývojáři z 11 Bit Studios se omluvili a vysvětlili použití umělé inteligence ve své hře The Alters. Na využití AI upozornili sami hráči.

Reklama

Uplynulý víkend se rozhořela kauza ohledně použití umělé inteligence k tvorbě textů a také jejich překladu ve chválené hře The Alters od polských vývojářů z 11 Bit Studios. Autoři her jako This War of Mine nebo Frostpunk čelili kritice poté, co hráči objevili důkazy o tom, že při generování některých textů ve hře a také v několika lokalizacích došlo k použití umělé inteligence.

Na sociálních sítích se tak například šířily snímky s textem pro „kapitánský deník“, který obsahoval fráze naznačující využití umělé inteligence. „Jasně, tady je revidovaná verze zaměřená čistě na vědecká a astronomická data“, stálo například v textu.

Největší kritiku pak vyvolaly případy nekvalitní lokalizace generované umělou inteligencí, která ve hře doplnila profesionálně přeložené texty a dialogy. Například jeden překlad portugalských titulků začínal podle serveru Eurogamer slovy „Jasně! Zde je přeložený text do brazilské portugalštiny“.

Hráči si stěžovali nejen na samotné využití generativní AI, ale také na porušení pravidel. Například platforma Steam totiž po vývojářích požaduje, aby o využití AI ve svém díle informovali v údajích o hře. 11 Bit Studios tak ale neučinili.

V úterý tak přišla na řadu omluva. Vývojáři vysvětlili, že obsah vytvořený umělou inteligencí byl zamýšlen jako striktně dočasný a měl být využitý jen ve velmi omezené míře. „Náš tým vždy upřednostňoval smysluplný, ručně psaný příběh, jako základ naší hry,“ objevilo se na sociálních sítích 11 Bit Studios. 

Podle studia se většina textů neměla vůbec dostat do finální hry a šlo jen o dočasný prvek. „Bohužel, kvůli internímu přehlédnutí, tenhle ojedinělý dočasný text byl nakonec ve hře zachován,“ dodali vývojáři. „Ačkoliv nechceme situaci bagatelizovat, očividně má (využítí AI) jen minimální dopad na váš zážitek ze hry,“ bránilo se zároveň studio. 

Podle vyjádření 11 Bit Studios stál za využitím AI také časový pres. Proto byly podle vývojářů nutné překlady „na poslední chvíli“, které údajně tvořily „pouze 0,3 procenta“ textu ve hře. „Vždy bylo v našem zájmu využít po vydání služby našich prověřených překladatelů, aby byly texty přeloženy se stejnou péčí a ve stejné kvalitě jako texty ve zbytku hry,“ doplnili autoři The Alters. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama